  • 11. Data: 2010-10-22 22:17:35
    Temat: Re: Styropian na �ciany - czy warto to robi�?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:173a.000001cf.4cc1677a@newsgate.onet.pl...

    > jak bym kipnął ze starości to byłby zużyty w połowie. Jak zebrać wszystkie
    > koszty związane z posiadaniem domu to się to zwyczajnie miastowemu nie
    > opłaca. I
    > nie dziwie się że wszyscy piszczą z braku kasy i szukają wszędzie
    > oszczędności.
    > Mnie nie dotyczy czy w sezonie wydam na zakup brykietu do kominka 200
    > złotych
    > więcej i zapłacę za prąd 1000 górką bo zima będzie sroga.

    Bo dom generalnie sie nie oplaca, powiem wiecej, zycie sie nie oplaca. Jak
    ktos woli stukot dzikich koni na gorze i nie koniecznie lubiana muze na dole
    to mieszkanie nawet osiemdzisiecio metrowe jest wlasnie dla niego. Szukanie
    miejsca parkingowego na starego niezjezdzonego grata tez. Co kto woli...
    Pewnie wiekszosc z nas moze w gaciach przed domem chodzic caly dzien i nie
    miec awansem zadymionej klatki schodowej przez lokalna gowniazerie. Ja tak
    mialem i w zyciu nie wybralbym mieszkania nawet w ekskluzywnej dzielnicy w
    zamknietym osiedlu z nadetymi wazniakami.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-10-22 22:32:52
    Temat: Re: Styropian na Ĺ&#65533;ciany - czy warto to robiÄ&#65533;?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Paź, 12:29, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    > Nie zakrzyczę Cie bo w Twoim wyliczeniu jest trochę prawdy. Nic nie jest
    > wieczne. Styropian też nie jest wieczny. Jest według mnie pewien hak. To ceny

    Dobre - styropian nie jest wieczny? Wiek to 100 lat, a wiesz ile
    rozklada sie plastik ? ;) A styropian to niby co jest ?:-)
    Zabezpieczony przed UV dobrym tynkiem nie zniszczy sie, chyba ze go
    myszy zjedza przez to ze ktos zapomnial listwy startowej ustawic ;-)

    [...]
> [...]
    > od średniego. To duży bo jak dzieci dorosną to będą z nami mieszkały. A dzieci
    > jak tylko dorosną to wyprowadzają się z prędkością światła od starych, bo z
    > rodzicami nie da się normalnie żyć. I okazuje się ze dwie osoby mieszkają w
    > ogromnym domu. Były czasy ze miałem wystarczającą ilość pieniędzy żeby postawić
    > dom. Wrodzona intuicja mi na to nie pozwoliła. Normanie te pieniądze
    > przepieprzyliśmy na fajne życie. Mieszkamy teraz we dwójkę w osiemdziesięcio
    > metrowym mieszkaniu w centrum miasta. Wszędzie jest blisko. Nie obchodzi mnie

    A ja mieszkam w sredniej wielkosci domku... w centrum miasta. Wszedzie
    mam blisko! :-) I mam pol hektarowy ogrod z wlasnym laskiem, gdzie
    moge boso w lato chodzic sobie po trawce, rozpalic grilla, czy zjesc
    gruszke z wlasnego drzewa, a moj pies ktorego zawsze chcialem miec, a
    nie moglem, jest bardzo happy ze ma tyle miejsca na bieganie :-) I
    moge sobie o pierwszej w nocy odpalic film z dzwiekiem dolby surround
    w wydzielonym, 50-cio m2 pokoju na ekranie o szerokosci 4m i zaden
    moher z gory nie zastuka mi w kaloryfer, tudziez zadzwoni po straz
    miejska ;-) Zalet mieszkania we wlasnym domu jest wiele.. Wad tez.
    Kazdy wybiera co woli. I bardzo dobrze, bo nie ma tyle miejsca na
    ziemi zeby kazdy mogl miec swoj dom :)

> [...]
    > robi dziesięć razy mniejszy przebieg niż u kogoś kto mieszka za miastem. Gdyby
    > nie rdza to na dojazdy do pracy wystarczył by mi jeden samochód na całe życie i
    > jak bym kipnął ze starości to byłby zużyty w połowie. Jak zebrać wszystkie
    > koszty związane z posiadaniem domu to się to zwyczajnie miastowemu nie opłaca. I
    > nie dziwie się że wszyscy piszczą z braku kasy i szukają wszędzie oszczędności.
    > Mnie nie dotyczy czy w sezonie wydam na zakup brykietu do kominka 200 złotych
    > więcej i zapłacę za prąd 1000 górką bo zima będzie sroga.

    A IMHO mieszkanie we wlasnym domu jest tansze, niz w bloku. Oczywiscie
    pod warunkiem ze dom jest w miescie lub blisko niego. Jakbym mial
    dojezdzac codziennie do roboty po godzine, czy dwie w jedna strone to
    bym ocipial :) Szkoda zycia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-10-22 22:51:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >pod warunkiem ze dom jest w miescie lub blisko niego. Jakbym mial
    >dojezdzac codziennie do roboty po godzine, czy dwie w jedna strone to

    Wystarczy spojzec na Warszawe ile dojezdza sie z Zoliborza czy Ursynowa do
    pracy w centrum miasta. Sorry, juz wole ten swoj niewygodny dom na obrzezach
    miasta.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-10-22 23:06:32
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Paź, 00:51, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Wystarczy spojzec na Warszawe ile dojezdza sie z Zoliborza czy Ursynowa do
    > pracy w centrum miasta. Sorry, juz wole ten swoj niewygodny dom na obrzezach
    > miasta.

    A idz :) Mieszkanie w duzych miastach to wogole katorga. Abstrahujac
    od tego ze nie podoba mi sie taka Warszawa (wieees), Krakow (ludzie),
    czy Katowice (smutno jakos), to we Wroclawiu czy Gdansku na stale i
    tak bym nie chcial mieszkac - za duzo betonu, tloczacych sie ludzi, no
    i oczywiscie samochodow :) Wole swoja, obecnie 50-tys mieszkancowa
    miescine (chociarz wkurza mnie bo najblizszy market budowlany jest
    cale 10km dalej w miescince obok :-) Ale to i tak blizej i szybciej
    niz dla mieszkajacych w centrum miasta, bo jak wiemy skupiska wielkich
    sklepow sa z kolei na poboczu, gdzie trzeba z centrum pol godziny
    jechac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-10-23 01:41:41
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > mialem i w zyciu nie wybralbym mieszkania nawet w ekskluzywnej dzielnicy w
    > zamknietym osiedlu z nadetymi wazniakami.

    Twoja odpowiedź jest tendencyjna. Koniecznie chcesz udowodnić że jesteś lepszy
    bo masz dom. Myślisz ze nie miałbym argumentów żeby wykazać jakie mieszkanie we
    własnym domu jest do dupy. Tylko po co ich używać. Ja lubię miasto bo miastowy
    jestem od kilku pokoleń ktoś inny wiochę bo z wiochy pochodzi. Nad gustami się
    nie dyskutuje.

  • 16. Data: 2010-10-23 02:50:18
    Temat: Re: Styropian na ściany - czy warto to robić?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > znaczy sie roczne zużycie? To stan koncowy licznika minus początkowy :-)
    > AAaa, bo nie napisałem -w osi y to m3/dobe.

    Mnie się wydaje, że to ocieplenie u ciebie nie działa tak do mmońca :-) Masz
    pewnie stado mostków, bo zysk z ocieplenia powinien być lepszy.

  • 17. Data: 2010-10-23 07:50:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > Mnie się wydaje, że to ocieplenie u ciebie nie działa tak do mmońca :-)
    > Masz pewnie stado mostków, bo zysk z ocieplenia powinien być lepszy.

    Przed położeniem tej 5ki, sciana była juz jakoś izolowana (około 10cm
    wełny -to taki socjalistyczny kanadyjczyk) dlatego różnica nie jest większa.
    Ale zgadzam sie z tobą: mostki mam i to od cholery, własnie z nimi walcze np
    izoluję od środka garaż. Nigdy wiecej garażu w bryle budynku :-)

    b.

  • 18. Data: 2010-10-23 08:21:37
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?> miejska ;-) Zalet mieszkania we wlasnym domu jest wiele.. Wad tez.
    > Kazdy wybiera co woli. I bardzo dobrze, bo nie ma tyle miejsca na
    > emi zeby kazdy mogl miec swoj dom :)

    W najgęściej zaludnionym województwie w Polsce mamy 377 os/km2. Czyli na 3osobową
    rodzinę przypada 80 ar. Tak więc wykorzystanie 10-20% terenu na budowanictwo
    insdywidualne wystarczy na to, by ludzie żyli komfortowo. Tyle tylko, że chyba nas na
    to nie stać. I nie chodzi mi tylko o koszta budowy domów tylko o infrastrukturę,
    komunikację.

  • 19. Data: 2010-10-23 08:25:24
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    d.googlegroups.com...
    > tynkowanie u mnie 14 pln / m2 = 2800 pln. Razem niecale 21 tys pln za
    > elewacje 200m2. Jaka Kazimierzu masz duza elewacje ? :)

    To i tak dużo. U mnie ocieplenie 15cm z tynkiem silikosanowym kosztuje ok. 85zł/m2.
    Czyli jeśli kolega chce wydać 35000 to ma z 400m2 domu.

  • 20. Data: 2010-10-23 10:52:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Twoja odpowiedź jest tendencyjna. Koniecznie chcesz udowodnić że jesteś
    > lepszy
    > bo masz dom.

    Wez cos na wstrzymanie.

    > Myślisz ze nie miałbym argumentów żeby wykazać jakie mieszkanie we
    > własnym domu jest do dupy. Tylko po co ich używać.

    Bezwzgledna prawda tylko Twoja. Po kiego zaczales te dyskusje o wyzszosci
    mieszkania nad domem soko temat czego innego dotyczy?

    > Ja lubię miasto bo miastowy
    > jestem od kilku pokoleń ktoś inny wiochę bo z wiochy pochodzi. Nad gustami
    > się
    > nie dyskutuje.

    Cale zycie mieszkam w miescie, do tego lata w mieszkaniu i cos o tym wiem,
    dzis moge duzo porownac i prawde mowiac nie ma co porownywac. Nie mam ochoty
    rozwodzic sie nad Twoim stanem psychicznym, frustracjami zyciowymi,
    kompleksami i argumentami, ze lepiej przebalowac pieniadza niz budowac dom.
    Oby moje dzieci miale inne cele w zyciu.

    Pozdro.. TK