  • 1. Data: 2012-04-30 15:36:48
    Temat: Wavin smartFIX czy warto
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Przymierzam się do zrobienia instalacji CO (grzejniki, system
    rozdzielaczowy) i wodnej u siebie w domu. Wstępnie wybrałem Wavina ze
    względu na dostępność w "każdej" hurtowni. Z tego co widzę system ten jest
    dosyć popularny (no może drugim takim jest TeCe) więc mam nadzieję, że jak
    zechcę coś zmienić za 20 lat to bez problemu dokupię złączki.

    Do tej pory znałem tylko system Wavin Tigris (złączki zaciskane), ale dziś
    przypadkiem trafiłem na system smartFIX. W skrócie te same rury co Tigris,
    ale złączki wsuwane bez zaciskania. Cenowo złączki są o 1/3 droższe, ale po
    pierwsze nie trzeba zaciskarki, a po drugie robota jest szybsza - tak mi się
    przynajmniej wydaje - ale co z trwałością?

    Czy ktoś używałem tego systemu, ewentualnie był na szkoleniach i ma jakąś
    wiedzę lub doświadczenie? Pytam w kontekście robienia instalacji u siebie
    więc różnica w cenie nie jest problemem znacznie ważniejsza jest dla mnie
    niezawodność i pewność montażu.

    Z góry dzięki za info, pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2012-04-30 23:18:37
    Temat: Re: Wavin smartFIX czy warto
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > złączki.
    > Do tej pory znałem tylko system Wavin Tigris (złączki zaciskane), ale

    ja tam polecam jednak system zaciskany.

    dodam ze jako maniak teca polecam jednak teca. Zaletą jest mocniejsza rura
    (grubsza)