  • 1. Data: 2012-04-28 10:50:40
    Temat: Pompa ciepla a pompy obiegowe
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czesc!

    Czy w Waszych instalacjach macie zainstalowane sprzegla hydrauliczne czy
    PC podaje cieplo od razu na instalacje?

    Sprzedawca PC, ktora chce kupic mowi, ze bez sprzegla nie da rady, bo
    pompa obiegowa bedzie zaklucac prace pompki hydroboxu.
    Projektant mojej instalacji mowi, ze sprzeglo jest bez sensu, bo pompa
    obiegowa bedzie sobie wspomagac pompke hydroboxu.

    Argumenty obu sa logiczne ;) Wersja projektanta jest tansza i latwiejsza w
    sterowaniu. Robic sprzeglo czy nie? :)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2012-04-28 11:04:19
    Temat: Re: Pompa ciepla a pompy obiegowe
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:
> [...]
    >
    > Argumenty obu sa logiczne ;) Wersja projektanta jest tansza i
    > latwiejsza w sterowaniu. Robic sprzeglo czy nie? :)

    a po co ci jest potrzebna druga pompka?

    czy pompa w hydroboxie jest zasłaba?

  • 3. Data: 2012-04-30 16:53:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2012 10:50:40 UTC+2 użytkownik RadekNet napisał:

    > Czy w Waszych instalacjach macie zainstalowane sprzegla hydrauliczne czy
    > PC podaje cieplo od razu na instalacje?

    Ja mam ale przez to ze jak pompe montowalem to bufor juz stal od dwoch lat i byl
    uzywany :) Normalnie jednak to wyrzucanie kasy w bloto i najefektywniej pompa pracuje
    bez sprzegla! Oczywiscie odbiornikiem musi byc podlogowka, zadnych kalafiorow :)

    > Sprzedawca PC, ktora chce kupic mowi, ze bez sprzegla nie da rady, bo
    > pompa obiegowa bedzie zaklucac prace pompki hydroboxu.

    Nie wiem co to hydrobox :(

    Rob najprostsza mozliwa instalacje - sterownik pokojowy (strefowy, jezeli bedziesz
    korzystal z dobrodziejstw dwoch taryf) i GZ odrazu do podlogowki - to jest
    najbardziej ekonomiczna i przy duzej akumulacyjnosci podlogowki calkiem komfortowa
    wersja ogrzewania, a przy tym najtansza inwestycyjnie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2012-04-30 18:13:10
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Mon, 30 Apr 2012 15:53:56 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > lat i byl uzywany :) Normalnie jednak to wyrzucanie kasy w bloto i
    > najefektywniej pompa pracuje bez sprzegla! Oczywiscie odbiornikiem musi

    No i sorawa sie wyjasnila :) Chodzilo o koniecznosc czestszego
    odpowietrzania ukladu bez sprzegla i instalator zapobiegliwie, wolal je
    instalowac, zeby nie miec reklamacji. Oczywiscie u mnie bedzie bez - od
    razu do rozdzielacza podlogowki. Pompa obiegowa i tak jest dokladana a nie
    zabudowana w PC.

    > Nie wiem co to hydrobox :(

    To to co stoi w domu w pompie powietrznej ;)

> [...]
    > podlogowki - to jest najbardziej ekonomiczna i przy duzej
    > akumulacyjnosci podlogowki calkiem komfortowa wersja ogrzewania, a przy

    Tak bedzie ;) Instalacje "skomplikuje" uklad solarny, ale samo podlaczenie
    PC bedzie bezporednie.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 5. Data: 2012-05-03 14:29:47
    Od: RadekNet <w...@g...com>

    Jeszcze jedno pytanie, ubiegajace odpowiedz sprzedawcy :)
    Czy sa jakies przeciwwskazania, zeby na wejsciu do PC podlaczyc
    wyjscie z solarow (czy innego zrodla ciepla) i dopuszczac do pracu
    ukladu bez wlaczonej PC (przelotowo)? Wyglada, na to, ze tak, ale...

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2012-05-03 15:46:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    RadekNet wrote:
> [...]
    > wyjscie z solarow (czy innego zrodla ciepla) i dopuszczac do pracu
    > ukladu bez wlaczonej PC (przelotowo)? Wyglada, na to, ze tak, ale...

    mozna ale raczje cieplo z solarów sie buforuje i uklad grzewczy wspomaga
    cieplem rozladowywanym z bufora.

    Moze jednak powinienes sie skontaktowac z kims kompetentnym na miejscu (w
    okolicach krakowa polecam swoja skromna osobe) i obgadac swoje pomysly.

  • 7. Data: 2012-05-03 17:24:12
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 maja 2012 14:29:47 UTC+2 użytkownik RadekNet napisał:
> [...]
    > wyjscie z solarow (czy innego zrodla ciepla) i dopuszczac do pracu
    > ukladu bez wlaczonej PC (przelotowo)? Wyglada, na to, ze tak, ale...

    Pewnie, ze mozna. Tam w srodku siedzi zwykly wymiennik ciepla wiec nic sie nie
    stanie.

    Jak mniemam chcesz zrzucac nadmiar ciepla z solarow do DZ ?:)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-05-03 18:31:41
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 03 May 2012 14:46:53 +0100, Marek Dyjor <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > mozna ale raczje cieplo z solarów sie buforuje i uklad grzewczy wspomaga
    > cieplem rozladowywanym z bufora.

    I tak _rowniez_ bedzie.

    > Moze jednak powinienes sie skontaktowac z kims kompetentnym na miejscu
    > (w okolicach krakowa polecam swoja skromna osobe) i obgadac swoje
    > pomysly.

    Powiedzmy, ze konsuluje na forum nieszablonowe pomysly kompetentnej osoby.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 9. Data: 2012-05-03 18:33:43
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 03 May 2012 16:24:12 +0100, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Pewnie, ze mozna. Tam w srodku siedzi zwykly wymiennik ciepla wiec nic
    > sie nie stanie.

    To sie upewnilem i spie spokojnie :)

    > Jak mniemam chcesz zrzucac nadmiar ciepla z solarow do DZ ?:)

    Nie ;) bo to powietrzna pompa. Nie bede teraz zdradzac szczegolow na
    grupie, bo to nie moj projekt i nie wiem czy moge sie dzielic szczegolami,
    ale jak juz instalacja ruszy to podziele sie wrazeniami.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com