  • 1. Data: 2011-05-12 09:24:36
    Temat: Specjaliści od gipskartonów - heeelp!
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Potrzebna mi jest instrukcja lub choćby podpowiedź, jak zrobić stopień
    świetlny w suficie.
    Ale nie taki typowy, jak się zwykle robi, o taki:

    http://izoforum.pl/izorysik/images/izorysik_bfbbecf8
    6582b7cf1dfdbf90c2f8d8a1_2011-05-08_10:18:28.jpg

    Tylko coś takiego:

    http://izoforum.pl/izorysik/images/izorysik_bfbbecf8
    6582b7cf1dfdbf90c2f8d8a1_2011-05-08_10:20:23.jpg

    W jaki sposób osiągnąć taki kształt? Czy płyta GK przystosowana do
    gięcia da się wygiąć z tak małym promieniem (rzędu kilkunastu
    centymetrów)? I co najważniejsze - jak zrobić taki stelaż? Bo jedyne,
    co mi do głowy przychodzi, to wykorzystanie odpowiednio dociętych
    uchwytów do rynien...

    Ewentualnie, może ktoś podpowie, czy są i gdzie/za ile można kupić
    gotowe elementy do wykonania takiej zabudowy?

    J.

  • 2. Data: 2011-05-12 09:31:57
    Temat: Re: Specjaliści od gipskartonów - heeelp!
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 12-05-2011 o 11:24:36 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ewentualnie, może ktoś podpowie, czy są i gdzie/za ile można kupić
    > gotowe elementy do wykonania takiej zabudowy?

    hmm.. może 1/4 rury kartonowej? Uchwyty rynien to chyba świetny pomysł na
    zamocowanie.. ewentualnie wlasnoręcznie gięte blaszki montażowe.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 3. Data: 2011-05-12 10:13:59
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Maj, 11:31, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > hmm..  może 1/4 rury kartonowej? Uchwyty rynien to chyba świetny pomysł na
    > zamocowanie.. ewentualnie wlasnoręcznie gięte blaszki montażowe.

    Rurę kartonową, taką szalunkową kupić, pociąć na ćwiartki, powiesić na
    tych uchwytach i wyszpachlowac potem po całości?...
    Możeby i zadziałało, boję się tylko, jak ten karton się będzie z
    czasem zachowywał.

    Przekopuję się właśnie przez strony producentów płyt do gięcia, ale
    wszystkie te riflexy i flexiformy mają podany minimalny promień gięcia
    rzędu 60-100cm, mi tymczasem jest potrzebny rzędu 20-30cm.
    W jakimś poradniku znalazłem informację, że "łuk 30-120 cm możliwy
    jest do uzyskania po wstępnym uformowaniu zwilżonej płyty na
    szablonie.", ale zdanie wcześniej piszą, że łuki o promieniu poniżej
    200cm wymagają dużej ostrożności, więc taki 30cm brzmi jak coś niezbyt
    realnego.

    Nic, pozostaje faktycznie chyba pokombinować z taką kartonową rurą.

    Albo kupić gotową systemową kształtkę od czegoś takiego:

    http://www.ecophon.com/PIM/25862__440.jpg

    Cena - 400zł NETTO za samą gołą kształtkę w sztandze 2,40m
    (potrzebowałbym 4 sztuki).

    Albo wybić żonie z głowy taki wyoblony stopień świetlny i zrobić
    tradycyjnie....

    J.

  • 4. Data: 2011-05-12 10:35:11
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 12-05-2011 o 12:13:59 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > tych uchwytach i wyszpachlowac potem po całości?...
    > Możeby i zadziałało, boję się tylko, jak ten karton się będzie z

    To był taki "pomysł na szybko".. nigdy tak zrobionego progu nie widziałem,
    ale nie widzę wielkich zagrożeń dla kartonu wewnątrz domu. Jedynie
    obawiałbym się notorycznego pękania przy łączeniu z uwagi na inną pracę
    materiału przy np. zmianach wilgotności. Ale spróbować warto bo cena
    gotowej kształtki, którą podałeś, zwala z nóg. A gdyby się udało to
    satysfakcja bezcenna :)

    Ewentualnie jeszcze przychodzi mi do głowy wylewka gipsowa w przekrojonej
    rurze PCV, jakoś oczywiście zbrojona. Można broić "na złamana rękę" ;) -
    czyli jak w szpitalnej gipsowni lub "na ocieplacza" czyli siatką z włókna
    - ale to będzie trudniejsze z racji sprężystości tej siatki..

    Kolejny pomysł.. nazwijmy go "na modelarza" - czyli odpowiednia tkanina
    nasączona żywicą.. ale nie wiem gdzie by to uformować, żeby potem łatwo
    odkleić utwardzony element, może trzeba czymś posmarować - zna się ktoś na
    tej technologii? :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-05-12 12:11:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > centymetrów)? I co najważniejsze - jak zrobić taki stelaż? Bo jedyne,
    > co mi do głowy przychodzi, to wykorzystanie odpowiednio dociętych

    Płyta 6mm do gięcia na sucho da radę, jeśli byłby problem, to można ją dodatkowo
    zmoczyć. Stelaż to 2 lub 3 profile U30 skręcone "na małpę", czyli metodą prób i
    błedów.
    Płytę przed gięciem można pociąć na paski np. 60-80cm i giąć na kawałku rury pcv
    czy czymś podobnym. Gięcie na stelażu może nie wyjść idealnie. Płyty powinny być
    2 warstwy, przed szpachlowaniem odpylić i zagrunować.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-05-12 12:29:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Maj, 14:11, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Płyta 6mm do gięcia na sucho da radę, jeśli byłby problem, to można ją dodatkowo
    > zmoczyć.

    A powiedz mi jeszcze, jak takie płyty się gnie? Tak po prostu i ona
    wygięta na rurze już w takim kształcie pozostaje? Czy może przed
    gięciem trzeba je jakoś nacinać?

    J.

  • 7. Data: 2011-05-12 13:56:14
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-12 11:24, Jarek P. pisze:
> [...]
    > centymetrów)? I co najważniejsze - jak zrobić taki stelaż? Bo jedyne,
    > co mi do głowy przychodzi, to wykorzystanie odpowiednio dociętych
    A jakie to ma być długie i jak zakończysz to rękodzieło? Narobisz się
    jak dziki, a na większej długości i tak nie zachowasz krzywizny
    idealnej, będzie obciachowo ;/

    > Ewentualnie, może ktoś podpowie, czy są i gdzie/za ile można kupić
    > gotowe elementy do wykonania takiej zabudowy?
    Tak, styropianowe kształtki o różnych średnicach wałkowości powinieneś
    znaleźć bez problemu, a potem je ładnie obgipsować na styku z resztą
    konstrukcji. No ale wtedy nie dawaj tam 500W halogenów, tylko np pasek
    ledowy czy coś...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2011-05-12 14:26:06
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Maj, 15:56, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > A jakie to ma być długie i jak zakończysz to rękodzieło? Narobisz się
    > jak dziki, a na większej długości i tak nie zachowasz krzywizny
    > idealnej, będzie obciachowo ;/

    Ma to być kwadrat o boku mniej więcej 170cm.
    Jak zakończę? W sensie końców krótkich - nie będzie ich, jak to w
    kwadracie, a długie - normalnie, tak samo, jak i przy klasycznym
    stopniu.

    > Tak, styropianowe kształtki o różnych średnicach wałkowości powinieneś
    > znaleźć bez problemu,

    Właśnie LEDy mają tam być. Widziałeś gdzieś takie kształtki?
    Podpowiesz, gdzie szukać? Bo kojarzę jedynie ćwierćwałki i takie
    profile a'la listwa przypodłogowa, jedno i drugie absolutnie nie dla
    mnie. A i jeszcze gzymsy widziałem. Fikuśne, z rzeźbieniami i
    fintifluszkami - też nie o to chodzi. Gdyby były ćwiartki rury, albo
    nawet lite ćwierćwałki, ale po prostu wypukłe, bez żadnych ozdobników
    i z promieniem przynajmniej z kilkanaście cm - byłoby super.

    J.

    8173

  • 9. Data: 2011-05-12 14:40:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-12 16:26, Jarek P. pisze:
    > Ma to być kwadrat o boku mniej więcej 170cm.
    > Jak zakończę? W sensie końców krótkich - nie będzie ich, jak to w
    > kwadracie, a długie - normalnie, tak samo, jak i przy klasycznym
    > stopniu.
    No to będzie miało narożniki. To też by wypadało jakoś wymodelować na
    zaokrąglone coś, bo inaczej wyjdzie "szalony sen pijanego kubisty"

> [...]
    > nawet lite ćwierćwałki, ale po prostu wypukłe, bez żadnych ozdobników
    > i z promieniem przynajmniej z kilkanaście cm - byłoby super.
    Cholera, widziałem naocznie. Promień około 8-10cm Tyle że teraz nie mogę
    znaleźć linka ani gdzie to było.
    A może z rury sobie wytniesz?
    http://www.poznancity.pl/uslugi/inne/szamotuly-opako
    wania-styropianowe-ksztaltki-detale-zabezpieczenia-s
    tyropianowe.htm
    http://www.profienamel.pl/?k=strony_p&m=27&ns=54&pns
    =47&PHPSESSID=9cd1e24bd58134d50ca67c0164282abc

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-05-12 15:15:44
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 12 Maj, 16:40, BartekK <s...@N...org> wrote:

    > No to będzie miało narożniki. To też by wypadało jakoś wymodelować na
    > zaokrąglone coś, bo inaczej wyjdzie "szalony sen pijanego kubisty"

    Wewnętrzne narożniki to nie problem. Dwa ćwierćwałki ścięte pod kątem
    45 stopni i schodzące się w narożniku całkowicie zaspokajają żony
    poczucie estetyki :)

    > A może z rury sobie wytniesz?
    http://www.poznancity.pl/uslugi/inne/szamotuly-opako
    wania-styropianow...