  • 11. Data: 2010-03-13 20:08:03
    Temat: Re: Sufit podwieszany do fachowcow.
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hngoi5$o7n$1@news.interia.pl...

    > W sumie nie bardzo bedzie do czego przykleic oswietlenie LED

    Chcesz ledami sufit spod tej polki oswietlac? Jesli tak, to moze byc
    mizernie. Swiatlo odbite jest superanckie (dlatego tez sie bawie w takie
    rzeczy), ale drastycznie slabnie przy odbiciu - trzeba sporej mocy, a przy
    LEDach to jest problem.

  • 12. Data: 2010-03-13 20:12:53
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Ale sam sufit nie wisi na pojedynczej waskiej plycie?

    Tego niestety nie da sie wymacac.

    > Po roku juz powinno byc cos widac - ale rozmiar jest tu krytyczny.

    No wlasnie. Co prawda u niego to kuchnia i teoretycznie..., no wiesz. Do
    tego maja kupiony razem z zabudowa okap Amiki podszafkowy, tragiczny okap
    podszafkowy. Dwa duze wentylatory, pierdza jak stado ciagnikow rolniczych, a
    na najwyzszym biegu ledwo ciagnie dym z papierosa, wiec nie slyszalem zeby
    kiedykolwiek uzywali. Zalamka. Przy okazji, nie warto oszczedzac na
    teoretycznie malo istotnym okapie jezeli ma pelnic swoja funkcje. Sam na
    szczescie kupilem a mniejsza jaki, bo niektorzy za pewnie nie wiele wiecej
    kupuja slynne juz rekuperatory. W kazdym razie warto wybrac cichy i wydajny
    a nie jakis shit za trzysta pare zl. Sorry za troche NTG, ale moze komus sie
    przyda, bo ja sam nie docenialem wartosci dobrego okapu poki nie sprobowalem
    sam.
    W kazdym razie ten sufit wisi jak talala. Moze troche przesadzamy, bo te
    kilka cm nawisu nie ma prawa sie wygiac, pytanie tylko na jakiej dlugosci.
    :-)

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2010-03-13 20:27:43
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    >
    > Chcesz ledami sufit spod tej polki oswietlac? Jesli tak, to moze byc
    > mizernie. Swiatlo odbite jest superanckie (dlatego tez sie bawie w takie

    Na punkcie subtelnego, delikatnego swiatla bez wyraznego zrodla mam chyba
    swira. Wszystko bym tak podswietlal, ale nie mozna tracic umiaru. :-)
    Podswietlone sufity w jadalni, holu i kuchni, polki w kiblu, kominek po
    bokach i jakos umiarkowanie meble w kuchni chyba nie powinny byc przesada.

    > ale drastycznie slabnie przy odbiciu - trzeba sporej mocy, a przy LEDach
    > to jest problem.

    Dla mnie to element czysto dekoracyjny. Glowne swiatlo to jednak lampy a w
    holu zapalane razem z podswietleniem sufitu w szczelinie przy samych
    scianach. Kuchnia to podswietlenie sufitu wlaczane z oswietleniem szafek czy
    raczej blatu, jadalnia oddzielnie dla wieczornego nastroju. Do tego normalne
    sufitowe wiszace lampy w dosc surowym stylu. Na razie podoba mi sie taka
    prosta nowoczesnosc w cieplych kontrastowych barwach. LEDy dla mnie nadaja
    sie idealnie, tylko musze dokupic sporo cieplych bialych, zimne moga byc do
    polek w kiblu.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2010-03-13 20:36:12
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Wyprowadzenie od sciany do konca polki profili CD60 daje niby te sama
    > grubosc polki, tylko nie daje rownej powierzchni na niej. W sumie nie
    > bardzo bedzie do czego przykleic oswietlenie LED bo calosc bedzie pelna
    > diur i gor. A wiec dobrze bylo by dac plyte na gore polki, tyle ze to
    > kolejny centymetr z kawalkiem. Ale pewnie na tym sie skonczy.

    To może po prostu daj płytę podwójnie od dołu. Bez dodawania U28 na końcu
    tej płyty, tylko zakończysz zagipsowanymi narożnikami. Masz wtedy idealnie
    płaską półkę o grubości 25mm i raczej wystarczająco sztywną.

    U28 ____
    |____||____
    płyta ======================
    płyta ======================

    Jeżeli powierzchnia zabudowy jest znaczna i zależy Ci na zaoszczędzeniu kasy
    na płycie to do tego dolnego profila U28 (1) można przykręcić profil U28 (2)
    obniżając go względem (1) o grubość dodatkowej płyty. Wtedy podwójna płyta
    będzie od profila (1) do końca półki, a dalej tylko pojedyncza płyta.

    U28 (1)
    |____| | U28 (2)
    płyta ========= |____
    płyta ====================

  • 15. Data: 2010-03-13 20:57:24
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > tej płyty, tylko zakończysz zagipsowanymi narożnikami. Masz wtedy idealnie
    > płaską półkę o grubości 25mm i raczej wystarczająco sztywną.

    Dwie plyty to ciekawa propozycja.

> [...]
    > U28 (2) obniżając go względem (1) o grubość dodatkowej płyty. Wtedy
    > podwójna płyta będzie od profila (1) do końca półki, a dalej tylko

    Kasa w tym przypadku nie ma znaczenia bo to tylko 40cm szerokosci od sciany.
    Tu chodzi wlasnie o te wystajaca pojedyncza plyte, czy nie zacznie zwisac do
    srodka za jakis czas pod wlasnym ciezarem.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-03-13 21:08:29
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Uszanowanie.
    >
    > Potrzebuje zrobic sufit podwieszany z "wyplywajacym" swiatlem na srodek
    > sufitu. Znalazlem taki oto przepis netowy na konstrukcje tego:
    > http://img168.imageshack.us/i/rampa1.jpg/
    > http://img242.imageshack.us/i/rampa.jpg/
    >
    > Przepis dosc oczywisty, ale martwia mnie dwie sprawy:
    > czy umieszczony na krawedzi podwieszenia profil U30 z czasem nie spowoduje,
    ciach

    Tak sie zlozylo, ze pare miesiecy temu robilem to samo; moze nie calkiem ale
    duze podobienstwo. Robilem cala kuchnie i przed powieszeniem szafek na
    wysokosci nizej o 8 cali od sufitu, zaproponowalem te przestrzen wykorzystac
    na oswietlenie sufitu tym, jak to nazywasz wyplywajacym swiatlem.
    I chwile myslalem tymi samymi kategoriami co Ty. I szybko ustaliem, ze
    najszybciej, najtaniej i najmocniej zrobie to podwieszajac na sciania, na
    cienkich katownikach pasy sklejki. Kupilem arkusz sklejki gladkiej i drogawej
    o grubosci 3/4 cala , pocialem na pasy szerokosci 13 cali i te pasy
    zamontowalem do scian na malych (3 x 4 cale) katownikach blaszanych. Ale nie
    od spodu bo bylyby widoczne lecz od gory co wymagalo zastosowania wkretarki
    katowej. Do frontu tej polki przykleilem na gwozdzikach pas cienszej,
    polcalowej, tez sklejki chociaz zastanawialem sie, ze plyta KG tez bylaby
    niezla. Wymagalo to pewnej precyzji i kolejnosci prac. Poniewaz sciana byla
    krzywawa, wiec najpierw (do laty) przykrecilem katawniki wkretami do sciany w
    rozstawie co 40 cm i dopiero po tym same polki do tych katowniczkow krotkimi
    wkretami z gory. Zapewnilo to stosunkowo duza sztywnosc konstrukcji.
    Oczywiscie wymagalo potem zaszpachlowania i przetarcia glancpapierem coby
    laczenia/klejenia nie byly widoczne. Po pomalowaniu wyszlo nadspodziewanie
    estetycznie, mocno i stosunkowo nie drogo. Dlatego to moge polecic.
    Zamiast pieprzyc sie z ksztaltami, robic stelaze, prosciej powiecic polke i
    do niej przykleic ten tem pionowy pasek maskujacy. Oczywiscie wczesniej
    zrobilem elektryke, na scianach zainstalowalem po dwa podwojne gniazdka do
    podlaczenia na wtyczki czterech swietlowek 25 W, cienkich o dlugosci okolo 3
    stopy czyli 37 cm.
    Mam nawet gdzies zdjecia tego tzn. calej kuchni. Jesli takie rozwiaznie Cie
    zainteresuje, moge Ci je przeslac na adres emailowy.
    Pzdr.
    Tornad

  • 17. Data: 2010-03-13 21:12:24
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Tu chodzi wlasnie o te wystajaca pojedyncza plyte, czy nie zacznie zwisac
    > do srodka za jakis czas pod wlasnym ciezarem.

    Na wąskim odcinku raczej nie powinna obwisnąć płyta pod własnym ciężarem
    tyle, że w tym przypadku tam nie będzie tylko masy samej dplnej płyty, bo na
    tej płycie oprze się ciężar profila, pionowego paska GK na końcu półki oraz
    ciężar oświetlenia i to zaczyna właśnie być problemem.
    Dając podwójnie płytę GK zwiększa się kilkukrotnie wytrzymałość, ponieważ
    płyty zaczynaja inaczej pracować. Pracują nie na zginanie, ale na
    rozciąganie i ściskanie. Górna jest rozciągana, a dolna ściskana. Poza tym
    odchodzi dodatkowe obciążenie profilem i dodatkowym pionowym paskiem płyty
    GK.
    Poza tym odchodzi jeszcze jeden element - ostry rant profila na końcu półki,
    o który można się pokaleczyć wymieniając/naprawiając oświetlenie.

  • 18. Data: 2010-03-13 21:23:11
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > Poza tym odchodzi jeszcze jeden element - ostry rant profila na końcu
    > półki, o który można się pokaleczyć wymieniając/naprawiając oświetlenie.

    To maja byc LEDy, wiec obciazenie praktycznie zadne. U mojego sasiada nia
    zauwazylem zeby cos sie dzialo, a nawis to ok. 10cm zakonczony U30, jednak w
    znacznie mniejszym pomieszczeniu. Dwie plyty to moze byc to i niecale 3cm
    grubosci.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2010-03-13 21:26:38
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > Mam nawet gdzies zdjecia tego tzn. calej kuchni. Jesli takie rozwiaznie
    > Cie
    > zainteresuje, moge Ci je przeslac na adres emailowy.

    Bardzo chetnie.
    tomaszko44 malpa poczta.fm

    Dzieki z gory.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-03-13 23:56:58
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > Mam nawet gdzies zdjecia tego tzn. calej kuchni. Jesli takie rozwiaznie
    > Cie
    > zainteresuje, moge Ci je przeslac na adres emailowy.

    Dzieki za zdjecia.
    To o czym rozmawiamy wyszlo bardzo fajnie, to jest efekt ktory chcialbym
    uzyskac tylko moze z nieco mniejsza szczelina i delikatniejszym
    oswietleniem. Ale calosc prezentuje sie bardzo fajnie. "Przenikajacej" rury
    kominowej okapu przez polke nie sposob nie zauwazyc, ciekawy pomysl.
    Jestem natomiast pod wielkim wrazeniem piekarnika i plyty gazowej. Sadzac po
    foliach to nowy sprzet. U nas podobny design dziesieciolecia temu byl na
    topie w wersji emaliowanej niestety i bardzo dawno czegos podobnego nie
    widzialem. Kiedy bylo powszechne to chyba bylem za mlody zeby pamietac, albo
    to raczej w ogole nie moje pokolenie. :-) Spytam z ciekawosci: tam u Was
    taka forma jest teraz w modzie, czy to jakis specjalny styl retro?
    Ja dla przykladu mam cos takiego:
    http://www.aeg-electrolux.co.uk/products/XMLLARGERIM
    AGE/PSAAOV080P000039.jpg
    http://www.aeg-electrolux.co.uk/products/XMLLARGERIM