  • 11. Data: 2012-10-02 12:25:03
    Temat: Re: Stopy pod kominy.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 października 2012 11:34:13 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...
    > i w zasadzie dlaczego nie zrobić wszystkiego z betonu komórkowego. Cenowo
    >
    > wychodzi niewiele drożej niż z silikatów a i styropian łatwiej się do tego
    >
    > kołkuje i bruzdy na kable robi...

    Silka ma lepsza akumulacyjność, większa wytrzymałośc więc pewnie dałoby sie wybudować
    z silki grubości 18cm(można dac wtedy grubszy styro przy tej samej grubości łącznej
    ściany, zysk dodatkowych m2 itp)

  • 12. Data: 2012-10-02 12:40:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Silka ma lepsza akumulacyjność

    To pomijam, bo już o tym dyskutowaliśmy dla mnie to jest wada, a nie zaleta
    (i dla każdego kto lubi inna temperaturę w dzień a inną w nocy).

    > większa wytrzymałośc więc pewnie dałoby sie wybudować z silki grubości
    > 18cm(można dac wtedy grubszy styro przy tej samej
    > grubości łącznej ściany, zysk dodatkowych m2 itp)

    U mnie to było silka 18 kontra beton komórkowy 24, owszem jest różnica, ale
    przy 40mb ścian daje to 2,4 m2 pow. użytkowej, czyli o tyle większy trzeba
    by wybudować dom. Pytanie o ile droższy byłby wtedy fundament, strop i dach?
    100 zł? 1000zł? Skoro m2 dachu kosztuje 70zł, stropu 100zł to pewnie
    wyszłoby ok. 500zł różnicy w kosztach budowy.

    Pozdrawiam
    Ergie