  • 1. Data: 2012-04-30 12:02:55
    Temat: kominek raz jeszcze
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    witam

    mam takiego pomysła -planuje kominek ale bez plaszcza bo nie mam 1 ha lasu i
    ogolnie to raczej bedzie ozdobka niz cos czym bede grzał codziennie
    pomysl:
    obudowa kominka bedzie ze starej cegly palonej - nic specjalnie wyszukanego
    ale do srodka planuje wrzucic ile sie da gliny - takiej ka kiedys eie piece
    robilo - wykoncypowalem ze takie cos plus 160 kg zeliwa z komina bedzie mi
    trzymalo cieplo dosc dlugo - zasada ta sama co w kaflowych piecach

    co myslicie?

    http://decore-meble.pl

    Meble drewniane Warszawa

  • 2. Data: 2012-04-30 20:09:57
    Temat: Re: kominek raz jeszcze
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mi
    > trzymalo cieplo dosc dlugo - zasada ta sama co w kaflowych piecach

    ://www.gazeta.pl/usenet/

    Ja mam rusztowanie na solidnych kątownikach i prętach zbrojeniowych a na
    nich poukładane 200 cegieł klinkierowych (perforowanych).
    Sprawdza się.
    T.

  • 3. Data: 2012-05-01 09:17:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2012 10:02:55 +0000 (UTC), rt napisał(a):

    (...)

    Zamiast gliny mozesz tam wsadzic szamot albo cegle magnezytowa. Zmagazynuje
    wiecej ciepla. W roli akumulatora widzialem tez kiedys zebra starego,
    zeliwnego kaloryfera :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-05-01 23:09:47
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Tomek pisze:
    > Ja mam rusztowanie na solidnych kątownikach i prętach zbrojeniowych a na
    > nich poukładane 200 cegieł klinkierowych (perforowanych).
    > Sprawdza się.

    masz gdzieś zdjęcia konstrukcji?

    bajcik

  • 5. Data: 2012-05-03 23:11:54
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik <b...@k...math.uni.lodz.pl> napisał w wiadomości

    > masz gdzieś zdjęcia konstrukcji?

    Zdjęcia robielm analogiem, nie mam scanów.
    Kominek ogólnie mojego pomysłu- max. masywny
    zarówno postument jak i boki wymurowane z cegły
    pełnej po rozbiórce. Z moich konstrukcji to dwa
    zbrojone nadproża, masywny lity katownik, ot
    zrób to sam. Istntny jest by-pass, chodzi o to,
    aby w razie dużej mocy wkładu gorące powietrze
    szło nad cegły i do kratki od razu- aby był odbiór
    ciepła z wkładu. Przy mocy zmodulowanej ilości ciepła
    tym by-passem są pomijalne (słabsza cyrkulacja
    nad wkładem).
    Ogólnie duża masa akumulacyjna nie powoduje
    "przegrzewania się" salonu z kominkiem- mimo
    braku jakichkolwiek rozprowadzeń.
    T.