  • 201. Data: 2014-08-01 09:55:56
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nieprawda. Jednym się podoba plazma z lekko rozmytym obrazem i neutralnymi
    > kolorami, a innym telewizory Samsung z cukierkowo przejaskrawionymi
    > kolorami i widocznym każdym pryszczem. Niestety, ślepa ocena to rzecz
    > gustu i oceny subiektywnej.

    Przeczytaj jeszcze raz bo jak zwykle polemizujesz z teza której nie
    wygłosiłem.
    Sprostowałem twierdzenie jakoby obie technologie były nie do odróżnienia.
    Nie pisałem, ze w ślepym teście kowalski wybierze plazmę.

    > A tu samemu tylko teoretyzujesz.

    ROTFL Nie nazywaj teoretyzowaniem czegoś czego nie znasz albo rozumiesz.
    Rodzaj matrycy ma realny wpływ na obraz. I wiedzą o tym też konsumenci
    dlatego od jakiegoś czasu w przypadku telefonów i tabletów producenci chwalą
    się gdy użyli lepszego ekranu niż TN.

    > To w końcu mam jakieś doświadczenie czy tylko teoretyzuję?

    Masz, ale ono ma się nijak do tematu tej dyskusji.

    > Może mi jeszcze powiedz jak się nazywam i kto jest moim ojcem, bo może
    > tego nie wiem?
    > Kolejny raz uruchamia się u Ciebie mitomania. Czego nie wiesz do sobie
    > domyślisz i ujesz mi wmówić jako fakty. Najśmieszniejsze jest jeszcze to,
    > że Ty uważasz, że znasz mnie lepiej niż ja siebie sam.
    > To jest to czego nie lubię w Twojej osobie.

    ROTFL Zabolało bo zachowałem się jak Ty. To Ty mi ciągle zarzucasz brak
    doświadczenia.

    > To w końcu jest czy nie?

    W kontekście użytku o jakim dyskutujemy wypalenie plazmy _jest_ mitem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 202. Data: 2014-08-01 11:06:27
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Weź mnie nie rozśmieszaj :)
    > Obiektywnie ocenić może tylko ktoś, kto posiada większą wiedzę od Twojej i
    > to jeszcze osoba, która jest bezstronna.

    _Każdy_ kto samodzielnie zbudował choćby jeden dom ma większe doświadczenie
    niż przeciętny Kowalski, bo znaczna większość ludzi nigdy nic samemu nie
    zbudowała.
    Podobnie _każdy_ kto skończył studia techniczne ma większa wiedzę techniczną
    niż przeciętny kowalski bo znaczna większość ludzi albo nie kończyła żadnych
    studiów albo humanistyczne.

    > A ja po budowach już się tułam od ok. 20 lat.

    No i? Jak z tego że Ty się dłużej zajmujesz budowlanką wysnuwasz wniosek że
    ja nie mam rzekomo żadnego doświadczenia?

    > Można powiedzieć, że nie wybudowałem ani jednego.

    No właśnie :-) A w temacie szkieletorów się wypowiadasz. Sam wpadłeś we
    własne sidła.
    Nie trzeba wszystkiego samodzielnie zrobić by zdobyć wiedzę w jakimś temacie
    i móc się na ten temat wypowiadać. Najprostszy przykład: Nie trzeba
    własnoręcznie wykonywać dachów by wiedzieć że blachodachówka jest
    "głośniejsza" od dachówki tradycyjnej.

    "Zazwyczaj każdą" ???
    Znowu używasz słów na wyrost. Na znaczną _większość_ Twoich wypowiedzi w
    ogóle nie odpowiadam.
    Nie ma sensu ani takiego zwyczaju na grupach bym pod każdym Twoim dobrym
    postem za każdym razem pisał "zgadzam się" albo "ja też tak uważam".
    Odpisuję w zasadzie tylko tam gdzie mam inne zdanie, albo by cos
    doprecyzować bo grupa nie jest od tego byśmy się głaskali po głowach, ale by
    pytający otrzymał wyczerpującą i prawdziwą odpowiedź na swoje pytanie i by
    na skutek błędnych odpowiedzi nie podjął błędnej decyzji.

    Niestety Ty zamiast merytorycznie podchodzisz do polemiki emocjonalnie i po
    chwili zaczynasz na wyrost pisać "nigdy", "każdy" itp. a po następnej chwili
    zapędzasz się w dyskusji do sugerowania mi wypowiedzi których nigdy nie
    napisałem, a ja je cierpliwie prostuję, aż w końcu zaczynasz mnie wyzywać.

    No i za pierwszym razem (a czasem i drugim i trzecim) konkretnie piszę
    dlaczego uważam że napisałeś bzdurę, więc nie jest tak jak Ci się wydaje że
    pisze tylko "bzdura". Oszem czasem jestem złośliwy, ale zawsze najpierw
    merytorycznie odpowiem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 203. Data: 2014-08-01 12:26:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 sierpnia 2014 11:06:27 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    >bo znaczna wi�kszo�� ludzi albo nie ko�czy�a �adnych studi�w

    A ja to mam wrażenie ze u nas same magistry a robić nie ma komu;)

  • 204. Data: 2014-08-01 13:29:16
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Podobnie _każdy_ kto skończył studia techniczne ma większa wiedzę
    >techniczną niż przeciętny kowalski

    Śmiała teza, zwłaszcza dzisiaj.

  • 205. Data: 2014-08-01 13:38:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Śmiała teza, zwłaszcza dzisiaj.

    Wiem :-) Choć IMO mimo ogólnego spadku jakości nauczania, uczelnie
    techniczne i tak jeszcze jakiś poziom trzymają.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 206. Data: 2014-08-01 13:41:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 1 sierpnia 2014 11:06:27 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    >bo znaczna wi�kszo�� ludzi albo nie ko�czy�a �adnych studi�w

    > A ja to mam wrażenie ze u nas same magistry a robić nie ma komu;)

    Ja to nazywam "studiowaniem bezrobocia". Zapisuje się jeden z drugim na
    "zarządzanie i marketing" na prywatnej pseudo uczelni gdzie tytuł dostaje za
    samo płacenie czesnego. I myśli że zaraz po studiach zostanie kierownikiem
    :-) A jak się okazuje że ma wiedzę i praktykę odpowiednią by siedzieć na
    kasie w Biedronce to się obraża :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 207. Data: 2014-08-02 12:04:54
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-01 09:55, Ergie pisze:

> [...]
    > Sprostowałem twierdzenie jakoby obie technologie były nie do
    > odróżnienia. Nie pisałem, ze w ślepym teście kowalski wybierze plazmę.

    Oczywiście, że Kowalski nie wybierze plazmy, bo Kowalskiemu bardziej się
    podoba LCD z podświetleniem LED. W ten sposób Kowalski "oddał swój głos"
    na technologię LCD, doprowadzając do upadku technologii PDP.

> [...]
    > konsumenci dlatego od jakiegoś czasu w przypadku telefonów i tabletów
    > producenci chwalą się gdy użyli lepszego ekranu niż TN.

    O matko!
    Każda z tych technologii ma zalety i ma wady.
    IPS nie dość, że dużo droższa to jeszcze najwolniejsza (najdłuższy czas
    reakcji).
    Weź pod uwagę, że zastosowanie podświetlenia LED od spodu matrycy
    (backlight czy full LED) zarówno poprawia jakość czerni w każdej z tych
    technologii, a to była jedna z największych bolączek LCD i jeden z
    największych atutów technologii PDP, który tym samym przestał istnieć,
    niezależnie czy dotyczy to TN, VA, IPS
    Przy czym wprowadzenie technologii IPS miało z kolei wyeliminować wadę
    ekranów TN polegającą na zawężeniu kąta widzenia i poprawę odwzorowania
    kolorów.
    W technologii TN zaś stosowano specjalną warstwę rozpraszającą, której
    zadaniem było zwiększenie kata widzenia. Zaś odwzorowanie kolorów
    poprawiano na drodze elektronicznej.
    Tak naprawdę to przeciętny Kowalski nie jest w stanie odróżnić TN, VA i
    IPS. Te różnice dla użytkownika to są tylko i wyłącznie danymi
    technicznymi, a przy okazji "chłytem marketingowym".

    > Masz ....

    Dlatego proponuję, abyś zakończył tą dyskusję demagogiczną, która
    stosuje argumentum ad personam.

    > ROTFL Zabolało bo zachowałem się jak Ty. To Ty mi ciągle zarzucasz
    > brak doświadczenia.

    Ja Ci nie zarzucam brak doświadczenia tylko wskazuje Twoje błędy w
    wypowiedziach. O braku doświadczenia to Ty sam piszesz.

    > W kontekście użytku o jakim dyskutujemy wypalenie plazmy _jest_ mitem.

    Nie jest mitem. Luminofor ulega wypalaniu, czego też dałem dowód, a
    jakość obrazu z czasem ulega pogorszeniu, ale "przeciętny Kowalski" nie
    zwraca na to uwagi, tak samo jak "przeciętny Kowalski" nie jest w stanie
    odróżnić czy dany telewizor to PDP czy też LCD z TN, VA lub IPS.
    "Nieprzeciętny Kowalski" taki jak ja czy Ty, zaś będzie będzie się
    doszukiwał "dziury w całym". Ty zauważasz w LCD zbyt ostry obraz. Ja
    natomiast widzę wypalony ekran PDP, bo sobie wyświetlę jednolite tło.
    Tak więc albo mamy dyskutować o "przeciętnym Kowalskim", dla którego
    wszystkie problemy, o których piszemy nie istnieją. Wobec czego cała ta
    nasza dyskusja jest bezsensowna i twierdzenie, że Kowalski jest idiotą
    bo wybrał LCD jest bezpodstawne.
    Albo dyskutujemy o prawie niezauważalnych niuansach i wtedy wypalanie
    PDP czy kąt widzenia LCD mają znaczenie.
    Póki co to Ty starasz się bagatelizować wady PDP twierdząc, że dla
    "Kowalskiego" nie ma to znaczenia, zaś do LCD podchodzisz jak analityk,
    przy czym posługujący się danymi technicznymi sprzed 10 lat.

  • 208. Data: 2014-08-05 13:29:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Oczywiście, że Kowalski nie wybierze plazmy, bo Kowalskiemu bardziej się
    > podoba LCD z podświetleniem LED. W ten sposób Kowalski "oddał swój głos"
    > na technologię LCD, doprowadzając do upadku technologii PDP.

    Czyli jednak technologie nie są nie do odróżnienia. Ok jedna bzdura
    sprostowana.

    > O matko!
    > Każda z tych technologii ma zalety i ma wady.

    Słucham - jakie zalety w kontekście jakości obrazu ma matryca TN?

    > IPS nie dość, że dużo droższa to jeszcze najwolniejsza (najdłuższy czas
    > reakcji).

    I jak to się ma to filmów 60Hz?

> [...]
    > Przy czym wprowadzenie technologii IPS miało z kolei wyeliminować wadę
    > ekranów TN polegającą na zawężeniu kąta widzenia i poprawę odwzorowania

    O w końcu cos o jakości obrazu - tak odwzorowanie kolorów.

    > W technologii TN zaś stosowano specjalną warstwę rozpraszającą, której
    > zadaniem było zwiększenie kata widzenia. Zaś odwzorowanie kolorów
    > poprawiano na drodze elektronicznej.

    ROTFL

    > Tak naprawdę to przeciętny Kowalski nie jest w stanie odróżnić TN, VA i
    > IPS. Te różnice dla użytkownika to są tylko i wyłącznie danymi
    > technicznymi, a przy okazji "chłytem marketingowym".

    ROTFL. O ile rozróznieni xVA od IPS może stanowić jakiś problem o tyle
    odróżnienie TN kontra nie-TN nie stanowi żadnego problemu.

    > Dlatego proponuję, abyś zakończył tą dyskusję demagogiczną, która stosuje
    > argumentum ad personam.

    Znowu wyciąłeś fragment cytatu.

    > Ja Ci nie zarzucam brak doświadczenia

    Jaaasne :-)

    > tylko wskazuje Twoje błędy w wypowiedziach. O braku doświadczenia to Ty
    > sam piszesz.

    Nie, ty nie prostujesz błędów w moich wypowiedziach. Ty najpierw piszesz
    jakąś bzdurę sugerując że ja ją napisałem a następnie z nią polemizujesz.

> [...]
    > wszystkie problemy, o których piszemy nie istnieją. Wobec czego cała ta
    > nasza dyskusja jest bezsensowna i twierdzenie, że Kowalski jest idiotą bo

    I znowu mieszasz fragmenty różnych wypowiedzi i wysnuwasz bzdurny wniosek.
    Pisałem o użytku domowym a nie o użytku przez przeciętnego kowalskiego.
    Plazma się nie wypali przy zwykłym użytku domowym (oglądanie _różnych_
    kanałów a nie ciągle wyświetlanie tego samego statycznego obrazu)

    > Albo dyskutujemy o prawie niezauważalnych niuansach i wtedy wypalanie PDP
    > czy kąt widzenia LCD mają znaczenie.

    Dyskutujemy o jakości obrazu. Odwzorowanie kolorów to nie jest "prawie
    nieznaczący niuans".

    > Póki co to Ty starasz się bagatelizować wady PDP twierdząc, że dla
    > "Kowalskiego" nie ma to znaczenia, zaś do LCD podchodzisz jak analityk,
    > przy czym posługujący się danymi technicznymi sprzed 10 lat.

    I znowu zamiast dyskusji z argumentami które przedstawiam dyskutujesz ze
    swoimi urojeniami - gdzie niby posługuję się "danymi technicznymi sprzed 10
    lat."?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 209. Data: 2014-08-07 08:28:20
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-05 13:29, Ergie pisze:

    > Czyli jednak technologie nie są nie do odróżnienia. Ok jedna bzdura
    > sprostowana.

    OK.To już jedna bzdura sprostowana, że PDP zapewnia lepszy obraz.

    > Słucham - jakie zalety w kontekście jakości obrazu ma matryca TN?

    > I jak to się ma to filmów 60Hz?

    Po pierwsze nie 60Hz, a 50Hz
    Poza tym np. w telewizorach Sony Bravia zastosowano funkcję
    "Motionflow", która polega na tym, że procesory wizyjne tworzą dodatkowe
    klatki pośrednie, które są wstawiane pomiędzy rzeczywistymi klatkami
    nadawanymi. Dzięki tym dodatkowym klatkom uzyskujemy obraz z bardziej
    płynnym ruchem i częstotliwością wyświetlanych klatek 200 czy 400 Hz.
    Tu już zaczyna mieć znaczenie czas reakcji matrycy.

> [...]

    > I znowu zamiast dyskusji z argumentami które przedstawiam dyskutujesz
    > ze swoimi urojeniami - gdzie niby posługuję się "danymi technicznymi

    Reszty twoich bzdur nawet nie będę komentował, bo świadczą o kompletnym
    braku wiedzy i braku doświadczenia w tym temacie.
    Na szybko tylko wyszukujesz jakieś strzępy informacje w necie, których
    nie ogarniasz, a przy tym uważasz, że jak ktoś napisał, że matryca TN ma
    gorsze odwzorowanie kolorów od matrycy IPS to oznacza, że TN jest gorszy
    od PDP.
    Niestety nie mam ani ochoty ani czasu na prostowanie twoich bzdur i
    edukowanie takiego oportunisty, do którego nie dociera żadna wiedza.

  • 210. Data: 2014-08-08 12:39:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > OK.To już jedna bzdura sprostowana, że PDP zapewnia lepszy obraz.

    Jak zwykle "rżnięcie głupa" po tym jak po raz kolejny przyłapałem Cię na
    pisaniu bzdur.

    > Po pierwsze nie 60Hz, a 50Hz

    To Ty masz jakieś inne filmy? Moja kamera nagrywa 60 fps, inne zgodne z
    FullHD tak samo.

> [...]
    > częstotliwością wyświetlanych klatek 200 czy 400 Hz.
    > Tu już zaczyna mieć znaczenie czas reakcji matrycy.

    W takim razie wytłumacz dlaczego ten sam Sony w swoich telewizorach z
    wyższej półki używa właśnie IPS ???
    Po raz kolejny demonizujesz jakąś rzekoma wadę (tym razem dłuższy czas
    reakcji matrycy) w oderwaniu od rzeczywistości - cóż taka wada teoretyków.

    [ciach]

    > Reszty twoich bzdur nawet nie będę komentował, bo świadczą o kompletnym
    > braku wiedzy i braku doświadczenia w tym temacie.

    Tak myślałem :-)
    Gdy dyskusja z marketingowego bełkotu o kontraście milion:1 zeszła na sprawy
    techniczne to skończyły się argumenty wyczytane w ulotkach reklamowych.

> [...]
    > ogarniasz, a przy tym uważasz, że jak ktoś napisał, że matryca TN ma
    > gorsze odwzorowanie kolorów od matrycy IPS to oznacza, że TN jest gorszy

    TN ma gorsze odwzorowanie kolorów od PDB to jest fakt nie podlegający
    dyskusji. Czy to że TN ma gorsze odwzorowanie kolorów oznacza że w ogólności
    jest gorszy to zależy od _zastosowania_ i o tym pisze od początku.

    Pozdrawiam
    Ergie