  • Data: 2010-02-08 21:36:13
    Temat: Re: Spadek temperatury w domu o 1 st...
    Od: "Tomek" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dość dobrze to opisałeś. I wniosek jest jeden- komfort
    termivzny i małe skokui temperatur "kosztują" w sensie
    zużycia energii potrzebej do ogrzania.
    Ktoś kto ma mury "ciężkie" może np. przez dobę nie odczuć
    istotnego spadku tmperarury w domu, jednak jego ponowne dogrzanie b.ędzie
    wymagało nadrobienia energii kótrą wytraciły mury podczas tego braku
    ogrzewania.
    T.

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    . Tak
    naprawdę szybkość spadania temperatury świadczy u mnie (myślę że u
    wszystkich) o stopniu wychłodzenia ścian w stosunku do temperatury
    powietrza - doskonale to widzę gdy po jakiś wielkich mrozach przyjdzie
    ocieplenie, a ja jeszcze np przez jakieś dwa dni obserwuję znaczne
    spadki temperatury np o 3 C przez noc, podczas gdy dla tych
    temperatur normalnie powinno spadać 1,5 - 2 C . Obserwuję to dość
    dokładnie bo od 20 do 6 rano mam wyłączone ogrzewanie. Tak naprawdę
    ściany zawsze są wychłodzone w stosunku do powietrza - jakiś gradient
    przez ściany.
    Pozdr