    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Specjaliści od gipskartonów - heeelp!
    Date: Thu, 12 May 2011 03:13:59 -0700 (PDT)

    On 12 Maj, 11:31, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > hmm..  może 1/4 rury kartonowej? Uchwyty rynien to chyba świetny pomysł na
    > zamocowanie.. ewentualnie wlasnoręcznie gięte blaszki montażowe.

    Rurę kartonową, taką szalunkową kupić, pociąć na ćwiartki, powiesić na
    tych uchwytach i wyszpachlowac potem po całości?...
    Możeby i zadziałało, boję się tylko, jak ten karton się będzie z
    czasem zachowywał.

    Przekopuję się właśnie przez strony producentów płyt do gięcia, ale
    wszystkie te riflexy i flexiformy mają podany minimalny promień gięcia
    rzędu 60-100cm, mi tymczasem jest potrzebny rzędu 20-30cm.
    W jakimś poradniku znalazłem informację, że "łuk 30-120 cm możliwy
    jest do uzyskania po wstępnym uformowaniu zwilżonej płyty na
    szablonie.", ale zdanie wcześniej piszą, że łuki o promieniu poniżej
    200cm wymagają dużej ostrożności, więc taki 30cm brzmi jak coś niezbyt
    realnego.

    Nic, pozostaje faktycznie chyba pokombinować z taką kartonową rurą.

    Albo kupić gotową systemową kształtkę od czegoś takiego:

    http://www.ecophon.com/PIM/25862__440.jpg

    Cena - 400zł NETTO za samą gołą kształtkę w sztandze 2,40m
    (potrzebowałbym 4 sztuki).

    Albo wybić żonie z głowy taki wyoblony stopień świetlny i zrobić
    tradycyjnie....

    J.