  • 71. Data: 2014-07-28 11:26:39
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    e.net...

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 10:09:36 +0200, Ghost napisał(a):

    >Tutaj bym raczej poszedła inaczej:
    >1. ZTCW technologia LCD jest mniej kosztogenna niż produkcja PDP - można
    >wyciągać wyższe marże

    Odwazna teza, zwlaszcza, ze plazmy sa duzo tansze od LCD.

    >2. Sklepy z elektroniką bardzo mocno promowały LCDki - duża praca PH którzy
    >mieli określone targety. Nie wiem czy wiesz, ale na formach można znaleźć
    >opis jak to MM i podobne sklepy często skręcały obraz w PDP tylko po to,
    >żeby LCD lepiej wyglądały.

    Widziales co na forumach pisali o "zamachu" smolenskim?

    Mysle, ze EOT.

  • 72. Data: 2014-07-28 12:08:37
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 11:26:39 +0200, Ghost napisał(a):

    > Widziales co na forumach pisali o "zamachu" smolenskim?
    Spróbuj wziąć jakiś swój materiał na penie żeby poglądać na róznych
    egzemplarza i móc porównać to, co do czego masz pojęcie jak to ma wyglądać.

    Poza tym - myślę, że wiesz o tym - tv przy pierwszym setupie ma często
    wybór czy stoi w sklepie czy w domu. Out-of-box - pierwszy ekran zaraz po
    odpaleniu. Jak myślisz, do czego to może służyć?

    Ze smoleńskiem nie wyskakuj proszę, bo rozmawiamy o czymś innym - a do
    bzdurnego absurdu można sprowadzić wszystko.

    > Mysle, ze EOT.
    Szkoda.

    --
    Franc

  • 73. Data: 2014-07-28 12:24:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Jul 2014 10:29:15 +0200, Franc

    > Tutaj bym raczej poszedła inaczej:

    Na temat 1/2. się nie wypowiadam, bo to takie trochę, khem...

    > 3. Mity i półprawdy takie jak to, że m.in.: PDP żrą dużo prądu,
    > PDP się wypalają

    Na papierze widać, że żre dużo prądu. Ale to tylko przy świeceniu na biało.
    Większość czasu świeci z połową mocy, albo mniej. Natomiast co do
    wypalania, to nawet producent stosuje triki które to niwelują -- a więc
    "problem" występuje. Przy czym ja mam plazmę (Panasonic Viera TX-P42S20E
    konkretnie) od lat czterech i nic się nie wypaliło. Niedawno nawet
    zapuściłem sobie ekrany kontrolne (czarny/szary/biały z kompa) i patrzyłem
    w miesjca logo stacji TV -- nic, żadnych ubytków.

    > Nie wypowiem się bez możliwości bezpośredniego porównania. Cyferki dla mnie
    > nic nie znaczą bez możliwości zobaczenia osobiście.

    LED, naziwjmy to, mocniej świeci. Kontrast ma gorszy, dlatego że czarne
    piksele też świecą, tylko z minimalną mocą. Stąd biały musi mocniej dawać
    po gałach, żeby uzyskać należyty "kontrast".

    W plaźmie czarny jest czarny, bo nie świeci. Dlatego plazma ostatecznie ma
    lepszy kontrast i głównie za ten element jest ceniona, tj. za to że czarne
    jest czarne a nie szare jak w LEDach.

    > PDP nie pobiera dużo prądu w sposób "liniowy". Pobór prądu jest chwilowo
    > regulowany tym co jest na ekranie pokazywanego. LCD robią to w sposób
    > liniowy. Różnica sumarycznie jest na korzyść LCD, ale nie jest tak wielka,
    > żebym robił z tego koronny argument.

    True.

    > Na mojej 6. letniej plazmie nie ma śladu wypalenia.

    Na mojej 4-letniej też nie ma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 74. Data: 2014-07-28 12:31:46
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 12:24:04 +0200, Myjk napisał(a):

    > Na temat 1/2. się nie wypowiadam, bo to takie trochę, khem...
    :-) Trochę jak tłumaczenia sobie świata teoriami spiskowymi.
    Przepraszam, może przesadzam.

> [...]
    > lepszy kontrast i głównie za ten element jest ceniona, tj. za to że czarne
    Właśnie ta sztuczność "palenia" białego powoduje, że obraz ciężko mi
    strawić.

    Wiem, że można tv kalibrować i wyciągnąć coś więcej, niż to co po włączeniu
    z pudełka. W "moim" źródełku akurat przy "dużych" telewizoraz kalibrowanie
    mam w cenie, ale często to usługa dodatkowo płatna.

    > Na mojej 4-letniej też nie ma.
    :-)

    --
    Franc

  • 75. Data: 2014-07-28 13:30:27
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    >True.

    False, LCD tez nie świeci ciągle tak samo i nie pobiera prądu stale tyle
    samo. Zwłaszcza współczesne LEDy z podziałem na pola.

  • 76. Data: 2014-07-28 13:36:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Jul 2014 13:30:27 +0200, Ghost

    > False, LCD tez nie świeci ciągle tak samo i nie pobiera prądu stale tyle
    > samo. Zwłaszcza współczesne LEDy z podziałem na pola.

    Ale piksel Plazmy świeci tylko jak musi, a piksele w LCD świecą ZAWSZE, i
    WSZYSTKIE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 77. Data: 2014-07-28 13:42:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Jul 2014 07:04:26 -0700 (PDT), Kris

    > A jakiś płaski kanał? chociażby zwykłe tzw korytko elektryczne zatynkować?

    Też powinno dać radę, trzeba tylko o zakręty zadbać (wyeliminować ostre
    krawędzie) i pamiętać żeby nie zostawić koryta pustego, tylko przeciągnąć
    choćby sznurek by później ciągnąć druta w trybie -- follow by wire. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 78. Data: 2014-07-28 13:46:27
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-07-28 13:36, Myjk wrote:
    > piksele w LCD świecą ZAWSZE, i
    > WSZYSTKIE.

    I to jest największy babol tej technologii.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 79. Data: 2014-07-28 14:00:22
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2014 13:42:17 +0200, Myjk napisał(a):

    > Też powinno dać radę, trzeba tylko o zakręty zadbać (wyeliminować ostre
    > krawędzie) i pamiętać żeby nie zostawić koryta pustego, tylko przeciągnąć
    > choćby sznurek by później ciągnąć druta w trybie -- follow by wire. ;)

    Właśnie wyrobaziłem sobie jak ktoś próbuje wyciągnąć kabel za pomocą takiej
    spirali od przepychania rur - takiego cuda na korbkę na końcu.
    Albo tresowana mysz z przywiązanym sznureczkiem na szyi :-)

    --
    Franc

  • 80. Data: 2014-07-28 14:23:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A to ciekawostka, ze ja nie widzę.

    Widocznie nie jesteś przeciętny :-)

    > Pomijam, ze mylisz skutki kompresji z pixeloza.

    Każdy sygnał (oprócz własnych nagrań) _jest_ kompresowany. Dlatego najlepszy
    telewizor to taki na którym ten _skompresowany_ sygnał kiepskiej jakości
    będzie wyglądał najlepiej. LCD uwidacznia kompresję, plazma ją ukrywa. Wybór
    należy do widza.

    Dlatego jak ktoś szuka telewizora do oglądania intenetu albo grania w gry na
    konsoli to LCD jest lepszym wyborem, natomiast gdy ktoś potrzebuje
    telewizora do oglądania filmów to plazma zdecydowanie wygrywa przy _obecnym_
    dostępnym sygnale.

    > Jasne, jasne i nikt nie chce zarabiac na plazmach. Dobre :-)

    Jak często zmieniasz telewizor? Kto chciał plazmę ten już ją kupił, dlatego
    zapotrzebowanie zmalało do poziomu gdy nie opłaca się utrzymywać linii
    produkcyjnych dla garstki klientów, bo już dziś wiadomo że za kilka lat ci
    którym zależy na jakości przesiądą się na OLED.

    > 1. Jakosc obrazu - jak sam w wskazujesz LED ma lepszy kontrast

    Jakość obrazu to nie to samo co kontrast.

    > 2. Nie ma plazmy z pasywnym 3d

    Ale po co? Skoro piszemy o jakości to tylko aktywne 3D ma sens.

    > 3. Zużycie energii

    Prawda, ale co to ma do jakości obrazu??? Telewizora nie kupuje się by stał
    i brał mało prądu.

    > 4. Wypalanie ekranu na plaźmie

    To był problem 10 lat temu. Obecne plazmy maja ten problem na tyle
    zminimalizowany że zanim się obraz wypali to się kupi nowy telewizor.

    > Plazma>LED

    > 1. Jasnosc obrazu, ale i to chyba juz coraz czesciej przeszlosc

    LED są dużo jaśniejsze niż plazmy, ale to nie ma znaczenia bo te i te są
    wystarczająco jasne.

    > Mozemy dopisywac w jednym i drugim.

    Co dopisywać? LED są np. lżejsze i mają cieńszą ramkę, ale co z tego? To
    wszystko są cechy drugo- i trzecio-rzędne. Istotna jest jakośc obrazu.
    Jakość, nie jasnośc i kontrast.

    Pozdrawiam
    Ergie