  • 81. Data: 2014-07-28 14:38:54
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Jul 2014 14:00:22 +0200, Franc

    > Właśnie wyrobaziłem sobie jak ktoś próbuje wyciągnąć kabel za pomocą takiej
    > spirali od przepychania rur - takiego cuda na korbkę na końcu.
    > Albo tresowana mysz z przywiązanym sznureczkiem na szyi :-)

    Jak to mówią -- musi być ten pierwszy raz. ;) Pierwszy przewód/sznurek
    można zapuścić w peszel przed jego zatynkowaniem. Wtedy przy wymianie nie
    trzeba szczura zapuszczać. :D Co więcej puszczając przewód, warto zostawić
    sobie sznurek gdyby chciało się w przyszłości jakiś przewód tam
    "dociągnąć".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 82. Data: 2014-07-28 14:57:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 lipca 2014 14:00:22 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > W�a�nie wyrobazi�em sobie jak kto� pr�buje wyci�gn�� kabel za
    pomocďż˝ takiej
    > spirali od przepychania rur - takiego cuda na korbk� na ko�cu.
    > Albo tresowana mysz z przywi�zanym sznureczkiem na szyi :-)

    Nie prosciej podpiac odkurzacz do jednego konca rury, a cienka nitke wpuscic
    w drugi koniec ?:) Do nitki grubsza linka, a do niej juz docelowy kabel.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2014-07-28 15:36:21
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Mon, 28 Jul 2014 13:30:27 +0200, Ghost

    >Ale piksel Plazmy świeci tylko jak musi, a piksele w LCD świecą ZAWSZE, i
    >WSZYSTKIE.

    Piksle LCD nie świecą wcale. Oświetlenie dotyczy pola za nimi. I tez jest
    wyłączalne - jedyny kłopot taki, ze rzadko bywa by cale pole było wyłączane,
    ale... i tak średni pobór mocy przez LED ma nijak w porównaniu z plazma.

  • 84. Data: 2014-07-28 15:41:56
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Każdy sygnał (oprócz własnych nagrań) _jest_ kompresowany. Dlatego
    >najlepszy telewizor to taki na którym ten _skompresowany_ sygnał kiepskiej
    >jakości będzie wyglądał najlepiej. LCD uwidacznia kompresję, plazma ją
    >ukrywa. Wybór należy do widza.

    Jesteś w mylnym błędzie - kontrast w plaźmie jest większy niż w LCD, co
    właśnie ujawnia skutki kompresji.

    >Jak często zmieniasz telewizor? Kto chciał plazmę ten już ją kupił, dlatego

    Przecież to jest demagogia - kto chciał kupić LCD już kupił :-)

    >zapotrzebowanie zmalało do poziomu gdy nie opłaca się utrzymywać linii
    >produkcyjnych dla garstki klientów, bo już dziś wiadomo że za kilka lat ci
    >którym zależy na jakości przesiądą się na OLED.

    To samo dotyczy linii LCD.

    >Jakość obrazu to nie to samo co kontrast.

    Kontrast to składowa jakości. Przy czym tu była podpucha :-) Plazma ma
    lepszy kontrast :-)

    >Ale po co? Skoro piszemy o jakości to tylko aktywne 3D ma sens.

    Żarty :-)

    >Prawda, ale co to ma do jakości obrazu???

    Eee, i dlatego to jest punk 3 a nie 1.

    >Telewizora nie kupuje się by stał i brał mało prądu.

    By grał i brał mało prądu.

    >Jakość, nie jasnośc i kontrast.

    Zarówno jasność jak i kontrast są składowymi jakości. Nie jedynymi.

  • 85. Data: 2014-07-28 15:44:00
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    oglegroups.com...

    >Nie prosciej podpiac odkurzacz do jednego konca rury, a cienka nitke
    >wpuscic
    >w drugi koniec ?:) Do nitki grubsza linka, a do niej juz docelowy kabel.

    Bootstrapping.

  • 86. Data: 2014-07-28 16:40:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jesteś w mylnym błędzie - kontrast w plaźmie jest większy niż w LCD, co
    > właśnie ujawnia skutki kompresji.

    Nie, nie jest.

    > Przecież to jest demagogia - kto chciał kupić LCD już kupił :-)

    I go właśnie zmienia na LED bo widzi różnicę.
    I osób które mają kiepskie LCD i je w najbliższym czasie zmienią jest
    jeszcze całkiem sporo. Natomiast komu zależało na jakości kupił plazmę i nie
    ma powodu by ją zmieniać.

    > To samo dotyczy linii LCD.

    Dlatego LCD już też "umarło" i dostępne są LED'y.

    > Kontrast to składowa jakości. Przy czym tu była podpucha :-) Plazma ma
    > lepszy kontrast :-)

    Nie nie ma. MA lepsza czerń, ale nie kontrast.

    >>> 2. Nie ma plazmy z pasywnym 3d

    > Żarty :-)

    Ok, na tym możemy zakończyć dyskusję. Jakbyś użył argumentów na temat wygody
    to jeszcze by to miało sens, ale skoro Ty nie widzisz różnicy pomiędzy
    obrazem o rozdzielczości FullHD i o połowie tej rozdzielczości to nie mamy o
    czym dyskutować.

    >>> 3. Zużycie energii

    > Eee, i dlatego to jest punk 3 a nie 1.

    Ale my dyskutujemy w kontekście jakości a cała reszta to nic nie znacząca
    otoczka.

    > By grał i brał mało prądu.

    Proponuję gramofon na korbkę - gra i w ogóle nie bierze prądu.

    > Zarówno jasność jak i kontrast są składowymi jakości. Nie jedynymi.

    Są do _pewnego_ stopnia, który obie technologie już dawno przekroczyły.
    Skoro do oglądania filmu wystarcza jasność x to argumentowanie, że jedna
    technologia ma 2x a druga 5x jest kompletnie irracjonalne.

    Jeśli chodzi o obrazy nieskompresowane to najistotniejsze jest poddanie
    barw, a przy obrazach skompresowanych to aby ukryć artefakty kompresji a nie
    je uwidaczniać wysokim kontrastem na poziomie pikselowym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 87. Data: 2014-07-28 19:54:12
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-28 09:58, Ergie pisze:
    > Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > ROTFL
    >
    > Użytkownik jak zwykle pisze o rzeczach o których nie ma pojęcia.
    >
    > Telewizory plazmowe mają jedną podstawową zaletę - jakość obrazu,
    > która wynika z tego że każdy punkt emituje światło równać z nimi mogą
    > się jedynie ekrany OLED, ale to jeszcze ciągle pieśń przyszłości.

    Odezwał się "fszystko i fszehwiedzoncy fahofiec" - troll i mitoman Ergie :)

    > Przeciętny widz od razu widzi różnicę właśnie dlatego że LED ma tak
    > duży kontrast. Z tego powodu obraz zbyt mocno skompresowany (a
    > praktycznie każdy dostępny materiał TV taki jest) wygląda na nim jak
    > latające kwadraty.

    Pierdolisz jak potłuczony, jak zwykle z resztą.

    > [ciach]

    > Idzie do lamusa bo "lud jest ciemny" i kupi wszystko co mu marketing
    > wciśnie, a dla garstki świadomych konsumentów nie opłaca się
    > utrzymywać linii produkcyjnych tym bardziej że na horyzoncie już jest
    > OLED. Kto chciał plazmę ten sobie kupił, a za 5-10 lat jak się zepsuje
    > kupi sobie OLED'a, albo projektor.

    Za 5-10m lat nie będzie popularnych OLED-ów, bo technologia nie będzie
    tania i zostanie wyparta przez udoskonaloną technologię LCD lub
    prawdziwą LED, a może jeszcze jakąś inną.
    Problem polega na tym, że większość patentów technologii OLED posiada
    firma Eastman Kodak, która żąda sporych opłat patentowych, a sama boryka
    się z problemami finansowymi, dlatego też nie chce zrezygnować z patentów.
    Poza tym technologia OLED posiada kilka poważnych wad, które stawiają ją
    w niekorzystniej pozycji w stosunku do udoskonalonych technologii LCD z
    podświetleniem LED lub prawdziwej LED.

    > Rynek po prostu już się plazmami nasycił, a LED'y się sprzedają bo nic
    > dziwnego że jak ktoś ma beznadziejny LCD pierwszej generacji który nie
    > nadaje się do niczego to chce go zmienić.

    Stare LCD w porównaniu do obecnych LCD z podświetleniem LED to przepaść
    technologiczna, a ty piszesz tak jakby technologia LCD nie była
    udoskonalana i stała w miejscu.
    Powiem wprost. Choć uważasz się za "fahofca ot fszystkiego" to gówno
    wiesz na ten temat. Jak z resztą na większości sprawach, w których
    zabierasz głoś w dyskusjach.

  • 88. Data: 2014-07-28 20:37:46
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-28 13:36, Myjk pisze:
    > Mon, 28 Jul 2014 13:30:27 +0200, Ghost

    > Ale piksel Plazmy świeci tylko jak musi, a piksele w LCD świecą ZAWSZE, i
    > WSZYSTKIE.

    Zawsze to podświetlane były LCD, które były podświetlane świetlówkami.
    Technologia podświetlania LED w technologii LCD była wprowadzana w celu
    wygaszania zbędnego podświetlenia.
    Kiedyś technologia LCD z podświetleniem LED dzieliła ekran na kilka,
    kilkanaście pionowych pasów, a podświetlające diody LED znajdowały się
    na krawędziach. Była to technologia Edge LED. Kiedy w danym pasie miało
    być czarne tło to dany pasek LED-ów był wygaszany w celu poprawienia
    czerni oraz uzyskaniu większej oszczędności energii.
    Obecnie jednak coraz więcej produkowanych obecnie LCD z podświetleniem
    LED podświetlane są polowo tzn. podświetlana jest grupa pikseli od
    spodu. Takie podświetlenie obejmuje grupę kilku-kilkudziesięciu pikseli.
    W najnowocześniejszych technologiach Full LED, jedna dioda podświetla
    jeden zestaw pikseli. Ta technologia co prawda jest jeszcze kosztowna,
    ale stopniowo tanieje, a już dawno pozostawiła technologię plazmową w
    tyle. Telewizory z pełnym podświetleniem LED mają czerń o wiele lepszą
    od technologii plazmowej, ponieważ w porównaniu do technologii
    plazmowej, dzięki polaryzatorom, prawie w ogóle nie odbija światła
    zewnętrznego. W przypadku technologii plazmowej, powierzchnia ekranu nie
    jest czarna, ale szara, a zewnętrzne światło zostaje odbite od
    luminoforu. Natomiast wygaszony ekran LCD jest prawie idealnie czarny,
    co oznacza, że powierzchnia LCD prawie w ogóle nie odbija światła
    zewnętrznego. Dodając do tego większą jaskrawość technologii z pełnym
    podświetleniem LED powoduje, że technologia LCD z pełnym podświetleniem
    LED posiada czerń lepszą jak plazma, wielokrotnie lepszą jaskrawość i
    kontrast.
    Czas reakcji i odświeżanie są już na tak wysokim poziomie, że nawet przy
    najszybszych ruchach na ekranie, nie widać różnicy pomiędzy TV LCD z
    podświetlaniem LED, a plazmami.

  • 89. Data: 2014-07-28 20:43:32
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Nie, nie jest.

    Jest z wymienionego już tu prostego powodu, ze w plazmie pixele świecą i
    można je gasić do zera, czyli do czerni.

    >I go właśnie zmienia na LED bo widzi różnicę.

    "Jak często zmieniasz telewizor?"

    >Dlatego LCD już też "umarło" i dostępne są LED'y.

    LED to LCD.

    >Nie nie ma. MA lepsza czerń, ale nie kontrast.

    Jak definiujesz kontrast? Bo po mojemu stosunek najjaśniejszego "świecenia"
    do najciemniejszego.

> [...]
    >wygody to jeszcze by to miało sens, ale skoro Ty nie widzisz różnicy
    >pomiędzy obrazem o rozdzielczości FullHD i o połowie tej rozdzielczości to

    Po pierwsze primo materiał 3d to nie jest fullhd na każde oko, nawet ze
    źródła bd. Po drugie primo technologia 4k załatwia sprawę dokumentnie. I
    żebyś się nie zapędzał, tv 4k napędzany zwykłym bd 3d.

    >Ale my dyskutujemy w kontekście jakości a cała reszta to nic nie znacząca
    >otoczka.

    Porównujemy tv, z punktu widzenia klienta.

> [...]

    >Skoro do oglądania filmu wystarcza jasność x to argumentowanie, że jedna
    >technologia ma 2x a druga 5x jest kompletnie irracjonalne.

    Czyżbyś wierzył w "kontrast dynamiczny"? Weź nie żartuj chłopie.

    >Jeśli chodzi o obrazy nieskompresowane to najistotniejsze jest poddanie
    >barw, a przy obrazach skompresowanych to aby ukryć artefakty kompresji a
    >nie je uwidaczniać wysokim kontrastem na poziomie pikselowym.

    Rzeco?

  • 90. Data: 2014-07-28 22:36:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 28.07.2014 o 19:54 uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    .pl...

    > Odezwał się "fszystko i fszehwiedzoncy fahofiec" - troll i mitoman
    > Ergie :)

    Chyba w lustro patrzysz bo o Tobie można to samo powiedzieć "fahowiec" od
    siedmiu boleści.

    --

    Pozdr
    Janusz