  • 211. Data: 2014-08-08 14:58:23
    Temat: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-08 12:39, Ergie pisze:

    > Jak zwykle "rżnięcie głupa" po tym jak po raz kolejny przyłapałem Cię
    > na pisaniu bzdur.

    > To Ty masz jakieś inne filmy? Moja kamera nagrywa 60 fps, inne zgodne
    > z FullHD tak samo.

    Co mnie obchodzi twoja kamera?
    Telewizor z natury służy do oglądania programów telewizyjnych, których w
    Polsce nie nadaje się w standardzie 60Hz lecz 50Hz.

    > ROTFL
    > W takim razie wytłumacz dlaczego ten sam Sony w swoich telewizorach z
    > wyższej półki używa właśnie IPS ???
    > Po raz kolejny demonizujesz jakąś rzekoma wadę (tym razem dłuższy czas
    > reakcji matrycy) w oderwaniu od rzeczywistości - cóż taka wada
    > teoretyków.
    >
    > [ciach]

    Nie demonizuję tylko wskazuję czym się podpiera marketing w celu
    mieszania ludziom w głowach. Dokładnie taką samą bzdurą jak dłuższy czas
    reakcji matrycy jest gorsze odwzorowanie kolorów w matrycach TN. To są
    tak niewielkie różnice, że przeciętny Kolwalski nie jest ich w stanie
    zauważyć. Pisałem już o tym.
    Tak naprawdę obecnie produkowane matryce telewizorów LCD różnych
    technologii czy też PDP mają porównywaną jakość obrazu. Różnice są tylko
    w obróbce sygnału, która w telewizorach LCD poszła daleko w przód. W PDP
    niewiele się zmieniło, bo takiego telewizora nikt by nie kupił ze
    względu na zbyt wysoką cenę, a poza tym w PDP już nie da się nic
    ulepszyć. Dokładnie tak samo nie da się ulepszyć jak nie dało się już
    ulepszyć CRT. Dlatego też kończy się produkcja PDP, bo Kowalski woli
    bardzie kontrastowy i wyraźniejszy obraz, który wygląda o wiele lepiej w
    mocnym oświetleniu i który dysponuje większym nasyceniem barw, choć może
    nawet nieco przejaskrawionych.

    > Tak myślałem :-)
    > Gdy dyskusja z marketingowego bełkotu o kontraście milion:1 zeszła na
    > sprawy techniczne to skończyły się argumenty wyczytane w ulotkach
    > reklamowych.

    Tyle, że to ty się posługujesz bełkotem marketingowym twierdząc, że PDP
    zapewnia lepszy obraz, a prawda jest taka, że PDP idzie do lamusa,
    dokładnie tak samo jak kiedyś odeszły CRT, bo poza wyższym kosztem
    produkcji i wysoką ceną nie daje nic więcej użytkownikowi niż
    konkurencyjne LCD z podświetleniem polowym LED.

    > TN ma gorsze odwzorowanie kolorów od PDB to jest fakt nie podlegający
    > dyskusji. Czy to że TN ma gorsze odwzorowanie kolorów oznacza że w
    > ogólności jest gorszy to zależy od _zastosowania_ i o tym pisze od
    > początku.

    Jeszcze chwila i zaczniesz przypisywać sobie moje wypowiedzi :)

    Na koniec zapamiętaj sobie, że telewizor to nie tylko sama matryca, ale
    także wyrafinowana elektronika, dzięki której niby gorsza matryca LCD
    zapewnia lepszą jakość obrazu od PDP.
    Dlatego też firmy kończą produkcję.

    Jak dla mnie EOT, bo dalsza dyskusja z twojej strony to tylko bicie piany.

  • 212. Data: 2014-08-08 15:55:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Co mnie obchodzi twoja kamera?
    > Telewizor z natury służy do oglądania programów telewizyjnych, których w
    > Polsce nie nadaje się w standardzie 60Hz lecz 50Hz.

    Ech, kiedy w końcu zaczniesz czytać ze zrozumieniem. W tamtym zdaniu
    wyraźnie pisałem o _filmie_ nie o telewizji.
    Jak zwykle nie odniosłeś się do meritum czyli tego że nawet "powolne" IPS'y
    są wystarczające do współczesnych filmów. Jakbyś się zastanowił to byś
    wiedział, że 60 klatek na sekundę wymaga "szybszej" matrycy, a więc podałem
    trudniejszy przypadek. Bo oczywiście znając Ciebie jak bym napisał 50 to byś
    mi zarzucał że manipuluję i specjalnie zaniżam wymagania.

> [...]
    > matrycy jest gorsze odwzorowanie kolorów w matrycach TN. To są tak
    > niewielkie różnice, że przeciętny Kolwalski nie jest ich w stanie

    A ja Ci pisałem, że nie piszę o przeciętnym kowalskim tylko jakości obrazu.

    > Tak naprawdę obecnie produkowane matryce telewizorów LCD różnych
    > technologii czy też PDP mają porównywaną jakość obrazu.

    Takie uogólnienie to kompletna bzdura.
    Nawet telewizory w tej samej technologii różnią się znacznie jakością obrazu
    pomiędzy modelami z różnych półek cenowych i różnych producentów.

    > Na koniec zapamiętaj sobie, że telewizor to nie tylko sama matryca,

    Na koniec zapamiętaj sobie że telewizor to przede wszystkim matryca.

    > ale także wyrafinowana elektronika,

    Która nigdy nie zastąpi braków w odwzorowaniu kolorów na tanich matrycach
    TN.

    > dzięki której niby gorsza matryca LCD zapewnia lepszą jakość obrazu od
    > PDP.

    Bo oczywiście w telewizorach plazmowych elektroniki się nie stosuje - ot
    taki odgórny zakaz bo to przecież technologia przestarzała. ROTFL.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 213. Data: 2014-08-08 23:14:28
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-08 15:55, Ergie pisze:

    > A ja Ci pisałem, że nie piszę o przeciętnym kowalskim tylko jakości
    > obrazu.

    No to kur.... ustal z samym sobą czy w końcu dyskutujesz o Kowalskim czy
    o przyrządach laboratoryjnych?

    > Takie uogólnienie to kompletna bzdura.
    > Nawet telewizory w tej samej technologii różnią się znacznie jakością
    > obrazu pomiędzy modelami z różnych półek cenowych i różnych producentów.

    I co ciekawsze mają te same matryce LCD od tego samego producenta, bo
    matryce dla wszystkich producentów telewizorów produkuje raptem 4 firmy:
    Samsung, LG, AUO i CMI. Dla przykładu w telewizorach Sony są zastosowane
    głównie matryce Samsunga.
    Ile mam ci jeszcze tłumaczyć, że matryca to nie wszystko i że od matrycy
    ważniejsza jest elektronika zajmująca się obróbką obrazu?
    Co z tego, że stojące obok siebie modele dwóch różnych firm mają
    dokładnie tą samą matrycę, skoro gołym okiem widać ogromną różnicę.
    Na jednym pikseloza, a kolory jak z opakowania cukierków i do tego brak
    półcieni, tylko kolorowe plamy, a na drugim obraz czysty, bez schodków,
    a kolory naturalne z płynnym przejściem kolorów i półcieniami. Dwa
    telewizory posiadające tą samą matrycę, ale całkiem inną elektronikę.
    Ileż kur.... mam ci jeszcze tłumaczyć, że matryce są już na tak wysokim
    poziomie, że dobry TV z matrycą LCD z podświetleniem LED zapewnia lepszy
    obraz od PDP.
    Tylko jest jeden warunek - TV musi mieć dobrą elektronikę zajmującą się
    obróbką video.

    > Na koniec zapamiętaj sobie że telewizor to przede wszystkim matryca.

    Gówno prawda.
    Matryca to tylko 1/3 albo nawet 1/4
    Reszta to elektronika i sterownie.
    Używając tej samej matrycy LCD można wyprodukować telewizor z ch....ymi
    kolorami i ch....ym obrazem jak i telewizor, który bije wszystkie PDP.
    Poszukując telewizora wybrałem Sony LED, bo zapewniał obraz jak w PDP, z
    naturalnymi kolorami bez podbarwień i z czarną czernią, anie szarą jak w
    PDP, a przy tym posiadający elektronikę, która tworząc dodatkowe klatki
    ruchu zapewnia czysty i wyraźny obraz podczas filmów akcji czy meczów.
    Powtarzam jeszcze raz: dodaje kolejne klatki obrazu podnosząc
    częstotliwość wyświetlanych klatek z 50/60Hz do 200/240Hz. Nie jest to
    wyświetlanie kilkakrotne tej samej klatki jak to robią inne telewizory,
    lecz procesory wizyjne analizują dwie nadawane/odtwarzane klatki i
    pomiędzy tymi klatkami wstawiają dodatkowe, wygenerowane klatki
    pośrednie ruchu, dzięki czemu poprawiona jest płynność ruchu.
    http://www.sonyinsider.com/wp-content/uploads/2008/1
    1/motionflow2.jpg
    Dodatkowo podświetlenie podnosi częstotliwość klatek do jeszcze wyższych
    częstotliwości.
    W efekcie tego ekran nie migocze, a ruch jest płynny bez smużenia.
    Niejeden PDP zostaje w tyle.
    Ponadto elektronika Sony zaje....cie konwertuje obraz SD do
    rozdzielczości HD.

    > Która nigdy nie zastąpi braków w odwzorowaniu kolorów na tanich
    > matrycach TN.

    Kto jeszcze produkuje telewizory z matrycami TN?
    Bo z tego co się orientuję to obecnie już się produkuje tylko i
    wyłącznie MVA i IPS oraz wiele ich odmian, a TN to się jeszcze spotyka w
    tanich monitorach.

    > Bo oczywiście w telewizorach plazmowych elektroniki się nie stosuje -
    > ot taki odgórny zakaz bo to przecież technologia przestarzała. ROTFL.

    Stosuje się, ale nie elektroniki podwyższającej parametry matrycy, bo z
    PDP już nic się nie da więcej wycisnąć.
    Wciskanie wyrafinowanych procesorów wizyjnych jak w Sony podniosłoby
    koszty PDP do poziomu, który uniemożliwiłby sprzedanie takiego
    telewizora, a nie dawałoby nic więcej ponadto co oferuje za dużo niższe
    pieniądze konkurencja w LED np. opisywany przeze mnie Sony.

  • 214. Data: 2014-08-09 09:06:41
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Na koniec zapamiętaj sobie że telewizor to przede wszystkim matryca.

    Demagogia. Przy złej matrycy nie będzie supertelewizora, ale sama dobra
    matryca to o wiele mało.

  • 215. Data: 2014-08-11 12:04:06
    Od: j...@g...com

    Dlaczego piszesz, o starej technologii? Porównuję to co mam w domu: Zeszłoroczny
    Panasonic tx p50gt60 i tegoroczny Sony 50w829. W moim i mojej rodziny odczuciu filmy
    na panasonicu wyglądają lepiej, ale do podłączenia komputera lepszy jest sony.

    Pzdr. Jacek

  • 216. Data: 2014-08-11 14:27:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Demagogia. Przy złej matrycy nie będzie supertelewizora, ale sama dobra
    > matryca to o wiele mało.

    Dobra matryca jest warunkiem _koniecznym_. Nie jedynym ale koniecznym, więc
    to nie żadna demagogia. W praktyce producenci nie montują dobrych matryc w
    tanich telewizorach, więc zwykle jak jest dobra matryca to i dobra
    elektronika.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 217. Data: 2014-08-11 14:33:13
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Dobra matryca jest warunkiem _koniecznym_. Nie jedynym ale koniecznym, więc

    Powtórzyłeś to co ja napisałem.

    >to nie żadna demagogia.

    Demagogia, nie byłaby demagogia gdyby matryca była warunkiem koniecznym i
    wystarczającym

    >W praktyce producenci nie montują dobrych matryc w tanich telewizorach

    Trudno, żeby producent więcej płacił za matryce niż brał za telewizor.

    >, więc zwykle jak jest dobra matryca to i dobra elektronika.

    Śmiała teza.

  • 218. Data: 2014-08-11 15:03:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No to kur.... ustal z samym sobą czy w końcu dyskutujesz o Kowalskim czy o
    > przyrządach laboratoryjnych?

    Skoro nie wiesz o czym jest dyskusja to po co zabierasz głos?

> [...]
    > matryce dla wszystkich producentów telewizorów produkuje raptem 4 firmy:
    > Samsung, LG, AUO i CMI. Dla przykładu w telewizorach Sony są zastosowane

    Te same matryce nie maja nic. Ale ten sam producent np. Samsung robi
    dziesiątki _róznych_ matryc w różnych cenach.

    > Ile mam ci jeszcze tłumaczyć, że matryca to nie wszystko i że od matrycy
    > ważniejsza jest elektronika zajmująca się obróbką obrazu?

    Tak długo aż Ci się znudzi, albo w końcu zrozumiesz że powtarzasz bzdurę.

> [...]
    > tą samą matrycę, skoro gołym okiem widać ogromną różnicę.

    > Ileż kur.... mam ci jeszcze tłumaczyć, że matryce są już na tak wysokim

    Które matryce?
    TN, xVA czy IPS, a jeśli IPS to który?

    Znowu dyskusję techniczną zmieniasz w marketingowe uogólnienia i bełkot.

    > że dobry TV z matrycą LCD z podświetleniem LED zapewnia lepszy obraz od
    > PDP.

    I znowu uogólnienie bez podania konkretów "lepszy" do jakiego zastosowania?

    [ciach marketingowy bełkot Sony]

    Już wystarczająco dużo razy napisałeś że wybrałeś telewizor Sony. cały świat
    już o tym wie, naprawdę nie musisz tego w każdym poście powtarzać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 219. Data: 2014-08-11 15:09:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Demagogia, nie byłaby demagogia gdyby matryca była warunkiem koniecznym i
    > wystarczającym

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2554589/demagogia

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 220. Data: 2014-08-11 15:22:34
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >http://sjp.pwn.pl/slownik/2554589/demagogia

    No i?