    From: "Szumek" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Strop drewniany i kratownica ?
    Date: Sat, 11 Sep 2010 18:59:08 +0200

    news:0ce5dc78-d434-4723-b3bd-fce31586bc8c@a19g2000vb
    i.googlegroups.com...
    > Niestety nie wiem :(
    >
    > Tak to jest jak kupuje się "gotowy" dom od firmy budowlanej :(
    > Wybiera się kolor dachu , okien i itd i budują ;)

    no dobrze, ale jakiś projekt jest do wglądu i w tym projekcie jest
    czarno na białym, czy jest poddasze użytkowe, czy go nie ma...
    jeśli jest to ktoś policzył przekroje belek, ich rozstaw, grubość
    poszycia i materiał z jakiego jest wykonany, inaczej to wygląda dla
    poddasza nieużytkowego, który nie musi przenosić takich obciążeń, moim
    zdaniem, jeśli jest w oryginale nieużytkowe, to zmiana przeznaczenia
    pomieszczeń, zmiana ocieplenia (ze stropu na dach skośny) wymaga
    zmiany projektu, co powinien zrobić architekt, a policzyć konstruktor,
    ale to już sprawa między nimi, pod całością podpisuje się ten
    pierwszy, a jeszcze innym tematem jest deweloper, który jeśli zrobi ci
    poddasze użytkowe, to on odpowiada za dobór odpowiednich technologii i
    legalność takiego rozwiązania

    > Wiem jedynie że taki sam dom jaki dla mnie jest budowany miał od razu
    > robione poddasze użytkowe i z tego co się dowiedziałem wynajęta została
    > inna
    > firma która zrobiła kratownicę pomiędzy legarami , a na to dali płytę osb
    > 22mm i na tym ustawiono ścianki z płyt kartonowo-gipsowych i zrobiono
    > poddasze użytkowe (mieszkalne).

    no ale to chyba wyglądało tak, że deweloper sprzedał dom z poddaszem
    nieużytkowym, a już właściciel sobie to adaptował to jak chciał...

    > Mi powiedziano że mam kupić płyty OSB 22mm i starczy

    ale masz kupić i dostarczyć deweloperowi, czy zrobić to poddasze na
    wlasną rękę?

    > Być może najtaniej było by dać na razie na strych jakieś dechy 3-4cm i
    > spokojnie po nich chodzić a potem te dechy wywalić i położyć poprzeczne
    > legary

    no nie wiem czy taniej, nie znam ceny drewna i ilości ci potrzebnej,
    ale dobre drewno nie jest tanie...
    ale policzmy:
    płyta OSB 25mm - 40 PLN/m2
    płyta OSB 12mm - 20 PLN/m2
    więc na twoich 60m2 cena poszycia z płyt to 3600 PLN
    koszt niewielki w całej budowie, i nie wiem czy zaoszczędzisz przy
    legarach (a może dopłacisz) a tak cienka OSB nawet gęściej podparta
    będzie dawała uczucie ruszania się pod stopami
    policzyłem warstwy płyt jak mam u siebie, czyli 25+12mm, przy podobnym
    rozstawie, żadnych dodatkowych kratownic, wszystko jest w projekcie,
    więc ktoś to wyliczył, że takie grubości są wystarczające
    aha, dolicz jeszcze koszt adaptacji, czyli z grubsza:
    ocieplenie dachu, profile, kartongips, szpachlowanie, malowanie,
    podłoga (panele, deski, a może coś droższego), ściany działowe,
    stolarka(drzwi, okna dachowe, szczytowe), instalacje (ogrzewanie,
    prąd, woda, kanalizacja)
    czy to wszystko zrobi ci deweloper pod klucz?
    bo pułapek może być wiele, ot pierwsze co mi przychodzi do głowy:
    ogrzewanie policzone na kubaturę bez poddasza, a potem piec za mały,
    pompy za słabe...

    napiszę jak ja zrobiłem w podobnym przypadku
    na legary co 1 metr dałem poprzecznie kantówkę 10x6 cm co 40 cm
    i na to płyte osb 15mm
    podłoga podniosła mi się o 7 cm co w mom przypadku było akceptowalne
    a wytrzymałość też jest wzorowa nic się nie rusza i nie ugina
    pozdrawiam