  • 1. Data: 2012-04-26 12:51:14
    Temat: Kolektor słoneczny tanim kosztem
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Od roku noszę się z zamiarem montażu solara, ale nie mam zamiaru wydawać
    na niego majątku.

    Znalazłem sobie taki kolektor:
    http://allegro.pl/kolektor-sloneczny-technicsolar-ok
    azja-hit-cenowy-i2274329550.html

    Do tego taki prosty sterownik:
    http://allegro.pl/sterownik-pompy-c-w-u-solarny-rozn
    icowy-antystop-i2288012736.html

    Plus trochę rurek do podłączenia.

    Do wymuszenia obiegu chcę wykorzystać pompkę od CWU - wepnę się, po
    prostu, z solarem do istniejącej instalacji (zamiast pieca, wodę będzie
    grzał solar).

    Mam zasobnik 140 litrów z dodatkową grzałką. Grzałka ma termostat, więc
    jakby solar nie był w stanie dogrzać wody w mało słoneczne dni, to
    załączy się grzałka. Myślę, że w słoneczne dni solar raczej spokojnie da
    radę zagrzać wodę do tych 50-60 stopni...

    Koszt całej instalacji nie powinien przekroczyć 1200 złotych, więc solar
    ma szansę się zwrócić w ciągu dwóch lat.

    Jakieś sugestie? Źle myślę? :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2012-04-26 13:21:53
    Temat: Re: Kolektor słoneczny tanim kosztem
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 26 Kwi, 12:51, wolim <n...@p...tu> wrote:
> [...]
    >
    > Koszt całej instalacji nie powinien przekroczyć 1200 złotych, więc solar
    > ma szansę się zwrócić w ciągu dwóch lat.

    Sama idea słuszna ale ten kolektor moze niezbyt dobry.
    Pewnie ktos podpowie lepszy niewiele drozszy.
    Zadbaj o odpowiednie zaizolowanie rurek.

  • 3. Data: 2012-04-26 13:54:38
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Jakieś sugestie? Źle myślę? :)

    Moje watpliwosci: ryzyko powstawania kamienia w kolektorze, zalozone temp.
    wody w zasobniku niepewne.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2012-04-26 14:20:55
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Moje watpliwosci: ryzyko powstawania kamienia w kolektorze, zalozone temp.
    > wody w zasobniku niepewne.

    Dokładnie.
    Wymiennik płytowy 200-300zł glikol 150zł-200zł zależnie od potrzebnej
    ilości. No i pompa. Średnio 500zł więcej do wydania daje spokój związany
    brakiem ryzyka zamarznięcia oraz zakamienienia solara czyli znacznego spadku
    sprawności.

    Marek

  • 5. Data: 2012-04-26 18:10:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Nie ma czegoś takiego jak tani koszt :>

    L.

  • 6. Data: 2012-05-04 09:34:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-04-2012 o 12:51:14 wolim <n...@p...tu> napisał(a):

    > Jakieś sugestie? Źle myślę? :)
    Wodę masz miękką czy twardą? jak twardą to solar ci się szybko zakamieni,
    tam są cienkie rurki. Dlatego normalnie w instalacji solar
    pracuje przez wymiennik albo wężownicę która grzeje surową wodę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-05-04 09:48:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2012 12:51:14 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Jakieś sugestie? Źle myślę? :)

    Jedyna wada ze co zime bedzie trzeba spuszczac, a potem od nowa napelniac cala
    instalacje. No ale cos za cos - wymiennik, dodatkowa pompa i zelastwo kosztuje tego
    tysiaka minimum :)
    pozdr.

    --
    Adam