  • 1. Data: 2011-05-11 10:33:26
    Temat: visio + excel
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    Do zrobienia schematu instalacji (np. elektrycznej lub hydraulicznej)
    wcale nie jest potrzeby wyszukany program do projektowania.
    IMHO do rysowania wystarczy Visio i odpowiednie biblioteki kształtów
    a do obliczeń Excel.

    Chętnie pokonwersuje z podobnie-myślącymi, może się wspólnie czegoś więcej
    dowiemy...

    Wyciągam temat na tapetę, bo akurat kończy się sezon grzewczy i będzie dobry
    moment żeby
    zrobić sobie jakieś remonty, poprawki czy modernizację.

    Mam w planie parę takich zmian i zastanawiam się jakby tu sobie ułatwić
    życie.
    Z obliczeniami nie ma problemów - nawet altankę "projektuję" w Excelu,
    ale chciałbym narysować schemat przyszłej kotłowni w postaci ogólnodostępnej
    aby poddać go m.in. Waszej krytyce i żeby łatwo go było dalej edytować.

    Nie chcę się bawić w programie do rysowania (znam kilka) ani uczyć programów
    specjalistycznych
    wiec pomyślałem o Visio - prosty, skuteczny, dobrze znany.
    I nie łudzę się, że jestem pierwszy z takim pomysłem ;-)

    Może możecie polecić jakieś ciekawe stencile do instalacji elektrycznych i
    hydraulicznych?

  • 2. Data: 2011-05-11 10:49:58
    Temat: Re: visio + excel
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-05-2011 o 12:33:26 qlphon <q...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > wcale nie jest potrzeby wyszukany program do projektowania.
    > IMHO do rysowania wystarczy Visio i odpowiednie biblioteki kształtów
    [ciach]

    > Może możecie polecić jakieś ciekawe stencile do instalacji elektrycznych
    > i hydraulicznych?

    Co?? "stencile"?! brrr....

    Visio może ostatecznie być do udokumentowania gotowej instalacji. Ale żeby
    rysować w nim koncepcyjnie, na etapie zastanawiania się nad instalacją,
    trzeba być masochistą.

    A w ogóle to Visio-brzydal a zupa była za słona!

    --
    PZDR
    Shaman

  • 3. Data: 2011-05-11 11:05:23
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    trzeba być masochistą.

    A w ogóle to Visio-brzydal a zupa była za słona!

    no dobra - biorę to klatę !

    a teraz proszę o lepsze niż Visio pomysły do zabaw koncepcyjnych
    ;-)

  • 4. Data: 2011-05-11 12:02:35
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2011-05-11 12:33, qlphon pisze:
    > Nie chcę się bawić w programie do rysowania (znam kilka) ani uczyć
    > programów specjalistycznych
    > wiec pomyślałem o Visio - prosty, skuteczny, dobrze znany.
    > I nie łudzę się, że jestem pierwszy z takim pomysłem ;-)
    masz rację - Visio, przynajmniej w wersjach 4/5, było naprawdę lekkie
    intuicyjne i do rysowania schematów nadawało się wyśmienicie.
    Całe studia (Elektrotechnika) przyjechałem na visio i mam same
    dobre wspomnienia.

    > Może możecie polecić jakieś ciekawe stencile do instalacji elektrycznych
    > i hydraulicznych?
    Hydrauliki nigdy nie rysowałem, a ze stencilami do elektryki/elektroniki
    o ile dobrze pamiętam nie było tak źle (fakt, że niektóre symbole były
    w standardzie amerykańskim ale jeśli mi czegoś brakowało, to sobie
    robiłem sam, grupowałem i miałem gotowy element. W sumie Visio dawno
    już nie używałem (ostatnio dotykałem wersji 2002 i szczerze mówiąc nie
    byłem zachwycony kierunkiem rozwoju po wykupieniu przez M$. Na moje
    potrzeby starczyłaby spokojnie v5 - lżejsza i szybsza niż 2002.

    W sumie nawet nie wiedziałem że są darmowe dodatkowe stencile...

    pzdr.
    art

  • 5. Data: 2011-05-11 12:28:53
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > I nie łudzę się, że jestem pierwszy z takim pomysłem ;-)
    >
    > Może możecie polecić jakieś ciekawe stencile do instalacji elektrycznych i

    Powiadasz, że pakiet oprogramowania za 2000zł wystarczy i można w nim nawet
    zrobić to co bez problemów można zrobić i o wiele lepiej w programach za
    kilka stów, a nawet w całkowicie darmowym oprogramowaniu? :)

  • 6. Data: 2011-05-11 12:44:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 12:33, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:
> [...]
    > I nie łudzę się, że jestem pierwszy z takim pomysłem ;-)
    >
    > Może możecie polecić jakieś ciekawe stencile do instalacji elektrycznych i

    To samo mozna zrobic w dia i gnumericu.
    Troche inaczej trzeba do sprawy podejsc ale sie da. Istotne jest aby
    odpowiednio sobie klocki pobudowac i na odpowiednich warstwach je
    trzymac.
    Visio jest ok ale drogi dosyc. "stencile" do obu mozna zrobic samemu w
    pare chwil.
    Byle wiedziec co sie chce.

    A na upartego to projektowac koncepcyjnie mozna w wordzie/openoffice
    uzywajac klockow/bloczkow.

  • 7. Data: 2011-05-11 18:02:49
    Od: M <M...@o...pl>

> [...]
    > wcale nie jest potrzeby wyszukany program do projektowania.
    > IMHO do rysowania wystarczy Visio i odpowiednie biblioteki kształtów

    Do narysowania koncepcji wystarczy inkscape (zwłaszcza, że czyta pdfy
    więc można wessać rzuty z projektu - jeśli ktoś ma).

    Problemem przy koncepcji instalacji jest sama koncepcja a nie narzędzie
    do jej przelania na papier.

    M.

  • 8. Data: 2011-05-11 18:06:27
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Maj, 20:02, M <M...@o...pl> wrote:

    > Problemem przy koncepcji instalacji jest sama koncepcja a nie narzędzie
    > do jej przelania na papier.

    Ale jesli koncepcja jest zmnienna to fajnie jak narzedzie pomaga w jej
    zmianie.
    Przez np. Trzymanie calej galezi instalacji w calosci i mozliwosc
    przesuwania np. gniazdek po tej galezi, dodawania nowych itp.
    Nie znam narzedzia darmowego ktore takie cyrki pozwala robic...

  • 9. Data: 2011-05-11 18:19:52
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-11 20:06, ptoki pisze:

> [...]
    > przesuwania np. gniazdek po tej galezi, dodawania nowych itp.
    > Nie znam narzedzia darmowego ktore takie cyrki pozwala robic...

    Zaraz, zaraz. Ale o czym my mówimy?

    Ja piszę o projektowaniu koncepcji instalacji (czyli gdzie ma być
    włącznik, lampa, gniazdko). Obwody etc. to sprawa techniczna, która jest
    pochodną koncepcji (i nie o tym tutaj mowa).

    M.

  • 10. Data: 2011-05-11 18:31:25
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...

> [...]
    > przesuwania np. gniazdek po tej galezi, dodawania nowych itp.
    > Nie znam narzedzia darmowego ktore takie cyrki pozwala robic...

    Prawie każdy program to umożliwia, nawet OpenOffice Draw. Tylko trzeba
    wiedzieć jak.