  • 1. Data: 2012-04-27 08:34:19
    Temat: 2 wężownice w zbiorniku cwu
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    Nobry

    Słuchajcie, jak to jest z tymi wężownicami.
    Na rysunkach widzę jedną nad drugą i ta dolna jest do c.o.
    a górna do solara.
    Wszystko spoko, tylko jak ugrzać tym solarem wedę skoro wężownica
    idzie tylko w górnej części zbiornika?
    Ugrzeję tylko np. górną 1/3 zbiornika. Czy jakieś mieszanie tam jest czy
    jak?
    Czy może te rysnki to tylko szkice modelowe ??? (chociaż wyglądają jak
    przekroje)

    Rafał

  • 2. Data: 2012-04-27 08:52:26
    Temat: Re: 2 wężownice w zbiorniku cwu
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Na rysunkach widzę jedną nad drugą i ta dolna jest do c.o.
    > a górna do solara.

    dolna czyli chłodniejsza ma być od solara, jesli w necie cos znalazłeś to
    niekonicznie to jest prawda :-)

    b.

  • 3. Data: 2012-04-27 14:40:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kacper wrote:
    > Nobry
    >
    > Słuchajcie, jak to jest z tymi wężownicami.
    > Na rysunkach widzę jedną nad drugą i ta dolna jest do c.o.
    > a górna do solara.

    odwrotnie...

    dolna do solara góna do pieca...

    > Wszystko spoko, tylko jak ugrzać tym solarem wedę skoro wężownica
    > idzie tylko w górnej części zbiornika?
    > Ugrzeję tylko np. górną 1/3 zbiornika. Czy jakieś mieszanie tam jest
    > czy jak?

    solar grzeje cały zasobnik lub podgrzewa wodę od dołu, kocioł nagrzewa tylko
    górną część zbiornika dla osczędności

  • 4. Data: 2012-04-27 20:49:02
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    > odwrotnie...
    >
    > dolna do solara góna do pieca...

    > solar grzeje cały zasobnik lub podgrzewa wodę od dołu, kocioł nagrzewa
    > tylko górną część zbiornika dla osczędności

    W oczekiwaniu na solary(jak dojde do kasy, bankom ni bede dawal zarobic),
    fachowcy tymczasowo podlaczyli mi w szereg obydwie wezownice i grzeje teraz
    cale 300 l, wystarcza na kilka dni.

  • 5. Data: 2012-04-27 21:12:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SP2GUB wrote:
> [...]
    > zarobic), fachowcy tymczasowo podlaczyli mi w szereg obydwie
    > wezownice i grzeje teraz cale 300 l, wystarcza na kilka dni.

    co niespecjalnie ma sens...

    bo grzejąc wodę na kilka dni kupę energi tracisz na schłodzeniu...

    lepiej jest nagrzewać tyle wody ile potrzeba, dlatego grzeje sie mocną górną
    rurownicą solidny kocioł gazowy 24kW podgrzewa tę wodę prawie nabierząco.

  • 6. Data: 2012-04-28 22:01:17
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

> [...]
    >
    > lepiej jest nagrzewać tyle wody ile potrzeba, dlatego grzeje sie mocną
    > górną rurownicą solidny kocioł gazowy 24kW podgrzewa tę wodę prawie
    Ja mam tylko piec (duzy) na paliwa stale ( i kominek z plaszczem),
    praktycznie pale tylko drewnem i do tej pory nagrzewlem 100 l a teraz
    nagrzewam 300 l. Ma sens i nie trace tyle czasu. woda jest na kilka dni.

  • 7. Data: 2012-04-28 22:53:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "SP2GUB" <s...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > praktycznie pale tylko drewnem i do tej pory nagrzewlem 100 l a teraz
    > nagrzewam 300 l. Ma sens i nie trace tyle czasu. woda jest na kilka dni.

    Wszyscy sie cieszymy, ale moze tnij cytaty?

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2012-04-29 09:59:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]

    jak już masz zbiornik to zamontowanei reszty instalacji solarnej przy
    współpracy sprytnego instalatora (polecam sie w okolicach krakowa) z dotacją
    wyjdzie ci prawie za darmo.

    w takim przypadku ma to więcej sensu.

  • 9. Data: 2012-04-29 10:25:16
    Temat: Re: 2 w??ownice w zbiorniku cwu
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-04-27 08:34, Kacper pisze:

    > S?uchajcie, jak to jest z tymi w?ownicami.

    No właśnie, przyłączę się do tematu.
    Biawar podaje, że górna wężownica do pieca a dolna do solara.
    Puki co nie planuję solara (zbiornik kupiłem w sumie okazyjnie a i rurki
    zasilające solar też wykonałem).
    Myślałem o wykorzystaniu dolnej wężownicy do kotła szczególnie z uwagi
    na okres letni kiedy mógłbym co trzy dni wrzucić do kotła parę szczap
    drewna i mieć spory zasób ciepłej wody na te kilka dni.

    Z drugiej strony - jakbym kiedyś montował solar (kwestia gotówki) to
    będę musiał się bawić w zmianę instalacji.

    Czy górna grzanie dolną wężownicą spowoduje widoczny większy przyrost
    temperatury w zbiorniku w porównaniu do grzania górną?
    Zbiornik 300l, pionowy.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-04-29 11:37:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SkiMir wrote:

> [...]
    >
    > Czy górna grzanie dolną wężownicą spowoduje widoczny większy przyrost
    > temperatury w zbiorniku w porównaniu do grzania górną?

    najlepiej połącz je szeregowo jedna za drugą.