  • 1. Data: 2012-04-29 09:20:05
    Temat: Plastikowa rura do wody - płytko - czy pęknie?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam zamiar na działce pracowniczej wkopać rurkę do wody aby podprowadzić
    ją do altanki. Antanka zimą stoi nie używana. nie zależy mi się na tym
    czy zamarznie czy nie.

    Ale zależy mi juz na tym czy jak zamarznie to pęknie.

    A więc: czy zamarzanie wody w plastikowej - zgrzewanej rurce jest
    dopuszczalne i nic się nie stanie czy też należy jednak kopać?

    W ogóle sprawa jest zabawna że sama altanka pewno zamarznie więc smo
    kopanie może nie daś efektów skoro i tak końce rur będą w temp ujemnej.

    A może jest inna techonologia co mrozu sie nie boi?

  • 2. Data: 2012-04-29 09:27:29
    Temat: Re: Plastikowa rura do wody - płytko - czy pęknie?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A może jest inna techonologia co mrozu sie nie boi?

    ja mam układ ze spuszczaniem wody - w najniższym punkcie instalacji jest
    zawór , na zime zamykam dopływ wody, odkręcam krany i ten zawór. Woda z
    instalacji spływa w grunt a rury sa puste.

    b.

  • 3. Data: 2012-04-29 09:34:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-29 09:27, Budyń wrote:
    > ja mam układ ze spuszczaniem wody - w najniższym punkcie instalacji jest
    > zawór , na zime zamykam dopływ wody, odkręcam krany i ten zawór. Woda z
    > instalacji spływa w grunt a rury sa puste.

    Trzeba pamiętać. Ktoś zapomni.

  • 4. Data: 2012-04-29 09:43:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Trzeba pamiętać. Ktoś zapomni.

    u mnie zamyka sie raz na rok wraz z ogłoszeniem końca sezonu :)

    b.

  • 5. Data: 2012-04-29 09:54:48
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

> [...]
    > kopanie może nie daś efektów skoro i tak końce rur będą w temp ujemnej.
    >
    > A może jest inna techonologia co mrozu sie nie boi?
    ja mam tak instalację nawadniania ogrodu
    na zamknięcie sezonu uroczyście podłączam kompresor i wydmuchuje całą
    wodę z instalacji.

    michal

  • 6. Data: 2012-04-29 12:35:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > A więc: czy zamarzanie wody w plastikowej - zgrzewanej rurce jest
    > dopuszczalne i nic się nie stanie czy też należy jednak kopać?

    może przetrwa może nie przetrwa, może jeden rok wytrzyma a puści w drugim
    roku... to jest ruletka.

    w tym roku sporo przyłączy ludziom porozmarzało bo budowlańcy maja chory
    zwyczaj wsadzania wodnej rury nad ławami czyli na ok 80cm...