  • 191. Data: 2014-07-31 18:09:28
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Argumenty się skończyły zostało tylko pajacowanie.

    Ja wiem, ze jedyny celem Twojej dziecinnej dyskusji jest wygłoszenie
    ostatniego słowa - dobra teraz dajesz, obiecuje, że nie popsuje.

  • 192. Data: 2014-07-31 18:35:00
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

  • 193. Data: 2014-07-31 21:32:01
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-31 12:49, j...@g...com pisze:
    > Ok, masz rację. Poniosło mnie. Przepraszam. Od teraz przestaję czytać wasze
    utarczki. U mnie masz teraz czystą kartę.

    > W sprawie telewizora Ty piszesz o nowinkach. Ok może jakieś są, może kiedyś się
    spopularyzują. Ja piszę o tym co widzę u ludzi.
    > Plazma mi bardziej przypomina kino i to przy oglądaniu filmów jest dla mnie
    znaczące. Nie znam sie na stronie technicznej, tak samo jak nie znam się na budowie
    silnika, ale potrafię wskazać auto którym mi się lepiej jeździ.

    > Pzdr Jacek

    Cały problem tej dyskusji polega na tym, że razem z Ergie porównujecie
    produkowane kiedyś plazmy z kiedyś produkowanymi telewizorami LCD.
    Tu nie będę się sprzeczał i rzeczywiście macie rację, że porównując
    plazmę sprzed kilku lat z LCD także sprzed kilku lat to zdecydowanie
    plazma wygrywała pod prawie każdym względem poza poborem mocy. Jednak te
    czasy odeszły bezpowrotnie, bo telewizorów LCD z podświetleniem przy
    pomocy świetlówek, które nie było wygaszane już po prostu się nie
    produkuje. W sprzedaży za grosze można czasami kupić taki TV ze starej
    produkcji, ale to są już zabytki.
    LCD sprzed kilku lat miały bardzo wolne matryce, na których szybki ruch
    pozostawiał smugę.

    Ok. 2 lata temu na topie były telewizory LCD z podświetleniem
    krawędziowym LED, w których diody LED były wygaszane w tych miejscach, w
    których ekran jest czarny/ciemny.
    Taki sposób podświetlenia nazwano "Edge LED"
    W tych telewizorach już także dopracowano czas reakcji martycy i
    zwiększono częstotliwość "odświeżania" do 400 a nawet 800Hz tak, aby nie
    było widać smużenia przy szybkim ruchu, ani też migotania ekranu. W ten
    sposób zniwelowano wadę ekranów LCD i zbliżono się z jakością do plazm.
    Ze względu na to, że podświetlenie LED było wygaszane tylko wtedy,
    kiedy w całym pasie ekranu był kolor czarny lub inny bardzo ciemny, a
    jak tylko pojawiał się na tym czarnym tle biały/jasny obiekt to
    podświetlenie świeciło na maksimum, wobec czego poziom czerni
    pozostawiał jeszcze wiele do życzenia. Tu jeszcze plazmy były górą, bo
    wygaszona komórka/piksel zapewniała głębszą czerń niż w przypadku LCD
    nawet z podświetleniem krawędziowym LED.

    Ale minęły dwa lata i teraz na topie są telewizory LCD z podświetleniem
    LED od spodu matrycy (Backlight), a nie na krawędziach matrycy tak jak
    robiono to 2-3 lata temu. To podświetlenie od spodu dzieli całą matrycę
    na małe kwadraciki/pola, które podświetlane są oddzielnymi diodami LED.
    Poziom podświetlenia każdej z diod jest sterowany od zera do maksimum.
    To jest tzw. podświetlanie polowe.
    Dzięki takiemu podświetleniu została zniwelowana kolejna wada
    telewizorów LCD czyli słaby poziom czerni. Co ciekawsze to teraz czerń
    takich telewizorów LCD z podświetleniem LED jest głębsza niż w
    telewizorach plazmowych, ponieważ za sprawą polaryzacji światła w
    ekranach LCD światło, które wpadnie do wnętrza matrycy praktycznie z tej
    matrycy nie powróci. Mówiąc kolokwialnie matryca LCD pochłania
    zewnętrzne światło, a ekran plazmowy je odbija.
    Ponadto poziom generowanego światła LED jest wielokrotnie większy niż
    światła komórek plazmy.
    Z tego właśnie też powodu, że poziom światła jest niższy, a ekran plazmy
    odbija światło zewnętrzne to oglądanie telewizora plazmowego w mocnym
    oświetleniu daje gorszej jakości obraz niż LCD z podświetleniem polowym
    LED typu backlight.

    Podświetlanie backlight daje ogromne możliwości. Nie dość, że wygaszając
    te LED-y można uzyskać o wiele większy poziom czerni niż w przypadku
    telewizorów plazmowych to modulując to podświetlenie można uzyskać efekt
    zwiększenia częstotliwości odświeżania.
    W obecnie produkowanych telewizorach częstotliwość tą zwiększono nawet
    do 3000-3600Hz, dzięki czemu zniwelowano efekt migotania ekranu. Taka
    symulacja daje też dla oka wrażenie jeszcze bardziej płynnego ruchu
    poruszających się obiektów na ekranie.
    Porównując ekran takiego telewizorach LCD z podświetlewniem LED typu
    backlight obraz jest lepszy niż na telewizorach plazmowych. Nie ma
    smużenia, nie ma migotania, ruch jest płynny, głębsza bieli i głębsza
    czerni o wiele większa, obraz bardziej ostry. Obecnie sprzedawane
    telewizory LCD w takiej technologii są sprzedawane w podobnych cenach co
    telewizory plazmowe najnowszej generacji.

    Kolejnym rodzajem podświetlenia matryc LCD jest full LED, które polega
    na tym, że każdy zestaw pikseli posiada swoją diodę podświetlającą. Ta
    technologia jeszcze trochę kosztuje i dopiero wchodzi na rynek, ale za
    rok czy dwa zajmie miejsce technologii polowej, a ceny będą takie same
    jak obecnie ceny technologii polowej.

    Poza tym jak się porównuje telewizory to także jest ogromna różnica
    pomiędzy modelami różnych producentów, ponieważ różni producenci różnie
    podchodzą do obróbki obrazu.
    Dla przykładu obraz zdekompresowany mpeg na jednym telewizorze będzie
    wyglądał źle czyli tak jak pisał Ergie, a na innym ta sama próbka na
    innym telewizorze będzie wyglądała super, bez plam, bez gradientu i
    będzie sprawiała wrażenie, ze nagranie jest mniej skompresowane.
    Sam tego doświadczyłem jak kupowałem nowe telewizory ok. 2 lata temu.

    Ponieważ technologia plazmowa jest bardzo kosztowna, a już nie daje
    klientowi więcej niż technologia LCD z podświetleniem LED, dlatego idzie
    do lamusa, dokłądnie tak samo jak się to stało z telewizorami CRT
    (kineskopowymi). W rzeczywistości technologia plazmowa jest rozwinięciem
    technologii CRT, gdyż w technologii plazmowej każda komórka/każdy piksel
    to taka maciupeńka lampa kineskopowa, która posiada prawie wszystkie
    wady lamp kineskopowych, czyli długą poświatę luminoforu, która rozmywa
    obraz, podatność na wypalanie luminoforu i zmianę parametrów z czasem,
    wysokie napięcie zasilające i duże straty energetyczne, szary ekran
    zamiast czarnego, wysokie koszty produkcji.

  • 194. Data: 2014-07-31 22:16:53
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Ale minęły dwa lata i teraz na topie są telewizory LCD z podświetleniem LED
    >od spodu matrycy (Backlight), a nie na krawędziach matrycy tak jak robiono
    >to 2-3 lata temu.

    Backlighty sa starsze, ja mam wiecej niz 3 lata backlighta.

  • 195. Data: 2014-07-31 22:27:28
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-31 22:16, Ghost pisze:

    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Backlighty sa starsze, ja mam wiecej niz 3 lata backlighta.

    Oczywiście, że są starsze, ale chodziło mi o to co było "na topie".

  • 196. Data: 2014-08-01 00:35:57
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-31 13:27, Ergie pisze:

    > Popełniasz typowy błąd. Nie lubisz mnie i dlatego przesadzasz w ocenie
    > mojej osoby.

    Akurat jestem daleki jeżeli chodzi o ocenę osób poprzez pryzmat sympatii
    do tej osoby.
    Oceniam Ciebie nie dlatego, że Cię nie lubię, ale dlatego, że się mylisz
    i popełniasz błędy, do których się nie potrafisz przyznać, a kiedy Ci je
    wytykam to mnie atakujesz i się mścisz wypisując pierdoły na mój temat w
    różnych wątkach i na różnych grupach, nie mając do tego powodu.
    Z całą pewnością nie dajesz powodu, aby Cię lubić.

    > Obiektywnie patrząc mam większe doświadczenie budowlane i większą
    > wiedzę niż przeciętny Kowalski.

    Weź mnie nie rozśmieszaj :)
    Obiektywnie ocenić może tylko ktoś, kto posiada większą wiedzę od Twojej
    i to jeszcze osoba, która jest bezstronna.
    Osoba, która posiada wiedzę i doświadczenie mniejsze od Twojego nie jest
    w stanie ocenić Twojego doświadczenia obiektywnie, bo ocenia poprzez
    pryzmat swojej niewiedzy. Osoba taka może Cię co najwyżej podziwiać.

> [...]
    > bezczynnie siedzieć i gapić się na telewizor, jak jest okazja
    > poświęcić swój czas by komuś pomóc to to robię. Mnie w życiu też wiele
    > osób pomogło.

    > W ogólności prawda, choć są sytuacje że można się uczyć na cudzych
    > błędach. Tyle że ja przy remontach, wykończeniówce i budowie domów
    > (między innymi swojego) przepracowałem łącznie ładnych parę lat. Do
    > tego jakiś czas pracowałem jako projektant instalacji (głównie
    > wentylacja, ale też CO i wod/kan). Już i o tym kiedyś pisałem, ale
    > zdajesz się celowo to pomijać by uwiarygodnić mój rzekomy brak

    A ja po budowach już się tułam od ok. 20 lat.

    > W oczach Jacka mnie nie zdyskredytujesz bo on na żywo widział jak
    > własnoręcznie buduję i wykańczam swój dom, a wcześniej remontuję dwa
    > mieszkania.

    > Ile domów szkieletowych własnoręcznie zbudowałeś?

    Można powiedzieć, że nie wybudowałem ani jednego. Tak samo jak nie
    wybudowałem własnymi rękoma ani jednego domu murowanego, bo nie zajmuję
    się budowlanką, lecz projektowaniem i wykonawstwem instalacji
    elektrycznych, automatyki, alarmów, wodno-kanalizacyjnych i grzewczych.
    Jestem uczestnikiem budów od chwili stawiania fundamentów, aż do samego
    końca budowy, z której to budowy schodzę jako ostatni specjalista
    wykonując tzw. biały montaż i uruchamiając wszystkie instalacje,
    wykonując pomiary i sporządzając protokoły odbiorowe. Mam kontakt z
    wszystkimi ekipami, które przychodzą i odchodzą. Od murarzy poprzez,
    monterów konstrukcji szkieletowych, cieśli, tynkarzy, monterów stolarki
    okiennej i drzwiowej, wykończeniowców, monterów kostki brukowej, aż do
    odbiorów, bo to moje protokoły dotyczące bezpieczeństwa instalacji
    elektrycznych, szczelności instalacji wodnych, CO i gazowych są wymagane.
    Dlatego też poza typową wiedzą techniczną teoretyczną jak i praktyczną,
    mocno zgłębiam akty prawne i normatywne.
    Tak więc jak widzisz mam nieco szersze spojrzenie na te sprawy i kiedy
    pomagam ludziom na grupie to naprawdę wiem co piszę.
    Ty niestety zazwyczaj każdą moją wypowiedź kwitujesz określeniem
    "bzdura", często nawet nie mając racji ani pojęcia o tym.

    > A ja patrzę na swoje ręce, które niejedno już w życiu robiły i się
    > tylko pobłażliwie uśmiecham :-)

    Ja cenię ludzi, którzy niejedno robili i dzięki temu dużo wiedzą, ale
    nie lubię zarozumialstwa i ludzi, którzy traktują innych jak idiotów,
    zwłaszcza ludzi, którzy mają braki, a się lansują na prawo i lewo.
    Jako podwykonawca trafiłem do gościa, który posiada ogromną wiedzę
    techniczną. Jest on naprawdę dobry w technicznych sprawach i to z wielu
    dziedzin.
    To co on produkuje aż zapiera dech.
    Świetnie się rozumiemy, bo "nadajemy na tych samych falach".
    Miło jest od takiego gościa usłyszeć pochwały za jakość wykonanej roboty
    i prośby aby szafy sterownicze robić w szafach z przezroczystymi
    drzwiami, bo to będzie silny atut jego produkcji oraz teksty "naprawdę
    nie jestem w stanie pana niczym zaskoczyć".
    A wiesz dlaczego?
    Bo w swoim życiu imałem się przeróżnych zajęć i przeróżnych zleceń, a
    wraz z praktyką u mnie zawsze szła teoria. Potrafię wskazać słabe punkty
    projektów i szybko znaleźć dobre rozwiązania, a zakres jest bardzo
    szeroki od mechaniki, poprzez elektrykę, elektronikę, automatykę,
    obróbkę drewna, obróbkę szkła, chemię. Ostatnio gościa zaskoczyłem, bo
    razem z informatykiem, dwa tygodnie walczył ze skonfigurowaniem sieci
    komputerowej i podłączeniem drukarek Wi-Fi do routerów. Ja potrzebowałem
    na to ok. godziny w tym jeszcze czas na zrobienie sobie kawy.

    > Miłego dnia życzę! Ot taki dobry mam dziś humor :-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    I ja pozdrawiam.

  • 197. Data: 2014-08-01 08:40:09
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-31 11:45, Ergie pisze:

    > ROTFL
    > Funkcję rozmycia owszem posiadają, ale efekt jest daleki od tego co w
    > Plazmie.

    > Nie _taką_ a _podobną_. I efekt był daleki od zadowalającego.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Ale cały czas jest to wada telewizorów plazmowych, a w telewizorach LCD
    tylko dodatkowa funkcja, bo są jeszcze wyznawcy mitów, że plazma jest
    lepsza, bo ma gorszy, rozmyty obraz.
    Jeżeli chodzi o wygładzanie skompresowanego sygnału to mój Sony LCD z
    podświetleniem LED robi to idealnie, a przy tym obraz jest ostry i wyraźny.
    Zdecydowanie lepszy niż na telewizorach plazmowych Panasonic-a z serii
    NeoPlasma. Porównywałem te same próbki nagrań mpeg na różnych
    telewizorach LCD, LCD z LED, PDP, różnych firm. Sony był
    bezkonkurencyjny. W Samsungach, LG, Philips-ach i wielu innych pojawiały
    się plamy dekompresyjne, łamanie krawędzi, pikseloza.
    W Sony obraz był wygładzony, a zarazem wyraźny i ostry. Podobnie też z
    konwersją obrazu SD (niskiej rozdzielczości) do HD. Sony robi to
    perfekcyjnie.
    Zajmują się tym procesory wizyjne, a nie ekran, który notabene w Sony
    jest produktem firmy Samsung :)
    Po prostu dobre procesory, świetne algorytmy obróbki i obraz jest
    perfekcyjny.
    Oczywiście mój Sony posiada także wady, których nie uświadczy się w
    plazmach. Najbardziej denerwującym efektem są aureole, które powstają
    dookoła bardzo jasnego obrazu na całkiem czarnym tle. Powstają one na
    skutek działania polowego podświetlenia krawędziowego. Wygląda to tak,
    że dookoła, a zasadniczo od góry i od dołu tego jasnego obrazu poprzez
    czerń przebija światło. Efekt ten jest widoczny tylko i wyłącznie w
    całkiem zaciemnionym pokoju. Kiedy tylko jest trochę światła w pokoju,
    efekt ten jest niezauważalny.

  • 198. Data: 2014-08-01 08:50:56
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Ale cały czas jest to wada telewizorów plazmowych, a w telewizorach LCD
    >tylko dodatkowa funkcja, bo są jeszcze wyznawcy mitów, że plazma jest
    >lepsza, bo ma gorszy, rozmyty obraz.

    To zjawisko się powtarza od wieków i jest skutecznie napędzane przez
    marketingowców odchodzącej technologii, wykorzystują sytuacje, że na
    początku nowa technologia ma faktycznie zwykle jakieś niedomagania i w te
    niedomagania kierowany jest atak.

    Tak było z zamianą lamp na tranzystory, tak było z zamiana winyli na płyty
    kompaktowe, itp.

    Kreatywność obrońców odchodzącej technologii jest zwykle nie do
    przecenienia, co widać m.in. w tym wątku ilość wymyślonych bzdur jest
    oszałamiająca.

  • 199. Data: 2014-08-01 08:53:35
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-31 12:38, Ergie pisze:

    > Ślepe testy temu przeczą.

    Nieprawda. Jednym się podoba plazma z lekko rozmytym obrazem i
    neutralnymi kolorami, a innym telewizory Samsung z cukierkowo
    przejaskrawionymi kolorami i widocznym każdym pryszczem. Niestety, ślepa
    ocena to rzecz gustu i oceny subiektywnej.
    Obiektywne to są tylko i wyłącznie parametry techniczne, a te mówią, że
    technologia plazmowa już dawno pozostała w tyle.

    > Tym się właśnie różnimy ty jesteś teoretyk ja praktyk. Ty szukasz
    > informacji technicznych w sieci ja patrzę na obraz.

    Zarzucasz mi teoretyzowanie.

> [...]
    > nie) o jakiej matrycy dyskutujemy? TN, MVA/PVA czy może któraś z
    > odmian IPS?
    >
    > Te technologie różnią się _diametralnie_ jeśli chodzi o ich
    > możliwości, wady i zalety. W skrócie IPS jest najdroższe, ale ma
    > najlepsze kolory choć słabszą czerń. xVA mają trochę gorsze kolory ale
    > za to lepszą czerń. Obie te technologie maja swoich zwolenników i
    > przeciwników. TN ma najgorsze kolory, ale za to najmniejszy czas
    > reakcji więc jest polecany osobom które do telewizora podłączają
    > konsolę i grają w gry. TN jest też najtańszy i jest montowany w

    A tu samemu tylko teoretyzujesz.

    > Wspominasz o kontraście i jasności, ale nie piszesz o najważniejszym -
    > wierności kolorów. To o czym tu dyskutować?

    > No widzisz sam się przyznajesz że Twoje doświadczenia mają się nijak
    > do oglądania telewizji w domu.

    To w końcu mam jakieś doświadczenie czy tylko teoretyzuję?

    Może mi jeszcze powiedz jak się nazywam i kto jest moim ojcem, bo może
    tego nie wiem?
    Kolejny raz uruchamia się u Ciebie mitomania. Czego nie wiesz do sobie
    domyślisz i ujesz mi wmówić jako fakty. Najśmieszniejsze jest jeszcze
    to, że Ty uważasz, że znasz mnie lepiej niż ja siebie sam.
    To jest to czego nie lubię w Twojej osobie.

    To w końcu jest czy nie?

  • 200. Data: 2014-08-01 09:49:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > "Argumenty się skończyły zostało tylko pajacowanie."

    Cóż nie jesteś pępkiem wszechświata i to że dla Ciebie coś nic nie zmienia
    nie znaczy że dla kogoś innego to nie będzie znaczące. To że Ty czegoś nie
    widzisz nie znaczy że tego nie ma. Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej dla
    Ciebie i Twojego otoczenia.

    Pozdrawiam
    Ergie