  • 1. Data: 2010-10-22 08:18:31
    Temat: Styropian na ściany - czy warto to robić?
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Witam,

    Pewnie wszyscy mnie zakrzyczą, że TAAAAK.
    Dwa lata temu zaczynałem remont i ... też byłem tego zdania.
    Byłem, bo mam coraz więcej wątpliwości.
    Prosty rachunek:
    Ocieplenie domu z kosztowałoby mnie 30 - 35 tysięcy.
    Tynkowanie zwykłym tynkiem + malowanie: koszt około 12 - 15 tysięcy.
    Takie dostałem szacunki od handlarza systemami ociepleniowymi oraz murarza.
    Różnica wynosi 18 - 20 tysięcy.
    Wychodzi, że za różnicę mogę kupić 30 ton lokalnego groszku.
    Nie uwierzą, że po ociepleniu zaoszczędzę więcej niż 2 tony węgla na
    sezon. W poprzednim sezonie spaliłem prawie dokładnie 7 ton i
    praktycznie zero drewna bo tylko tyle co na rozpałkę.
    Wychodzi, że wyjdę na zero za 15 lat.
    I teraz moje pytanie: Jak wygląda elewacja 15- letnia?
    Czy nie wymaga już wymiany? Czy styropian jeszcze tam jest?
    Mam sąsiada, który ma firmę budowlaną w Niemczech.
    Zajmuje się ... usuwaniem styropianu z elewacji.
    Niestety, w domu bywa tylko na święta i nie miałem okazji z nim
    rozmawiać. A mam do niego kilka pytań:
    - ile lat mają elewacje, które zdejmuje?
    - w jakim są stanie?
    - co daje zamiast nich?

    Mam też kolegę - kolejarza. Pracuje na nastawni ocieplonej styropianem
    12 lat temu. Nastawnia stoi w lesie, więc warunki trudniejsze.
    Stwierdził, że u dołu tynk jest poprzegryzany a w styropianie grasują
    myszy. Taka izolacja, to właściwie brak izolacji.

    Kazek

  • 2. Data: 2010-10-22 09:33:11
    Temat: Re: Styropian na ściany - czy warto to robić?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Pewnie wszyscy mnie zakrzyczą, że TAAAAK.

    tak wygląda zużycie gazu w moim budynku po ociepleniu styropianem 5cm
    http://lotniczefotki.pl/gaz.jpg
    Ocieplenie 15letnie nie powinno być w złym stanie, jesli nie popełniono
    poważnych błędów wykonawczych.

    b.

  • 3. Data: 2010-10-22 10:29:14
    Temat: Re: Styropian na Ĺ&#65533;ciany - czy warto to robiÄ&#65533;?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    nim
    > rozmawiaÄ&#65533;. A mam do niego kilka pytaĹ&#65533;:
    > - ile lat majÄ&#65533; elewacje, ktĂłre zdejmuje?
    > - w jakim sÄ&#65533; stanie?
    > - co daje zamiast nich?
    >
    > Mam teĹź kolegÄ&#65533; - kolejarza. Pracuje na nastawni ocieplonej styropianem
    > 12 lat temu. Nastawnia stoi w lesie, wiÄ&#65533;c warunki trudniejsze.
    > StwierdziĹ&#65533;, Ĺźe u doĹ&#65533;u tynk jest poprzegryzany a w styropianie
    grasujÄ&#65533;
    > myszy. Taka izolacja, to wĹ&#65533;aĹ&#65533;ciwie brak izolacji.

    Nie zakrzyczę Cie bo w Twoim wyliczeniu jest trochę prawdy. Nic nie jest
    wieczne. Styropian też nie jest wieczny. Jest według mnie pewien hak. To ceny
    nośników energii. Prosty przykład żarówki energooszczędne. Jak spadło zużycie
    prądu w związku z ich masowym stosowaniem. To ma zdrożeć prąd. Niby niewiele bo
    tylko 10%. Podobno przez wzrost ceny węgla. Widzisz jakiś powód żeby węgiel
    zdrożał. Ja nie widzę. Koszt ogrzewania został rozłożony na dwie składowe. Jedna
    to cena nośnika druga to ocieplenie. Im będzie więcej lepiej ocieplonych
    budynków tym ceny nośników będą wyższe. Jak by porównać w tej chwili dwa domy.
    Jeden nie ocieplony a drugi dobrze ocieplony. To różnice w kosztach samego
    ogrzewania będą duże. Ale w niedalekiej przyszłości właściciel ocieplonego
    będzie płacił za ogrzewanie tyle co teraz ten drugi. A właściciel nie
    nieocieplonego będzie szybko robił izolację termiczną bo dostanie dwa razy po
    dupie. Nie dość ze płacił więcej to wyda kasę na ocieplenie. Według mnie jest
    jeszcze jeden powód takiej sytuacji. To za duże domy. Małego nikt nie postawi bo
    co by sąsiedzi powiedzieli. To średni. Ale jak policzyć to duży niewiele droższy
    od średniego. To duży bo jak dzieci dorosną to będą z nami mieszkały. A dzieci
    jak tylko dorosną to wyprowadzają się z prędkością światła od starych, bo z
    rodzicami nie da się normalnie żyć. I okazuje się ze dwie osoby mieszkają w
    ogromnym domu. Były czasy ze miałem wystarczającą ilość pieniędzy żeby postawić
    dom. Wrodzona intuicja mi na to nie pozwoliła. Normanie te pieniądze
    przepieprzyliśmy na fajne życie. Mieszkamy teraz we dwójkę w osiemdziesięcio
    metrowym mieszkaniu w centrum miasta. Wszędzie jest blisko. Nie obchodzi mnie
    odśnieżanie, cieknący dach, pęknięta rura. A jak by dobrze policzyć to finansowo
    w przeciągu kilkudziesięciu lat też jestem na plusie. Bo zysk z posiadania
    własnego domu to nie tylko różnica między czynszem a podatkiem gruntowym, czy
    jak to się tam nazywa. Ale i koszt związany z posiadaniem samochodu który u mnie
    robi dziesięć razy mniejszy przebieg niż u kogoś kto mieszka za miastem. Gdyby
    nie rdza to na dojazdy do pracy wystarczył by mi jeden samochód na całe życie i
    jak bym kipnął ze starości to byłby zużyty w połowie. Jak zebrać wszystkie
    koszty związane z posiadaniem domu to się to zwyczajnie miastowemu nie opłaca. I
    nie dziwie się że wszyscy piszczą z braku kasy i szukają wszędzie oszczędności.
    Mnie nie dotyczy czy w sezonie wydam na zakup brykietu do kominka 200 złotych
    więcej i zapłacę za prąd 1000 górką bo zima będzie sroga.

  • 4. Data: 2010-10-22 11:24:37
    Od: "grafik" <b...@i...pl>

    Mam troche podobny problem. Mieszkam w kamienicy-wspólnota
    Tynki się sypią i uradzono że bedzie remont. oczywiscie z ociepleniem ze
    styropianu. od strony podwórka
    Cena +/- 60-80 tys wtym minimalny remont balkonów- niektóre już prawie
    nie mają barierek i pokruszoną całą płytę, inne są świażo po remoncie np
    obudowane itp.
    I zastanawiam się jaki sens ma wsadzanie styropianu, jeśli te wszystkie
    mostki termiczne osadzenie okien itp pewnie zostanie nie ruszone(okna
    przeróżniaste). Między oknami a ścianą wyrażnie wieje, .Sciany są grube ok
    60 cm pełna cegła.i zastanawiam się czy to ma sens

  • 5. Data: 2010-10-22 13:11:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 22 Paź, 10:18, Kazimierz Debski <k...@o...eu> wrote:
> [...]
    > sezon. W poprzednim sezonie spaliłem prawie dokładnie 7 ton i
    > praktycznie zero drewna bo tylko tyle co na rozpałkę.
    Primo:
    Policzyc. Uzyc do tego celu kisan OZC. Przynajmniej zgrubnie wpisac
    dane i zobaczyc jak sie zmieni sytuacja przy ociepleniu i bez. Wyjdzie
    roznica w % i to sobie do tego twojego wegla odniesiesz.

    Jak masz dobrze zbudowany dom to rzeczywiscie moze sie nie oplacac.
    Jak sciana jest 40cm cegly dziurawki i juz zatynkowane to moze sie
    okazac ze koszt ocieplenia bedzie relatywnie wysoki w stosunku do
    zaoszczedzonego wegla.

    W praktyce rzadko zdaza sie tak ze dobrze zrobione ocieplenie sie nie
    oplaca. Za to jesli masz nieocieplony strop to _bardzo_ sie oplaca go
    ocieplic. Za te 2-3kzl samodzielnie uzyskasz tyle co za ocieplenie
    wszystkich scian.

  • 6. Data: 2010-10-22 16:22:52
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > tak wygląda zużycie gazu w moim budynku po ociepleniu styropianem 5cm
    > http://lotniczefotki.pl/gaz.jpg

    Czy byś nie mógł policzyć całeczki dla każdego roku ? :-)

  • 7. Data: 2010-10-22 16:42:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Czy byś nie mógł policzyć całeczki dla każdego roku ? :-)

    znaczy sie roczne zużycie? To stan koncowy licznika minus początkowy :-)
    AAaa, bo nie napisałem -w osi y to m3/dobe.

    b.

  • 8. Data: 2010-10-22 21:12:15
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

> [...]

    > Tynkowanie zwykłym tynkiem + malowanie: koszt około 12 - 15 tysięcy.
    > Takie dostałem szacunki od handlarza systemami ociepleniowymi oraz murarza.

    Z ciekawosci - ile m2 masz elewacji, ze az 30-35 tys pln ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-10-22 22:01:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > znaczy sie roczne zużycie? To stan koncowy licznika minus początkowy :-)
    > AAaa, bo nie napisałem -w osi y to m3/dobe.

    O ile dobrze zrozumialem wykres to w najzimniejsze miesiace roznica w
    zuzyciu waha sie w granicach 10m^3 na dobe? Na dzis to jakies 500zl
    miesiecznie. Kwota inwestycji 35 tys. zwroci sie po 70 najzimniejszych
    miesiacach. W pazdzierniku i listopadzie roznice nie powalaja. Bo ja wiem
    czy warto wydac 35 tys.?

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-10-22 22:11:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Paź, 00:01, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > miesiecznie. Kwota inwestycji 35 tys. zwroci sie po 70 najzimniejszych
    > miesiacach. W pazdzierniku i listopadzie roznice nie powalaja. Bo ja wiem

    30-35 tys to jak zrozumialem koszt calego ocieplenia + tynkow, czyli
    elewacja na gotowo. Bez ocieplenia - 12-15 tys pln (sam tynk + farba).
    Czyli jak rozumiem za ocieplenie wyda 15 - 23 tys pln wiecej niz za
    samo tynkowanie :) IMHO drogawo, albo poprostu ma duzy dom. Za
    polozenie ~200m2 styro z siatka i 2 x klejem u mnie biora 30 pln / m2
    = 6000 pln + koszt styropianu, przy 20cm = 40m3 * 100 pln = 4000 pln.
    Plus klej, siatka, listwy startowe i inne pierdoly - niech bedzie 15k
    pln. Tynk full wypas (kabe) silikonowy z gruntem to 3k pln +
    tynkowanie u mnie 14 pln / m2 = 2800 pln. Razem niecale 21 tys pln za
    elewacje 200m2. Jaka Kazimierzu masz duza elewacje ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.