  • 181. Data: 2014-07-31 12:38:18
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Przestań uprawiać demagogię cytując wyrwane z kontekstu wypowiedzi.

    Początek wypowiedzi i już błąd logiczny - nie da się przestać robić cos
    czego się nie robi.

    > Jak chcesz podyskutować to odnieś się do całości moich wypowiedzi.

    Drugie zdanie i drugi błąd logiczny - odpowiadając na post nie da się
    odnieść do wypowiedzi zawartych w późniejszych postach.

    > Odnieś się do tego co pisałem na temat podświetlania polowego matrycy czy
    > też "full led".

    Do czego mam się odnieść? Pełne podświetlenie LED jest lepsze niż
    krawędziowe. To fakt nie podlegający dyskusji.

    > Odnieś się do odświeżania i metod eliminowania czasu reakcji matrycy
    > poprzez zastosowanie systemu "backlight scanning", które zwiększa
    > częstotliwość migotania podświetlenia obrazu do 3600Hz sprawiając, że
    > ruchomy obraz na ekranie przestaje być rozmyty, dzięki czemu zostaje
    > zminimalizowana wada technologii LCD

    Jak dotąd ok.

    > do poziomu, którego nikt nie odróżni od technologii plazmowej.

    Ślepe testy temu przeczą.

    > To o czym piszę to są argumenty merytoryczne, które każdy może sobie sam
    > sprawdzić i zweryfikować. Wystarczy tylko poszukać w necie.

    Tym się właśnie różnimy ty jesteś teoretyk ja praktyk. Ty szukasz informacji
    technicznych w sieci ja patrzę na obraz. Dla mnie nie ma znaczenia czy na
    naklejce będzie pisało 400Hz czy 800Hz, albo czy Kontrast będzie 1mln:1 czy
    2mln:1 dla mnie istotny jest obraz. Dlatego ja nie dyskutuję o parametrach
    technicznych tylko o jakości obrazu.

    Twoje posty pełne są różnych technicznych informacji, ale mimo takiego
    multum wypowiedzi nie napisałeś _podstawowego_ (Ghost z resztą też nie) o
    jakiej matrycy dyskutujemy? TN, MVA/PVA czy może któraś z odmian IPS?

    Te technologie różnią się _diametralnie_ jeśli chodzi o ich możliwości, wady
    i zalety. W skrócie IPS jest najdroższe, ale ma najlepsze kolory choć
    słabszą czerń. xVA mają trochę gorsze kolory ale za to lepszą czerń. Obie te
    technologie maja swoich zwolenników i przeciwników. TN ma najgorsze kolory,
    ale za to najmniejszy czas reakcji więc jest polecany osobom które do
    telewizora podłączają konsolę i grają w gry. TN jest też najtańszy i jest
    montowany w większości telewizorów.

    Wspominasz o kontraście i jasności, ale nie piszesz o najważniejszym -
    wierności kolorów. To o czym tu dyskutować?

    > Poza tym pisanie "powtarzasz dwa mity" nie jest żadnym argumentem.
    > Co zaś samego wypalania PDP to zbyt dużo widziałem przykładów. Fakt, że
    > były to telewizory plazmowe używane w przemyśle, gdzie służyły operatorom
    > maszyn do podglądu na pracującą linię technologiczną. Po wyłączeniu
    > takiego telewizora na ekranie było widać na tyle wyraźny obraz danej linii
    > technologicznej, że bez najmniejszego problemu można było stwierdzić który
    > telewizor skąd jest.

    No widzisz sam się przyznajesz że Twoje doświadczenia mają się nijak do
    oglądania telewizji w domu.

    > Oczywiście typowy użytkownik telewizora PDP, który cały dzień siedzi przed
    > telewizorem z pilotem w ręku i co 5 minut zmienia kanały, raczej tego
    > efektu nie uświadczy ze względu na częstą zmianę kanałów, ale nie możesz
    > powiedzieć, że zjawisko "wypalania" w PDP nie istnieje.

    Ja nie twierdzę że w ogóle nie istnieje. Ono istnieje _teoretycznie_. Ale
    straszenie nim w kontekście rozmowy o telewizorach używanych w domu jest
    powtarzaniem mitów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 182. Data: 2014-07-31 12:49:53
    Od: j...@g...com

    Ok, masz rację. Poniosło mnie. Przepraszam. Od teraz przestaję czytać wasze utarczki.
    U mnie masz teraz czystą kartę.

    W sprawie telewizora Ty piszesz o nowinkach. Ok może jakieś są, może kiedyś się
    spopularyzują. Ja piszę o tym co widzę u ludzi.
    Plazma mi bardziej przypomina kino i to przy oglądaniu filmów jest dla mnie znaczące.
    Nie znam sie na stronie technicznej, tak samo jak nie znam się na budowie silnika,
    ale potrafię wskazać auto którym mi się lepiej jeździ.

    Pzdr Jacek

  • 183. Data: 2014-07-31 13:27:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ergie twierdzi, że się nie zajmuje sprawami budowlanymi zawodowo,

    Bo obecnie się nie zajmuję.

    > ale uważa się za najlepszego specjalistę.

    Nieprawda. Nie uważam się za "najlepszego specjalistę". Gdyby tak było to
    nie byłoby dziesiątek moich postów z pytaniami na tej grupie. Nie byłoby też
    postów typu: "nie wiem jak to robią fachowcy, ale ja bym zrobił tak".

    Popełniasz typowy błąd. Nie lubisz mnie i dlatego przesadzasz w ocenie mojej
    osoby. Obiektywnie patrząc mam większe doświadczenie budowlane i większą
    wiedzę niż przeciętny Kowalski.

    > Twierdzi, że udziela się tylko amatorsko, pomagając bezinteresownie
    > znajomym.

    Obecnie tak jest. Od jakiegoś czasu nie wziąłem ani złotówki za swoją pomoc,
    więc robię to czysto amatorsko. Ja po prostu nie lubię bezczynnie siedzieć i
    gapić się na telewizor, jak jest okazja poświęcić swój czas by komuś pomóc
    to to robię. Mnie w życiu też wiele osób pomogło.

    > Problem jednak jest w tym, że nie można zdobyć doświadczenia nie zajmując
    > się daną dziedziną.

    W ogólności prawda, choć są sytuacje że można się uczyć na cudzych błędach.
    Tyle że ja przy remontach, wykończeniówce i budowie domów (między innymi
    swojego) przepracowałem łącznie ładnych parę lat. Do tego jakiś czas
    pracowałem jako projektant instalacji (głównie wentylacja, ale też CO i
    wod/kan). Już i o tym kiedyś pisałem, ale zdajesz się celowo to pomijać by
    uwiarygodnić mój rzekomy brak doświadczenia.

    W oczach Jacka mnie nie zdyskredytujesz bo on na żywo widział jak
    własnoręcznie buduję i wykańczam swój dom, a wcześniej remontuję dwa
    mieszkania.

    > Niestety budowlanki nie da się nauczyć tylko z teorii. Tu jest potrzebna
    > wieloletnia praktyka.

    Ile domów szkieletowych własnoręcznie zbudowałeś?

    > Tak więc uważam, że Ergie po prostu kłamie. Tylko jeszcze się zastanawiam
    > gdzie?

    A ja patrzę na swoje ręce, które niejedno już w życiu robiły i się tylko
    pobłażliwie uśmiecham :-)

    Miłego dnia życzę! Ot taki dobry mam dziś humor :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 184. Data: 2014-07-31 14:36:14
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    [cyt]
    > LCD uwidacznia kompresję, plazma ją ukrywa.

    No wiec nie ukrywa. Minimalnie grubszy, niewidoczny border, nic nie zmienia.

    Wystarczy.

  • 185. Data: 2014-07-31 14:39:27
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Tu go naraziłem na insynuacje dotyczące jego podwójnej osobowości, więc tu
    >go przeprosiłem.

    Zawsze mnie rozmiesza, jak kolesie z reala nagle się wspierają w sieci.
    Wspierają dla samego wspierania, bez konkretnych argumentów. W sumie to
    prawie jak podwójna osobowość.

  • 186. Data: 2014-07-31 15:52:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No wiec nie ukrywa. Minimalnie grubszy, niewidoczny border, nic nie
    > zmienia.

    Dla _Ciebie_ nic nie zmienia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 187. Data: 2014-07-31 16:03:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zawsze mnie rozmiesza, jak kolesie z reala nagle się wspierają w sieci.

    To dobrze - śmiech to zdrowie!

    > Wspierają dla samego wspierania, bez konkretnych argumentów.

    Reakcja na chamstwo nie wymaga argumentów.

    > W sumie to prawie jak podwójna osobowość.

    Wyluzuj. Czepiłeś się człowieka bo zareagował emocjonalnie a przypadkiem
    śmiał mieć przy tym inne zdanie niż Ty. To co teraz robisz to zwykła
    dziecinada.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 188. Data: 2014-07-31 16:08:15
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Wyluzuj. Czepiłeś się człowieka bo zareagował emocjonalnie a przypadkiem
    >śmiał mieć przy tym inne zdanie niż Ty. To co teraz robisz to zwykła
    >dziecinada.

    Wpieraj, wspieraj :P

  • 189. Data: 2014-07-31 16:19:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wpieraj, wspieraj :P

    Argumenty się skończyły zostało tylko pajacowanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 190. Data: 2014-07-31 18:08:06
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Tyle że ta jasność nawet po tym obniżeniu o circa 50% nadal jest
    >wystarczająco wysoką - więc _nie_ wpływa na jakość obrazu. Po prostu
    >zmaiast na telewizorze ją obniżać do np. 15% trzeba ją obniżyć tylko do
    >30%.

    Myślałem, że skomentowałem, a jednak nie.

    Powinno być, zamiast 0,15% wystarczy 0,30%