  • 91. Data: 2014-07-29 11:17:51
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jest z wymienionego już tu prostego powodu, ze w plazmie pixele świecą i
    > można je gasić do zera, czyli do czerni.

    No i ??? Kontrast to ni tyko czerń. Plazma ma czarniejszą czerń ale LED ma
    bielszą biel i sumarycznie ma większy kontrast.

    > "Jak często zmieniasz telewizor?"

    Wiele lat temu kupiłem sobie dobry monitor (bańkę) inni dookoła kupili byle
    jakie LCD, zmieniali je na lepsze, i znowu na lepsze i tak co 2-3 lata. Ja
    od początku miałem dobre kolory i kąty. Oni mieli coraz lepsze ale ciągle
    kiepskie. Gdy moja bańka padła kupiłem sobie porządny monitor z matrycą IPS.
    A oni dalej zmieniali swoje tanie LCD na inne tanie LCD.

    To samo obserwuję przy telewizorach. Kto raz kupił dobrze (plazmę) ten nie
    zmienia kto kupił LCD ten zmienia.

    > LED to LCD.

    Wiem, ale aby nie używać długich nzaw LCD z podświetleniem tradycyjnym i LCD
    z podświetleniem LED, przyjęło się używać skrótowo LCD dla starej
    technologii i LED dla nowej. Trradycyjne LCD (bez LED) już umarło.

    > Jak definiujesz kontrast? Bo po mojemu stosunek najjaśniejszego
    > "świecenia" do najciemniejszego.

    Dokładnie tak.

    > Po pierwsze primo materiał 3d to nie jest fullhd na każde oko, nawet ze
    > źródła bd.

    Kwestia źródła.

    > Po drugie primo technologia 4k załatwia sprawę dokumentnie. I żebyś się
    > nie zapędzał, tv 4k napędzany zwykłym bd 3d.

    To jak będziemy dyskutować o telewizorach 4k to wrócimy do sprawy 3d. Na
    dzień dzisiejszy przy telewizorach FullHD pasywne 3d jest do bani. Jest
    oczywiście tańsze, okulary są lżejsze i nie trzeba pamiętać o ich ładowaniu,
    ale wystarczy sobie zobaczyć dowolny film w obu technologiach by nie mieć
    wątpliwości, która niesie więcej szczegółów.

    > Porównujemy tv, z punktu widzenia klienta.

    Ok, ale dlaczego w odpowiedzi na mój post skoro ja się odnosiłem _tylko_ do
    jakości:
    [cyt]
    > Telewizory plazmowe mają jedną podstawową zaletę - jakość obrazu, która
    > wynika z tego że każdy punkt emituje światło równać z nimi mogą się
    > jedynie ekrany OLED, ale to jeszcze ciągle pieśń przyszłości.
    [koniec cyt]

    >"Ok, na tym możemy zakończyć dyskusję."

    No to przeczytaj jeszcze raz mój post - mnie chodzi tylko o jakość a na to
    Ty odpowiadasz małym zużyciem prądu. Co mam Ci odpowiedzieć? W kontekście
    jakości (a do tego się odnoszę) zużycie prądu, ciężar, kształt i inne
    duperele nie mają znaczenia.

    > Czyżbyś wierzył w "kontrast dynamiczny"? Weź nie żartuj chłopie.

    To najpierw sprecyzuj o którym kontraście chcesz pogadać. Bo kontrast na
    poziomie pikseli LCD ma o niebo większy bo plazma ma rozmytą plamkę, a co za
    tym idzie brak wyraźnej krawędzi.

    > Rzeco?

    Że jak materiał wejściowy jest niedoskonały (np. posiada artefakty
    kompresji) to lepiej jak plamka obrazu jest lekko rozmyta tak jak w
    telewizorach kineskopowych i plazmowych niż jak jest idealnie ostra jak w
    LCD.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 92. Data: 2014-07-29 11:22:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Odezwał się "fszystko i fszehwiedzoncy fahofiec" - troll i mitoman Ergie
    > :)

    Oj znowu zabolało prostowanie bzdur.

    [ciach]

    > Pierdolisz jak potłuczony, jak zwykle z resztą.

    Jak zwykle morze argumentów.

    > Powiem wprost. Choć uważasz się za "fahofca ot fszystkiego" to gówno wiesz
    > na ten temat. Jak z resztą na większości sprawach, w których zabierasz
    > głoś w dyskusjach.

    ROTFL cóż za awans w Twoich oczach. Już nie we wszystkich, a tylko w
    większości :-)

    Musiałeś dużo i intensywnie ćwiczyć skoro już zrozumiałeś część moich
    wypowiedzi. Proponuję dalej to samo mało pisać, dużo czytać i jeszcze więcej
    myśleć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 93. Data: 2014-07-29 11:33:41
    Od: j...@g...com

    Hej, panie anonimowy cham! Weź sobie coś na cierpliwość jakieś ziółka np., bo
    strasznie sie rzucasz gdy ktoś Ci zwraca uwagę, że piszesz bzdury.
    Napisali Ci inni, napiszę i ja. Ciągle telewizory plazmowe oferują lepszą jakość niż
    telewizory LCD (nawet te z podświetleniem LED)
    więc zamiast pisać bzdury i wyzywać innych użytkowników grupy idź lepiej na spacer i
    wróć jak ochłoniesz.

    Pzdr Jacek

  • 94. Data: 2014-07-29 11:37:28
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    [ciach trwałe różnice zdań]

    >Kwestia źródła.

    Obecnie lepszego nie ma.

    >To jak będziemy dyskutować o telewizorach 4k to wrócimy do sprawy 3d. Na
    >dzień dzisiejszy przy telewizorach FullHD pasywne 3d jest do bani.

    Na dzień dzisiejszy możesz sobie kupić 4k z pasywnym.

    Ale nawet nie z 4k, moim zdaniem lepsze jest pasywne. Jak już pisałem, Twoje
    marzenia o fullhd na każde oko to mrzonki.

    >Jest oczywiście tańsze, okulary są lżejsze i nie trzeba pamiętać o ich
    >ładowaniu, ale wystarczy sobie zobaczyć dowolny film w obu technologiach by
    >nie mieć wątpliwości, która niesie więcej szczegółów.

    Widziałem niejeden i nie mam wątpliwości. Tylko, że nie siedziałem 1,5m od
    tv, tylko po to by zobaczyć linie.

    >To najpierw sprecyzuj o którym kontraście chcesz pogadać.

    O jedynym kontraście, kontrast dynamiczny to głównie marketingowy bełkot.

    >Bo kontrast na poziomie pikseli LCD ma o niebo większy bo plazma ma rozmytą
    >plamkę, a co za tym idzie brak wyraźnej krawędzi.

    Ostrość to nie kontrast.

> [...]
    >kompresji) to lepiej jak plamka obrazu jest lekko rozmyta tak jak w
    >telewizorach kineskopowych i plazmowych niż jak jest idealnie ostra jak w

    Czego to ludzie nie wymyśla by sobie udowodnić, że mają lepsiejsze buty :-)

  • 95. Data: 2014-07-29 11:39:25
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

> [...]
    >jakość niż telewizory LCD (nawet te z podświetleniem LED)
    >więc zamiast pisać bzdury i wyzywać innych użytkowników grupy idź lepiej na

    No i wszystko jasne, skoro Pzdr Jacek, tak twierdzi to tak jest.

    Dziękujemy Ci. Myślę, że mogę wyrazić się za wszystkich.

  • 96. Data: 2014-07-29 11:45:00
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Pzdr Jacek

    BTW "Pzdr Jacek" czy Ergie?

  • 97. Data: 2014-07-29 12:03:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-29 11:17, Ergie wrote:
> [...]
    > kompresji) to lepiej jak plamka obrazu jest lekko rozmyta tak jak w
    > telewizorach kineskopowych i plazmowych niż jak jest idealnie ostra jak

    Słusznie, bo najważniejszy jest efekt końcowy, który ocenia oko a nie
    dane z przyrządów pomiarowych.
    Ciężko jest w takim razie zdefiniować jakość obrazu.
    Na papierze LCD może być niby lepsze a jednak nie da się na to patrzeć ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 98. Data: 2014-07-29 12:05:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 Jul 2014 12:03:20 +0200 osobnik zwany quent napisał:

> [...]
    > Ciężko jest w takim razie zdefiniować jakość obrazu. Na papierze LCD
    > może być niby lepsze a jednak nie da się na to patrzeć ;-)

    to zależy. ja np. nie lubię plazmy. za ostra czerń.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 99. Data: 2014-07-29 12:25:17
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    >Na papierze LCD może być niby lepsze a jednak nie da się na to patrzeć ;-)

    Bo Twoje buty sa jajniejsze

  • 100. Data: 2014-07-29 12:31:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 lipca 2014 12:03:20 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > Ciężko jest w takim razie zdefiniować jakość obrazu.
    > Na papierze LCD może być niby lepsze a jednak nie da się na to patrzeć ;-)

    Dokladnie. Moj glos rowniez za plazma. Mam plazme i LEDa - plazma lepsza dla
    oka :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.