  • 11. Data: 2014-07-24 20:56:18
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    et...

    >Chciałbym uniknąć ciągnięcia kabli w ścianach od głośników, dlatego myślę
    >nad jakiś sprzętem łączyć się bezprzewodowo z aplitunerem.

    Nie unikaj, pociągnij kable.

  • 12. Data: 2014-07-24 21:27:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 24.07.2014 o 20:55 Ghost <h...@h...pl> pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

    > Polecam LED
    Zaraz widać że troll i to niedouczony.

    > :-DDD
    >
    > Zapewne używasz na co dzień projektora?
    >
    > Filmy oglądam wyłącznie na projektorze, najlepiej z BD, DVD jest czasem
    > ok czasem słabe. Ale nie umiałbym zrezygnować z projektora - telewizor
    No pewnie, piksele wielkości muchy fajnie się ogląda, bo wątpię aby cię
    było stać na projektor fullhd, chociaż trola na wszystko stać, i nie
    wysilaj się z odpowiedzią, mam ją w d...

  • 13. Data: 2014-07-24 22:30:21
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-24 21:27, janusz_k pisze:

    > Zaraz widać że troll i to niedouczony.

    A Ty jesteś douczonym trollem? :)

    Skoro tak to opowiadaj jakie wady i jakie zalety posiadają obydwa typy.

  • 14. Data: 2014-07-24 23:40:10
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Tmek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A przejsciowka lan-hdmi 50 funciakow, super pomysl i w dodatku ryzyko, ze
    > nie zawsze bedzie dzialac.

    Fakt, sens to ma przy odleglosciach wiekszych niz 10m. Sa tez rozne
    przejsciowki i trzebaby sie wczytac ktore nie sprawiaja problemow.

    Tmek

  • 15. Data: 2014-07-24 23:59:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.07.2014 22:30, uzytkownik pisze:

    > A Ty jesteś douczonym trollem? :)
    >
    > Skoro tak to opowiadaj jakie wady i jakie zalety posiadają obydwa typy.
    na tej grupie, znaczy technicznej, telewizor led, to taki którego każdy
    piksel tworzony jest przez 3(4) kolorowe diody. masz taki TV?
    Polecasz jako główny TV, projektor plus ekran z prześcieradła? A w ciągu
    dnia dzieci będą oglądały bajki... na tabletach?
    Kolega polecił plazmę55 cali. kupi plazmę i będzie miał super kolory,
    super kontrast super....
    a jak kupi telewizor z ekranem LCD to w jakiej technologii? i tu się
    zaczynaj jazda. jasne że można kupić dobrego LCDka, ale większość to
    niestety kiszka....
    Tak więc, kable do ścian, a najlepiej peszle, żeby te kable można było
    wymieniać, a po informacje o telewizorach na odpowiednią grupę.
    ToMasz

  • 16. Data: 2014-07-25 08:33:54
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup

    >Zaraz widać że troll i to niedouczony.

    You make my day, dzięks :-DDDDDD

    >No pewnie, piksele wielkości muchy fajnie się ogląda, bo wątpię aby cię
    >było stać na projektor fullhd

    FullHD, niby czemu miałoby mnie nie stać? Kupiłem mojego Pansonica wieele
    lat temu, akurat dolar zdołował na jakieś 2,30PLN (albo i mniej). I tak bym
    kupił - niezależnie od tej okazji - bo specjalnie pomieszczenie mam pod
    projektor. A nie był to mój jedyny zakup wykorzystujący nadchodzący kryzys
    finansowy :-)

    Teraz to dopiero jestem troll zapewne :-)

    >, chociaż trola na wszystko stać, i nie

    Kosztował mnie między 6 a 7 tysięcy, uważasz, że to jakiś horror w
    porównaniu z budowaniem domu?

    >wysilaj się z odpowiedzią, mam ją w d...

    Zanim powstała już ją tam miałeś?

    Skąd ta nerwowość, przez ten Internet te ludzie to chodzące wraki.

  • 17. Data: 2014-07-25 08:38:11
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    > A Ty jesteś douczonym trollem? :)

    >na tej grupie, znaczy technicznej, telewizor led, to taki którego każdy
    >piksel tworzony jest przez 3(4) kolorowe diody. masz taki TV?

    Nie, telewizor LED to taki który ma podświetlanie ledowe, to, że tobie marzy
    się inaczej znaczy tylko tyle, że Ci się marzy inaczej.

    >Polecasz jako główny TV, projektor plus ekran z prześcieradła? A w ciągu
    >dnia dzieci będą oglądały bajki... na tabletach?

    A gdzie widzisz to "polecalenie" jako główny TV?

    >Kolega polecił plazmę55 cali. kupi plazmę i będzie miał super kolory, super
    >kontrast super....

    Supertaniochę, z supersmugami od ciepła na ścianie ponad telewizorem.

  • 18. Data: 2014-07-25 09:22:02
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 18:35:12 +0200, janusz_k napisał(a):

    Odpiszę na post janusza_k, ale potraktujcie to proszę jako zbiorczą do
    każdego w postów.

    > Ok, polecam plazmę i to szybko bo kończą produkcję.
    Mam w domu obecnie plazmę 42" (kuro 8 generacji). Bardzo ją sobie chwalę,
    ale właśnie wyczytałem, że ostatni producent plazm (Panasonic) kończy ich
    produkcję. Mogę nie zdążyć i zostanie mi do kupienia to, co jest obecnie na
    rynku. Nie kupię przecież na zapas i będę trzymał w pudle 6 miesięcy. :-)

> [...]
    > 3-4 rzędy, po drugie jakość obrazu gorsza, nie mówiąc o pikselozie, która
    Zobacz proszę, że obrazu na ekranie nie ogląda się z bliska - raczej jakieś
    kilka metrów. Koncept jest taki, że pomiędzy widzem / projektorem (będzie
    wisiał nad głową) będzie jakieś 5 metrów do ekranu. Projektorów nie
    rozeznawałem jeszcze, ale jakiś fullHD.

    > ok.
    :-) Chociaż tutaj też mam trochę zgryza z tej racji, że "regulator szumów"
    (kanał na youtube o audio-vide - sprawiają wrażenie, że sie znają)
    twierdzi, że 5+1 nigdy nie zagra dobrze muzy w stereo - a na codzień to
    pewnie plumkać bedzie radyjko / muzyczka / jakiś stream.

    Nie mam też racjonalnego wytłumaczenia, ale patrzę na systemy firmy BOSE i
    się ślinię.

    > Też bez sensu, zamiast kabla głośnikowego będziesz musiał pociągnąć
    > zasilanie, poza tym bezprzewodowy przesył jest podatny na zakłócenia i w
    > zależności od firmy może mieć gorsze parametry niż wzmacniacz.
    Nie wiedziałym o tym zasilaniu, a faktycznie z czegoś moc musi wziąć.

    Koncept z bezprzewodowością już tłumaczę.
    Salon (27m2) jest prawie w kwadracie. Jakbym nie kręcił, nie posadowię
    centralnie względem ściany z tv, jak i TV centralnie też nie powieszę.
    Dodatkowo przewiduję, że salon będę mógł przemeblować i przestawić całość
    na drugą, sąsiadującą ścianę (jasne, że za pewnie za 5 lat, ale już na
    etapie instalacji elek. przewiduję zdublowanie kabli zasilających itp.).
    Dlatego też przy tym ewentualnym przemeblowaniu łatwiej byłoby przenieść
    bezprzewodowe głośniki, niż kłaść od nowa kable (kuć, chować itp).

    > Tu jest jeszcze gorsze wyzwanie niż bezprzewodowe głośniki, bo pasmo i
    > ilość danych kilka rzędów większa.
    Trochę się obawiam chowania długiego kabla HDMI pod tynk, bo jak się
    wtyczka rozpierdzieli to będą jaja. Kiedyś mi jedną wtyczkę szlag trafił
    (kabel z takimi blaszkami wyjechał, wtyczka została w gnieździe) i mogłem
    kupić tylko nowy.

    --
    Franc

  • 19. Data: 2014-07-25 09:28:51
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    e.net...

> [...]
    >(kabel z takimi blaszkami wyjechał, wtyczka została w gnieździe) i mogłem

    Wstaw dwa i skrętkę w odwodzie.

    Ja jak robiłem okablowanie to jeszcze HDMI nie było popularnie i później
    przy okazji remontu musiałem wstawiać kabelki.

  • 20. Data: 2014-07-25 10:13:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-25 09:22, Franc wrote:
> [...]
    > rynku. Nie kupię przecież na zapas i będę trzymał w pudle 6 miesięcy. :-)

    Mam ten sam dylemat. Nie wyobrażam sobie w przyszłości zmienić mojej
    plazmy na LCD a ma ona już z 7 lat :-(

    > 5+1 nigdy nie zagra dobrze muzy w stereo

    :-)

    > Nie mam też racjonalnego wytłumaczenia, ale patrzę na systemy firmy BOSE i
    > się ślinię.

    No bo one są od tego, żeby wywoływać ślinotok i drenować kieszenie ;-)

> [...]
    > Dlatego też przy tym ewentualnym przemeblowaniu łatwiej byłoby przenieść
    > bezprzewodowe głośniki, niż kłaść od nowa kable (kuć, chować itp).

    To zrób głośniki w podwieszanym suficie. Będziesz mógł sobie zmieniąc
    konfigurację do woli.
    Albo po prostu zrób więcej gniaz na głośniki w ścianach. Przewód
    elektryczny jest tani jak barszcz a na etapie budowy możesz wszystko.

> [...]
    > (kabel z takimi blaszkami wyjechał, wtyczka została w gnieździe) i mogłem

    Pomyśl o kanałach wentylacyjnych zabudowanych w ścianie w suficie. Ja
    tak właśnie zrobiłem. W taki kanał wchodzi kilka hdmi, można je wymienić
    w dowolnym momencie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info