eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieStukanie pompy przy załączaniu - uderzenie hydrauliczne? › Re: Stukanie pompy przy załączaniu - uderzenie hydrauliczne?
    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stukanie pompy przy załączaniu - uderzenie hydrauliczne?
    Date: Sat, 19 Dec 2009 23:57:16 +0100

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał

    > pompa obiegowa nie powoduje jakiegoś zasadniczego wzrostu ciśnienia. To
    > nie jest pompa tłocząca tylko cyrkulacyjna, odśrodkowa która powoduje
    > ruch- krążenie wody w instalacji. Zakłądam że masz kocioł stałopaiwowy.
    > Może gdy pompa się załącza cofa ci się zawór różnicowy i niesie się po
    > rurach. Może "klikają" jakieś zawory przeciwzwrotne separujące obegi CO i
    > CWU ? Może w samej pompie masz jakieś luzy i przy starcie się kasują albo
    > klika Ci głośno np przekaźnik na sterowniku mocowanym do rury i niesie się
    > dalej. Nie wiem co tam masz bo nie napisałeś. Na którym biegu pracuje
> [...]

    Pompa pracuje na najniższym biegu. Kocioł na ekogroszek.
    To nie jest "klikanie" to jest "walenie po rurach". Efekt jest taki, że
    naprawdę budzi mnie w nocy. Nie wiem, czy mam jakiś zawór różnicowy - nie
    czuję się w tym temacie fachowcem. Postaram się zrobić zdjęcie mojej
    kotłowni jutro i wstawić. Może na tej podstawie coś pomożecie? :)

    Z grubsza instalacja (kotłownia) wygląda tak:
    http://wolim.w.interii.pl/co.JPG

    Pzdry,
    /\/\\/\/