    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styropian na ściany - czy warto to robić?
    Date: Mon, 25 Oct 2010 10:09:34 +0200

    > Oszczędność wychodzi okolu 3 ton na sezon, czyli jest to dyzo.
    I jest to realne, ja ociepliłem kilkanaście lat temu dom mamy
    tylko 5cm styropianu ale szczelnie łącznie z podaszem i wew ścianami tak
    aby nie było
    mostków i pali teraz 1/3 tego co dotychczas paliła.

    > Tylko, ze dane tabelaryczne nie uwzględniają oporów przy wnikaniu i
    > wynikaniu ciepła. W rzeczywistości możne się okazać, ze przed
    > ociepleniem mam jakieś 0,7 a po będzie 0,22 plus mostki termiczne i
    > oszczędności będą mniejsze.
    To postaraj sie je wyeliminować, ociepl piwnicę, odkop ją na 70-80cm i też
    przyklej styropian nawet zwykły wystarczy i obłóż folia i obsypaj ziemią z
    powrotem
    a jeszcze lepiej żwirkiem. Podobnie strych cały pokryj styro łącznie z
    ścianami
    do góry na co najmniej 1m od stropu.

    > W tym roku sąsiad ocieplił dom bardzo podobny do mojego. Spróbuje go
    > wypytać na wiosnę, o ile mniej zużył opalu niż w zeszłym roku.
    > U niego i u mnie zima taka sama, wiec przez analogie będzie można coś
    > określić. Tylko, ze sąsiad poszedł na skróty i zostawił jeden spory
    > mostek termiczny w postaci dwóch zupełnie nie ocieplonych balkonów (a
    > dokładniej loggii) po 10 m długości każdy.
    No to poważnny błąd to są duże mostki a że beton dobrze przewodzi to
    będą mu co najmniej na 1m wgłąb wychladzac strop i podłoge wyżej.

    --
    Pozdr
    JanuszK