  • 1. Data: 2012-11-04 22:14:11
    Temat: Stare domy - wiersz i pytania
    Od: SJS <s...@p...pl>

    Piszecie o nowych domach, remontowanych, rozbudowywanych a nikt nie
    napisał o starych domach przeznaczonych do rozbiórki
    --
    Stary dom
    Przez wybite okna
    Słońce po podłodze chodzi
    Ludzie tu kiedyś mieszkali
    Dziś już nikt nie wchodzi.
    Na dom już wyrok został wydany
    Przyjdą robotnicy i rozbiorą ściany
    Rozbiorą i okna, rozwalą sufity
    A na koniec komin też będzie rozbity.
    Ci co tu mieszkali w większości nie żyją
    Lat tyle minęło, że nikt nie wie czyją
    Ręką ten dom kiedyś zbudowano,
    Kto się tu urodził a kogo pochowano.
    Co mówili tu ludzie,
    Co robiły dzieci
    Nikt już nie pamięta.
    Śmieci, wszędzie śmieci.
    Stary dom jeszcze stoi
    Czeka, może przyjdzie ktoś kto dawniej bywał
    Lecz ludzie idą dalej
    Nie widzą go chyba.
    Nawet jeśli widzą
    Po co im ruina.
    Piec już rozwalony
    Komin się ledwo trzyma.
    Puste oczodoły okien
    A na strychu koty myszy straszą.
    Nietoperz jeszcze czasem tam się na dzień schowa
    O zmierzchu się obudzi gdy zawoła sowa.
    Domu dni już policzone, dotrzyma do wiosny
    Nowy dom już stoi
    I młodzi czekają
    Kiedy na swoim wreszcie zamieszkają.
    1.11.2012 godz 19.59
    --
    Co znaleźliście w starych domach:
    - tapety ze starych gazet - mam nadziej że chociaż zrobiliście fotografie,

    --
    sjs

  • 2. Data: 2012-11-05 22:33:44
    Temat: Re: Stare domy - wiersz i pytania
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Nov 4, 10:14 pm, SJS <s...@p...pl> wrote:
> [...]

    > - zdjęcia na szkle,
    > - ukryte nie wiedzieć czemu przedmioty,
    > - rozwiązania konstrukcyjne które was zaskoczyły?

    Jak bylem na praktyce studenckiej w PGRze, to pracownicy mieszkali tam
    w dawnym palacu.
    W tym palacu byla duza łazienka, w ktorej , oprocz sedesu, byl bidet.
    W tym bidecie bylo nas*rane...

    Od tej pory uzywam powiedzenia: "wpusc chlopa do palacu, to na*ra do
    bidetu".