  • 101. Data: 2014-07-29 12:45:46
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    dyskusyjnych:c36e885e-d8f0-4b50-9bae-1efed7345c7d@go
    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 29 lipca 2014 12:03:20 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    >Dokladnie. Moj glos rowniez za plazma. Mam plazme i LEDa - plazma lepsza
    >dla
    >oka :-)

    Tez uważasz, ze plazma ma gorszy kontrast?

  • 102. Data: 2014-07-29 12:49:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 lipca 2014 12:45:46 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Tez uwa�asz, ze plazma ma gorszy kontrast?

    Nie wchodze w szczegoly - technologicznie pasuje mi bardziej plazma bo
    jest dokladnie jak napisal Ergie - plazma wybacza slabe zrodlo, a ja
    ogladam zdecydowana wiekszosc ze slabego zrodla (tv, dvd, divx'y).
    Dlatego wole plazme na ktorej nawet slabe zrodlo wyglada OK (50' ogladam
    z 5m wiec i tak sie troche wszystko rozmywa ;)

    Na LEDzie zauwazam mocno ta pikseloze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 103. Data: 2014-07-29 14:20:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Obecnie lepszego nie ma.

    A VOD?
    Nie wiem czy któryś dostawca już to oferuje, ale technicznie HDMI wspiera
    pełne 3D HD, więc to tylko kwestia czasu.

    Ale nawet przy obecnych filmach na BlueRay różnica w ilości detali w filmie
    oglądanym z użyciem obu technologii jest widoczna.

    > Na dzień dzisiejszy możesz sobie kupić 4k z pasywnym.

    > Ale nawet nie z 4k, moim zdaniem lepsze jest pasywne.

    Ale co w nim jest "lepszego" w kontekście _jakości_ obrazu? Wygodniejsze
    zgoda, tańsze zgoda, ale co niby jest lepsze?

    > Jak już pisałem, Twoje marzenia o fullhd na każde oko to mrzonki.

    Bo?

    > Ostrość to nie kontrast.

    Jak nie ma ostrości na poziomie sąsiednich pikseli (a w Plazmie nie ma) to
    ciężko mówić o kontraście.
    Kontrast na poziomie pikselowym rozumiany jako różnica jasności _sąsiednich_
    plamek obrazu w plazmie jest o rząd wielkości niższy niż w LCD bo obrazowo
    mówiąc świecąca plamka "rozlewa" swoje światło na plamkę sąsiednią.

    > Czego to ludzie nie wymyśla by sobie udowodnić, że mają lepsiejsze buty
    > :-)

    To że czegoś nie dostrzegasz to nie znaczy że tego nie ma. Jeden nie widzi
    artefaktów kompresji inny nie dostrzega "tęczy" z projektora DLP a jeszcze
    innemu nie przeszkadza dźwięk odwrócony w fazie przy odwrotnie podłączonym
    głośniku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 104. Data: 2014-07-29 14:22:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > BTW "Pzdr Jacek" czy Ergie?

    Co ???

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 105. Data: 2014-07-29 15:37:56
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >Dlatego wole plazme na ktorej nawet slabe zrodlo wyglada OK (50' ogladam
    >z 5m wiec i tak sie troche wszystko rozmywa ;)

    Czyli nie "plazma lepsza dla oka" tylko "plazma lepsza dla oka, przy słabym
    źródle sygnału"?

    >Na LEDzie zauwazam mocno ta pikseloze.

    Pikseloze? Czy efekt kompresji? Pikseloza to kwadraty (gdy np. słabnie
    sygnał z satelity), a efekty kompresji widzimy np. na ciemnym tle - objawia
    się jawnymi granicami obszarów o teoretycznie liniowo zmieniającej się
    jasności.

  • 106. Data: 2014-07-29 15:43:26
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Nie wiem czy któryś dostawca już to oferuje, ale technicznie HDMI wspiera
    >pełne 3D HD, więc to tylko kwestia czasu.

    Co VOD? Ma być lepszy od BD? Znów raczysz żartować.

    >Ale nawet przy obecnych filmach na BlueRay różnica w ilości detali w filmie
    >oglądanym z użyciem obu technologii jest widoczna.

    Z 1.5 m.

    >Ale co w nim jest "lepszego" w kontekście _jakości_ obrazu? Wygodniejsze
    >zgoda, tańsze zgoda, ale co niby jest lepsze?

    Widzę, ze jednak nigdy nie porównywałeś.

    >Bo?

    Bo DB 3D to nie to samo co dwa obrazy BD 2D.

    >Jak nie ma ostrości na poziomie sąsiednich pikseli (a w Plazmie nie ma) to
    >ciężko mówić o kontraście.
    >Kontrast na poziomie pikselowym rozumiany jako różnica jasności
    >_sąsiednich_ plamek obrazu

    Skąd masz tą definicję?

    >To że czegoś nie dostrzegasz to nie znaczy że tego nie ma.

    Dostrzegam artefakty zapewniam Cię - kłopot w tym, że plazma ich nie
    umniejsza, bo nie ma jak. Brak ostrości nic nie da.

  • 107. Data: 2014-07-29 15:45:06
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    To: NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200

  • 108. Data: 2014-07-29 15:49:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 Jul 2014 14:20:26 +0200 osobnik zwany Ergie napisał:

    > Ale nawet przy obecnych filmach na BlueRay różnica w ilości detali w
    > filmie oglądanym z użyciem obu technologii jest widoczna.

    ale ty oglądasz film czy piskele? bo jak dla mnie to do oglądania jednym
    okiem wystarcza SD w zupełności

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 109. Data: 2014-07-29 16:23:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > To: NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200

    ???

    Politechnika Śląska - dostawca Internetu dla połowy firm w Zabrzu i
    Gliwicach.

    Szukaj dalej... :-)

    Proponuję analizę statystyczną - ja robię sporo literówek.

    Dobra, oszczędzę Ci śledztwa bo już wystarczająco dużo OT jest na tej
    grupie. My się znamy ale to chyba nie przestępstwo?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 110. Data: 2014-07-29 16:29:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > ale ty oglądasz film czy piskele? bo jak dla mnie to do oglądania jednym
    > okiem wystarcza SD w zupełności

    Film i dlatego wolę plazmę - bo nawet przy kiepskim źródle daje gładki
    obraz. LCD uwidacznia wszelkie niedoskonałości.

    Że tak użyję porównania fotograficznego: To tak jakby kobiecie robić portret
    szkłem do makrofotografii - w efekcie zamiast gładkiej cery widać każdy por
    i włosek.

    Pozdrawiam
    Ergie