  • 171. Data: 2012-05-13 16:43:38
    Temat: Re: Solar po roku 3235kWh
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Umm... Pod szkłem? Na dachu?
    >
    > Jak to jest odporne na np. solidny grad?

    kilka instalacji zrobiłem i żaden grad jeszcze niczego nie uszkodził.

  • 172. Data: 2012-05-13 21:47:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > kilka instalacji zrobiłem i żaden grad jeszcze niczego nie uszkodził.

    Ktoras z norm (nie chce mi sie szukac) okresla odpornosc kolektora na
    uderzenie stalowej kulki (nie pamietam masy) z wysokosci 1m, wiec nie jest
    to tak, ze producent tego nie przewiduje. Norma okresla rowniez polanie
    zimna woda kolektora w temp. stagnacji.
    Przed zaakupem warto jednak zadac sobie trud i zapoznac sie z podstawowymi
    parametrami.

    Pozdro.. TK

  • 173. Data: 2012-05-14 09:29:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > kilka instalacji zrobiłem i żaden grad jeszcze niczego nie uszkodził.

    Mój solar stoi już 4-ty rok i niejeden grad przeszedł bez szwanku.
    Ci co zadaja pytania o trwałość szyby, widać żadnego pojęcia o solarach nie
    mają - szyba jest specjalna hartowana - ale do dyskusji i wymądrzania sa
    pierwsi.
    Jeszcze inna sprawa że nikt z nich nie zastanowi się że przecież okna
    dachowe jakoś wytrzymują gradobicie oraz napór leżącego śniegu a i w
    przeliczeniu na powierzchnię wychodzą sporo drożej niż solar.

    Marek

  • 174. Data: 2012-05-14 09:33:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Przed zaakupem warto jednak zadac sobie trud i zapoznac sie z podstawowymi
    > parametrami.

    A i przed dyskusją na temat kolektorów niejednemu by się to przydało.
    Mielibyśmy sporo mniej durnowatych komentarzy i opinii o kolektorach.

    Marek