    From: Franc <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Date: Fri, 25 Jul 2014 09:22:02 +0200

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 18:35:12 +0200, janusz_k napisał(a):

    Odpiszę na post janusza_k, ale potraktujcie to proszę jako zbiorczą do
    każdego w postów.

    > Ok, polecam plazmę i to szybko bo kończą produkcję.
    Mam w domu obecnie plazmę 42" (kuro 8 generacji). Bardzo ją sobie chwalę,
    ale właśnie wyczytałem, że ostatni producent plazm (Panasonic) kończy ich
    produkcję. Mogę nie zdążyć i zostanie mi do kupienia to, co jest obecnie na
    rynku. Nie kupię przecież na zapas i będę trzymał w pudle 6 miesięcy. :-)

    > Wg mnie bez sensu, to że obraz będzie większy wcale nie oznacza lepiej,
    > gorzej sie ogląda bo trzeba kręcić głową, to tak samo jak w kinie pierwsze
    > 3-4 rzędy, po drugie jakość obrazu gorsza, nie mówiąc o pikselozie, która
    > będzie widoczna.
    Zobacz proszę, że obrazu na ekranie nie ogląda się z bliska - raczej jakieś
    kilka metrów. Koncept jest taki, że pomiędzy widzem / projektorem (będzie
    wisiał nad głową) będzie jakieś 5 metrów do ekranu. Projektorów nie
    rozeznawałem jeszcze, ale jakiś fullHD.

    > ok.
    :-) Chociaż tutaj też mam trochę zgryza z tej racji, że "regulator szumów"
    (kanał na youtube o audio-vide - sprawiają wrażenie, że sie znają)
    twierdzi, że 5+1 nigdy nie zagra dobrze muzy w stereo - a na codzień to
    pewnie plumkać bedzie radyjko / muzyczka / jakiś stream.

    Nie mam też racjonalnego wytłumaczenia, ale patrzę na systemy firmy BOSE i
    się ślinię.

    > Też bez sensu, zamiast kabla głośnikowego będziesz musiał pociągnąć
    > zasilanie, poza tym bezprzewodowy przesył jest podatny na zakłócenia i w
    > zależności od firmy może mieć gorsze parametry niż wzmacniacz.
    Nie wiedziałym o tym zasilaniu, a faktycznie z czegoś moc musi wziąć.

    Koncept z bezprzewodowością już tłumaczę.
    Salon (27m2) jest prawie w kwadracie. Jakbym nie kręcił, nie posadowię
    centralnie względem ściany z tv, jak i TV centralnie też nie powieszę.
    Dodatkowo przewiduję, że salon będę mógł przemeblować i przestawić całość
    na drugą, sąsiadującą ścianę (jasne, że za pewnie za 5 lat, ale już na
    etapie instalacji elek. przewiduję zdublowanie kabli zasilających itp.).
    Dlatego też przy tym ewentualnym przemeblowaniu łatwiej byłoby przenieść
    bezprzewodowe głośniki, niż kłaść od nowa kable (kuć, chować itp).

    > Tu jest jeszcze gorsze wyzwanie niż bezprzewodowe głośniki, bo pasmo i
    > ilość danych kilka rzędów większa.
    Trochę się obawiam chowania długiego kabla HDMI pod tynk, bo jak się
    wtyczka rozpierdzieli to będą jaja. Kiedyś mi jedną wtyczkę szlag trafił
    (kabel z takimi blaszkami wyjechał, wtyczka została w gnieździe) i mogłem
    kupić tylko nowy.

    --
    Franc