  • 1. Data: 2014-07-24 15:07:31
    Temat: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Hej Grupo,

    Temat trochę OT, ale związany z planowaniem przy budowie domu. Konkretnie
    chodzi mi o sprzęt audio-video do domu.

    Miejsce planowanej zbrodni - salon.
    Wymyśliłem sobie taki coś:
    - TV wiszący (siakiś większy - np. 55" - coś tam)
    - ekran jakiś duży + projektor - ekran chowany w sufit podwieszany,
    elektryczny na silnik
    - za hałas ma służyć jakiś zestaw kina domowego 5+1.

    Chciałbym uniknąć ciągnięcia kabli w ścianach od głośników, dlatego myślę
    nad jakiś sprzętem łączyć się bezprzewodowo z aplitunerem.

    Ekran elektryczny - ćwiczył ktoś? Są różne oferty w necie, ale czy to jest
    coś warte?

    Wyczytałem również, że są już dostępne bezprzewodowe moduły do przesyłania
    sygnała po HDMI - to pozwoliłoby uniknąć ciągnięcia z 10 metrów kabla do
    projektora.

    Każda opinia mile widziana i z góry za nią dziękuję.

    --
    Franc

  • 2. Data: 2014-07-24 15:21:19
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-24 15:07, Franc wrote:
    > - za hałas ma służyć jakiś zestaw kina domowego 5+1.
    > Chciałbym uniknąć ciągnięcia kabli w ścianach od głośników, dlatego myślę
    > nad jakiś sprzętem łączyć się bezprzewodowo z aplitunerem.

    Ale jak sobie to wykoncypowałeś?
    Ampli łaczyć musisz po kablu z głośnikami.
    Jeśli dom nowy to jaki problem dać w ściany choćby przewody instalacyjne
    elektryczne jako do głośników?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2014-07-24 15:29:30
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 15:21:19 +0200, quent napisał(a):

    > Ale jak sobie to wykoncypowałeś?
    > Ampli łaczyć musisz po kablu z głośnikami.
    > Jeśli dom nowy to jaki problem dać w ściany choćby przewody instalacyjne
    > elektryczne jako do głośników?

    No właśnie widziałem, że są już jakieś systemy kina domowego, że ampli z
    głośniaki łączy się bezprzewodowo. Chyba np. SONY ma coś takiego, tylko czy
    to coś warte w ogóle?

    --
    Franc

  • 4. Data: 2014-07-24 15:32:34
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-24 15:29, Franc wrote:

    > No właśnie widziałem, że są już jakieś systemy kina domowego, że ampli z
    > głośniaki łączy się bezprzewodowo. Chyba np. SONY ma coś takiego, tylko czy
    > to coś warte w ogóle?

    Czyli głośniki aktywne.
    Osobiście olałbym takie wynalazki i ciągnął przewody... tzn. tak właśnie
    kiedyś zrobiłem :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2014-07-24 15:33:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 lipca 2014 15:07:31 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Ka�da opinia mile widziana i z g�ry za ni� dzi�kuj�.
    Na temat bezprzewodowości HDMI się nie wypowiem bo się nie znam ale na jedno zwrócę
    uywage. Pisałeś o tv55" wiszącym. Też planowałem i później też wisiał. Jednak po ok 2
    latach przy okazji pierwszego przemeblowania TV ze ściany wylądował na niskiej ok
    30cm szafce i teraz nie wisi a stoi. Pisze to w kontekście planowania gniazdek i
    innych kabli. U mnie było o tyle dobrze ze z drugiej strony ściany na której wisiał
    tv jest garaż więc łatwo było od strony garażu kable puścić niżej a puszki po
    "wiszącym" tv zaślepić i zaszpachlować.
    Warto więc wg mnie wziąć pod uwagę że tv ze ściany kiedyś wyląduje na szafce.
    To może kwestia indywidualna ale wg mnie wygodniej jest jak ekran jest niżej.

  • 6. Data: 2014-07-24 15:34:47
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chciałbym uniknąć ciągnięcia kabli w ścianach od głośników, dlatego myślę
    > nad jakiś sprzętem łączyć się bezprzewodowo z aplitunerem.

    Kabel to kabel. dziala zawsze.
    Poza tym, glosniki bedziesz mial zasilane kryptonitem? Nawet jak przesles
    sygnal, to i tak musisz go wzmocnic przed daniem na glosnik, wiec musisz
    miec kazdy glosnik aktywny ze wzmacniaczem, a wzmacniacz w glosniku zasilac
    kablem np sieci. Wiec nie robi sie prosciej ale mega bardziej skomplikowanie
    i gorzej brzmieniowo.
    Bo nie ciagniesz dzwieku z duzego wzmacniacza tylko opedza go to co w
    glosniku wzmacnialoby sygnal.

    > Wyczytałem również, że są już dostępne bezprzewodowe moduły do przesyłania
    > sygnała po HDMI - to pozwoliłoby uniknąć ciągnięcia z 10 metrów kabla do
    > projektora.

    A ja bym pociagnal. Jak pisalem kabel dziala a kazdy taki sprzet, sczegolnie
    gdzie przesylasz Gb/s w eterze niekoniecznie.
    Jak nie chcesz uzywac kabla HDMI, ktory jest gruby i przy takich dlugosciach
    cena rosnie dosc mocno, mozesz uzyc przejsciowki
    HDMI>lan--(skretka)--lan>HDMI

    > Każda opinia mile widziana i z góry za nią dziękuję.

    W sytuacji kiedy budujesz chalupe i wszystko mozna, zrobilbym kanaly na
    kable. Ale nie peszle tylko cos w stylu kanalow pcv do kabli lub
    wnetylacyjnych gdzie poszly by kable i nie byloby problemu przeciagac czegos
    nowego.

    Tmek

  • 7. Data: 2014-07-24 16:49:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    et...

    > Chciałbym uniknąć ciągnięcia kabli w ścianach od głośników, dlatego myślę
    > nad jakiś sprzętem łączyć się bezprzewodowo z aplitunerem.

    Te zestawy co widziałem to miały bezprzewodowy bas oraz tylne głośniki. Z
    tym że nie osobno. Jedne z nich musi być podłączony do gniazdka zasilania i
    ma on odbiornik, a do drugiego idzie kabelek. Przednie głośniki mają
    normlane kabelki do wzmacniacza.

    Czyli odpadają kable przez cały pokój a pozostaje kabel pomiędzy tylnymi
    głośnikami.

    > Ekran elektryczny - ćwiczył ktoś? Są różne oferty w necie, ale czy to jest
    > coś warte?

    Skoro w biznesie się sprawdza to pewnie w domu też zadziała. Osobiście w
    domu nie ćwiczyłem. IMO lepszym rozwiązaniem jest pomalowanie ściany (lub
    jej fragmentu) odpowiednią farbą na biało, kremowo lub szaro.

    > Wyczytałem również, że są już dostępne bezprzewodowe moduły do przesyłania
    > sygnała po HDMI - to pozwoliłoby uniknąć ciągnięcia z 10 metrów kabla do
    > projektora.

    Standard nazywa się Miracast i obsługuje go sporo współczesnego sprzętu
    (laptopy, telefony). Trzeba kupić albo projektor z wbudowanym odbiornikiem w
    tym standardzie albo sam odbiornik (wpinany do gniazda HDMI).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-07-24 18:35:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 24.07.2014 o 15:07 Franc <w...@w...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Miejsce planowanej zbrodni - salon.
    > Wymyśliłem sobie taki coś:
    > - TV wiszący (siakiś większy - np. 55" - coś tam)

    Ok, polecam plazmę i to szybko bo kończą produkcję.

    > - ekran jakiś duży + projektor - ekran chowany w sufit podwieszany,
    > elektryczny na silnik
    Wg mnie bez sensu, to że obraz będzie większy wcale nie oznacza lepiej,
    gorzej sie ogląda bo trzeba kręcić głową, to tak samo jak w kinie pierwsze
    3-4 rzędy, po drugie jakość obrazu gorsza, nie mówiąc o pikselozie, która
    będzie widoczna.

    > - za hałas ma służyć jakiś zestaw kina domowego 5+1.

    ok.

    > Chciałbym uniknąć ciągnięcia kabli w ścianach od głośników, dlatego myślę
    > nad jakiś sprzętem łączyć się bezprzewodowo z aplitunerem.

    Też bez sensu, zamiast kabla głośnikowego będziesz musiał pociągnąć
    zasilanie, poza tym bezprzewodowy przesył jest podatny na zakłócenia i w
    zależności od firmy może mieć gorsze parametry niż wzmacniacz.

> [...]
    > przesyłania
    > sygnała po HDMI - to pozwoliłoby uniknąć ciągnięcia z 10 metrów kabla do
    Tu jest jeszcze gorsze wyzwanie niż bezprzewodowe głośniki, bo pasmo i
    ilość danych kilka rzędów większa.

    > Każda opinia mile widziana i z góry za nią dziękuję.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2014-07-24 20:52:51
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Tmek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Jak nie chcesz uzywac kabla HDMI, ktory jest gruby i przy takich
    >dlugosciach HDMI>lan--(skretka)--lan>HDMI

    A przejsciowka lan-hdmi 50 funciakow, super pomysl i w dodatku ryzyko, ze
    nie zawsze bedzie dzialac.

  • 10. Data: 2014-07-24 20:55:42
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

    > - TV wiszący (siakiś większy - np. 55" - coś tam)

    >Ok, polecam plazmę i to szybko bo kończą produkcję.

    Polecam LED

> [...]
    >3-4 rzędy, po drugie jakość obrazu gorsza, nie mówiąc o pikselozie, która

    :-DDD

    Zapewne używasz na co dzień projektora?

    Filmy oglądam wyłącznie na projektorze, najlepiej z BD, DVD jest czasem ok
    czasem słabe. Ale nie umiałbym zrezygnować z projektora - telewizor mam 55".