    From: janusz_k <J...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sprzę AV do domu - związane z nowym domem
    Date: Thu, 24 Jul 2014 18:35:12 +0200

    W dniu 24.07.2014 o 15:07 Franc <w...@w...pl> pisze:

    > Hej Grupo,
    >
    > Temat trochę OT, ale związany z planowaniem przy budowie domu. Konkretnie
    > chodzi mi o sprzęt audio-video do domu.
    >
    > Miejsce planowanej zbrodni - salon.
    > Wymyśliłem sobie taki coś:
    > - TV wiszący (siakiś większy - np. 55" - coś tam)

    Ok, polecam plazmę i to szybko bo kończą produkcję.

    > - ekran jakiś duży + projektor - ekran chowany w sufit podwieszany,
    > elektryczny na silnik
    Wg mnie bez sensu, to że obraz będzie większy wcale nie oznacza lepiej,
    gorzej sie ogląda bo trzeba kręcić głową, to tak samo jak w kinie pierwsze
    3-4 rzędy, po drugie jakość obrazu gorsza, nie mówiąc o pikselozie, która
    będzie widoczna.

    > - za hałas ma służyć jakiś zestaw kina domowego 5+1.

    ok.

    > Chciałbym uniknąć ciągnięcia kabli w ścianach od głośników, dlatego myślę
    > nad jakiś sprzętem łączyć się bezprzewodowo z aplitunerem.

    Też bez sensu, zamiast kabla głośnikowego będziesz musiał pociągnąć
    zasilanie, poza tym bezprzewodowy przesył jest podatny na zakłócenia i w
    zależności od firmy może mieć gorsze parametry niż wzmacniacz.

    > Ekran elektryczny - ćwiczył ktoś? Są różne oferty w necie, ale czy to
    > jest
    > coś warte?
    >
    > Wyczytałem również, że są już dostępne bezprzewodowe moduły do
    > przesyłania
    > sygnała po HDMI - to pozwoliłoby uniknąć ciągnięcia z 10 metrów kabla do
    > projektora.
    Tu jest jeszcze gorsze wyzwanie niż bezprzewodowe głośniki, bo pasmo i
    ilość danych kilka rzędów większa.

    --

    Pozdr
    Janusz