  • 1. Data: 2012-04-28 16:27:45
    Temat: Kanalizacja i woda w jednym wykopie
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    hej

    czy można przy okazji kopania kanalizacji w tym samym wykopie
    poprowadzić rurę z wodą z wodociągów ?

    michal

  • 2. Data: 2012-04-28 20:09:12
    Temat: Re: Kanalizacja i woda w jednym wykopie
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Usrobo napisał:

    > czy można przy okazji kopania kanalizacji w tym samym wykopie
    > poprowadzić rurę z wodą z wodociągów ?

    teoretycznie nie można, ale tak fachowcy robią i działa...
    Kwestia głębokości - woda musi być koniecznie poniżej strefy
    przemarzania, a kanalizacja już nie...
    Zatem jak kładą rury i kanalizacja wychodzi płytko, to pod wodę musi być
    wykopane głębiej.

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-04-28 22:20:51
    Od: Jarek Wałach <t...@g...com>

    On 28 Kwi, 16:27, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    > hej
    >
    > czy można przy okazji kopania kanalizacji w tym samym wykopie
    > poprowadzić rurę z wodą z wodociągów ?
    >
    > michal

    Chłopie, jak najdalej z kanalizą od wodociągu!!! Nie pamiętam jak jest
    w przepisach ale czym dalej tym lepiej.

  • 4. Data: 2012-04-28 22:30:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2012 16:27:45 UTC+2 użytkownik Usrobo napisał:
    > hej
    >
    > czy można przy okazji kopania kanalizacji w tym samym wykopie
    > poprowadzić rurę z wodą z wodociągów ?
    >

    > michal

    Ja tak mam i wodociągi odebraly bez problemu.
    Wykop byl na głebokość ok metra, na szerokośc łyżki od Białoruśki, wrzucilismy do
    wykopu rure od wody, zasypalismy ok 40cm, zagescilismy robiąc od razu odpowiednie
    spadki i rozlozylismy rury kanalizacyjne, zasypalismy, zagescilismy i jest git. Facet
    z wodociągów był tylko zerknąc przed zasyaniem rury wodnej i pozniej na koniec
    odebrać roboty;)

  • 5. Data: 2012-04-28 22:31:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2012 22:20:51 UTC+2 użytkownik Jarek Wałach napisał:
    > On 28 Kwi, 16:27, Usrobo <u...@o...pl> wro
    >
    > Chłopie, jak najdalej z kanalizą od wodociągu!!!

    Dlaczego?

  • 6. Data: 2012-04-28 22:49:05
    Od: Jarek Wałach <t...@g...com>

    On 28 Kwi, 22:31, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Dlaczego?

    Chciałbyś, żeby ci się to wymieszało w razie awarii na ten przykład?

  • 7. Data: 2012-04-29 00:22:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2012 22:49, Jarek Wałach pisze:

    > Chciałbyś, żeby ci się to wymieszało w razie awarii na ten przykład?

    ROTFL

    Jak to sobie wyobrażasz? Że pęknie kanalizacja, a cały ten syf
    przeniknie magicznie przez rurę wodociągu?

    Jest natomiast inne ryzyko, chociaż dość rzadkie - wodociąg ZA
    licznikiem pęka, a woda ucieka do uszkodzonej jednocześnie lub wcześniej
    kanalizacji.

    Rezultat - licznik kręci się jak głupi, a nigdzie woda nie wybija bo
    ucieka sobie kanalizacją.

    Bardzo rzadkie, ale się zdarzyło i rachunek do pewnej znajomej firmy
    przyszedł upiornie bolesny.

  • 8. Data: 2012-04-29 08:55:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 28 kwietnia 2012 22:49:05 UTC+2 użytkownik Jarek Wałach napisał:

    > Chciałbyś, żeby ci się to wymieszało w razie awarii na ten przykład?

    Napisz coś więcej jak to Sobie wyobrażasz?

  • 9. Data: 2012-04-29 08:57:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 kwietnia 2012 00:22:52 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    > kanalizacji.
    >
    > Rezultat - licznik kręci się jak głupi, a nigdzie woda nie wybija bo
    Jak ktos sie godzi na licznik w studzience daleko od domu to takie ryzyko istniej
    minimalne bardzo ale teoretycznie mozliwe. Jak licznik jest w domu to ryzyka nie ma;)

  • 10. Data: 2012-04-29 09:08:57
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-04-29 08:55, Kris pisze:

    > Napisz coś więcej jak to Sobie wyobrażasz?
    wg mnie jest b. małe prawdopodobieństwo ze bedzie problem

    1. woda będzie głębiej niż kanaliza, jak szalony operator koparki
    rozwali kanalizę to do wody bedzie jeszcze z 0,5m

    2. samoinstne pęknięcie kanalizy nie spowoduje wciągnięcia tego przez
    HDPE do środka rury z wodą

    3. samoistne pęknięcie rury z wodą nie spowoduje problemu z wymieszaniem
    się bo bedzie niżej niz kanaliza, kanaliza będzie szczelna. ciśnienie
    wody spowoduje wielką kałużę na powierzchni

    4. samoistne pęknięcie i wody i kanalizy na raz nie spowoduje problemu
    gdyż ciśnienie wody będzie wypychać syf z rury a nie ją zaciagac do środka.

    michal