  • 11. Data: 2013-08-01 15:39:28
    Temat: Re: Stół warsztatowy "Zrób To Sam"
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Brat moj u siebie ma stol taki o jakim tu mowimy:
    > - wygiety z kontownikow 5mm, chyba tych mocniejszych
    > - pod blat zrobiona rynienka
    > - w rynience 2 warstwy plyt takich:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yta_pa%C5%BAdzie
    rzowa
    > - nic nie impregnowane ani nie klejone. Imadlo sie trzyma (chyba przez ten
    > kontownik)

    No ale nie ma tego podpartego tylko na 4 rogach, prawda? Płycie (czy to
    wiórowej czy OSB) wilgoć szkodzi w tym sensie że jak jest niepodparta to się
    wygina. W przypadku gdy płyta jest podparta na 4 krawędziach problem nie
    istnieje.

    > Tez jakis stol planuje, i ten watek jak na zamowienie :)
    > Pytanie mam dodatkowe: jak mam w garazu ogrzewanie podlogowe, to czy nie
    > powineinem oprzec nozek na jakichs deskach zeby rozlozyc napiecie? Niby
    > wtopione siatka i
    > wlokna, ale jakos tak...

    To zależy kto Ci tę wylewkę robił, jak jest gruba i jak mocna. No i
    oczywiście co jest pod spodem.

    Jeśli np. pod spodem jest 20cm miękkiego styropianu, a wylewka to 3cm piasku
    z odrobiną cementu to lepiej rozłożyć ciężar na większej powierzchni :-)

    Tak czy inaczej drewniane podkładki warto dać by całość wyciszyć.

    > Czy warto konstrukcje stolu uziemic?

    Jak masz różnicówkę (a pewnie masz) to warto stół podłączyć do połączenia
    wyrównawczego - czyli pośrednio uziemić. Zawsze to większa szansa że
    różnicówka zadziała.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-08-01 15:54:24
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 15:39:28 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > wygina. W przypadku gdy płyta jest podparta na 4 krawędziach problem nie

    No fakt. Jest rynienka. Są też rózne wilgocie, oleje i inne syfy i nic się nie
    wygina. Po prostu leży.

    Za porady dzięki.

    bajcik

  • 13. Data: 2013-08-01 16:13:27
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-08-01 13:59, Jarek P. pisze:

    > Skleić to ja to sobie sam skleję, na cholerę mi stolarz. Równo rozprowadzić klej
    umiem, nastawiać na te płyty ciężarów po całości na czas schnięcia kleju też jestem w
    stanie. OSB czy sklejka - zorientuję się, co będzie korzystniejsze, dzięki za
    sugestie.

    Lepszy docisk jest jeśli zamkniesz płyty w worku z folii (może być
    posklejany) i odessiesz powietrze
    --
    M.

  • 14. Data: 2013-08-01 19:38:45
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 16:13:27 UTC+2 użytkownik Marek K napisał:

    > Lepszy docisk jest jeśli zamkniesz płyty w worku z folii (może być
    >
    > posklejany) i odessiesz powietrze

    Nie wiem, czy za pomocą worka i odkurzacza faktycznie uzyskam równie duży docisk jak
    przez poustawianie na takiej kanapce iluś paczek gresu/glazury a./20kg paczka.
    Zresztą w ten sposób będzie i prościej i szybciej niz kombinowanie ze szczelnym
    poklejeniem worka 2mx1m i podłączeniem tego do odkurzacza.

    J.

  • 15. Data: 2013-08-01 20:10:34
    Od: Marek K <m...@P...pl>

    W dniu 2013-08-01 19:38, Jarek P. pisze:

> [...]
    > Zresztą w ten sposób będzie i prościej i szybciej niz kombinowanie ze szczelnym
    poklejeniem worka 2mx1m i podłączeniem tego do odkurzacza.

    Odkurzacz jest za słaby, ale taka sprężarka już nie (moze byc agregat z
    zepsutej lodowki).
    Policz - 30% podcisnienia daje 3 N nacisku na cm^2
    paczka płytek 30 x 30 cm wazy 230 N
    3 N x 30 x 30 = 2700 N na tej powierzchni - ponad 10 x wiecej
    --
    M.

  • 16. Data: 2013-08-02 13:47:26
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 20:10:34 UTC+2 użytkownik Marek K napisał:

> [...]
    > paczka płytek 30 x 30 cm wazy 230 N
    > 3 N x 30 x 30 = 2700 N na tej powierzchni - ponad 10 x wiecej

    Wiesz... mimo wszystko, nawet jeśli mam przydźwigać z garażu ileś tych paczek
    glazury, to i tak wydaje mi się to mniejszym problemem, niż organizowanie agregatu od
    lodówki, dużych arkuszy folii i klejenie/zgrzewanie z nich szczelnego worka :)

    J.

  • 17. Data: 2013-08-02 18:58:10
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-08-02 13:47, Jarek P. pisze:

> [...]
    lodówki, dużych arkuszy folii i klejenie/zgrzewanie z nich szczelnego worka :)

    Jedyna poważna trudnością jest pompka podciśnieniowa - bo musi caly czas
    klejenia pracować. Nie mów że zakup folii żółtej budowlanej i taśmy
    klejącej do pakowania w castorammie przekracza Twoje zdolności
    organizacyjne? ;) No chyba że kręgosłup cię jeszcze za mało boli.

    --
    M.

  • 18. Data: 2013-08-02 22:09:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 18:58:10 UTC+2 użytkownik MK napisał:

> [...]
    > klejącej do pakowania w castorammie przekracza Twoje zdolności
    > organizacyjne? ;) No chyba że kręgosłup cię jeszcze za mało boli.

    Ło rany i jechac do castoramy tylko po to zeby "zaoszczedzic" 2 minut
    na polozenie kafelek na klejone elementy? Nawet ich nosic nie trzeba bo mozna
    przeciez te elementy zniesc do piwnicy gdzie leza kafle czy co tam ;)

    Ja tez sporo plyt meblowych kleilem - wazniejszy w tym wszystkim jest rodzaj
    kleju. Ja robilem na patexie z puszki ale zupelnie nie pamietam co to byl
    za klej - smaruje sie dwa elementy i czeka ~15 min az rozpuszczalnik odparuje
    i potem sklada dwa elementy (jak sie zlozy na plasko to juz nie ma za bardzo
    mozliwosci duzych poprawek). Pierwszy raz probowalem kleic na zwykly klej
    "wikolopodobny" do drewna i to jest wielka lipa bo miejscami porobily sie
    szpary na 1mm, a miejscami 0mm - nie da sie takiego czegos potem okleic
    na maszynie :) A z tym klejem wszedzie 0mm i perfekt trzyma :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2013-08-06 04:41:29
    Od: MK <m...@g...pl>

    W dniu 2013-08-02 22:09, Adam pisze:

    > Ło rany i jechac do castoramy tylko po to zeby "zaoszczedzic" 2 minut
    > na polozenie kafelek na klejone elementy? Nawet ich nosic nie trzeba bomozna
    > przeciez te elementy zniesc do piwnicy gdzie leza kafle czy co tam ;)

    Przy założeniu że do dociśnięcia jest jeden m^2 do przerzucenia są 3
    tony płytek, żeby siła docisku była taka jak podciśnieniem. 2 min ?
    Gratuluje kondycji.

    --
    M.

  • 20. Data: 2013-08-06 11:23:05
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 04:41:29 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > Przy założeniu że do dociśnięcia jest jeden m^2 do przerzucenia są 3
    > tony płytek, żeby siła docisku była taka jak podciśnieniem. 2 min ?
    > Gratuluje kondycji.

    A skąd założenie, że taka siła docisku jest wymagana do sklejenia dwóch prostych i
    niepowichrowanych kawałków płyty?
    Bo tak z mojego doświadczenia, na 1m2 położyłbym ze 4-5 paczek glazury i byłoby ok.

    J.