eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieStropy drewniane vs stropy betonowe - jak jest naprawdę › Re: Stropy drewniane vs stropy betonowe - jak jest naprawdę
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stropy drewniane vs stropy betonowe - jak jest naprawdę
    Date: Sun, 03 Jan 2016 12:26:45 +0100

    W dniu 03.01.2016 o 08:08, Marcin N pisze:
    > Panuje powszechna opinia, że stropy betonowe górują nad drewnianymi
    > nośnością, stabilnością i tłumieniem hałasu.
    w normalnym budownictwie tak jest.

    > Czy macie jednak jakieś rzeczywiste ich porównanie?
    Wystarczy poprosić spaślaka żeby sie przespacerował po drewnianej
    podłodze. Albo spawdzić ugięcie podłogi po 50 latach. Tyle że pytasz o
    coś nad czymś są chmury, czy następna kondygnacja?
    > Strop drewniany układa się na ogół z belek 24 x 4.5 cm. Długość bez
    > podparcia może przekraczać 5m. Na taki strop można też dać posadzkę na
    > styropianie. Powiedzmy 8 cm styropianu i na to 5 cm posadzki z miksokreta.
    To mnie zaskoczyłeś. JA bym tego nie próbował. chyba że taka posadzka po
    związaniu staje się samonośna.

    > Jak będzie wyglądać porównanie parametrów wytrzymałościowych takiego
    > stropu drewnianego i systemowego stropu betonowego?

    Bardzo kombinujesz. Betonowa jest mocniejsza. Zazwyczaj, bo niebardzo
    wiadomo co porównujemy. nie pytasz o koszty, wagę, itd.

    ToMasz

    Ps ja przez część życia mieszkałem w budynku w którym podłogi były z
    betonu. same zalety, poza tym ze podłogi są zimne. ale możesz kłaść
    styro, ogrzewanie podłogowe - nikogo się nie pytasz bo i tak mozesz. jak
    się ożeniłem - cały czas na podłogach stropach drewnianych. Starych -
    więc totalna masakra. za każdym razem chciałem to gówno zrywać, ale nie
    dostawałem zgody. więc mam "obcykane" jak zaklajstrować dziury, wyrównać
    wyciszyć... Ale zawsze jak ktoś ciężki chodzi to podłoga się rusza, tym
    samym strop też....