    From: " " <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Syfon z IKEA - rozbieralny ?
    Date: Sun, 2 Jan 2011 11:42:18 +0000 (UTC)

    666 <j...@g...pl> napisał(a):

    > O!
    > Syfon jednokomorowy o tyle by mi pasował, że mam już taki gdzieś w schowku.
    > Ale w którym miejscu hydrauliki wpiąłeś się odpływem z młynka do tej
    > instalacji?

    U mnie sprawa była o tyle prosta, że jestem świeżo po remoncie kuchni i szafkę
    pod zlewem przeznaczyłem na centralę przyłączeniowo-odpływowową (po bokach mam
    zabudowane zmywarkę i pralkę. W szafce mam 3 odpływy, 3 wejścia zimnej wody ,
    1 ciepłej , gniazdka itp. Śmieci w innej szafce :) . Nie wiem jak w
    InkSeratorze ale Franke wymagał jeszcze syfonu więc pomiędzy młynkiem a
    odpływem wrzuciłem taki mały U-syfon.

    Alternatywnie jak masz 1 odpływ zawsze można wrzucić jakis trójnik.

> [...]
    > koszyka w zmywarce;
    > * jak zamontuję młynek pod małą komorą, której wylot jest z boku szafki, to
    > nie będę musiał przerabiać koszy na śmieci;
    > * jak zamontuję pod dużą komorą, której wylot jest właściwie centralnie po
    > środku szafki, to będę musiał zdrowo kombinować z przeróbką koszy na śmieci
    > (na prowadnicach).
    > * spod małej płytszej komory łatwej uzyskać spadek hydrauliczny (ale i spod
    > dużej też się u mnie da, bo odpływ w ścianie do kanalizacji mam bardzo nisko).
    >
    > Czyli jak widać plusy dodatnie dość się wyrównują z minusami ujemnymi ;-)

    Dokładnie - i tak po prawdzie montuj jak ci wygodniej. Jeden warunek zanim
    wszystko poskręcasz powiercisz, potniesz - sprawdź czy sie mieści. U mnie
    szafka pod zlew to 60-ka i przy montażu młynka w małej komorze prawdopodobnie
    nie mieścił by się z boczną ścianka szafki.

    > Być może najpierw zamontuję w miarę bezinwazyjnie pod małą komorą, z
    > możliwością ewentualnej przeróbki w przyszłości?

    Dokladnie - to zawsze mozna zmienić.

    > I jeszcze jedno pytanie:
    > W którym miejscu zlewozmywaka najwygodniej zamontować przycisk wyłącznika
    > pneumatycznego (małych dzieci nie ma jakby co)? Blisko frontu szafek, czy
    > blisko tylnej ściany kuchni? Z tyłu mniej by przeszkadzał, zarówno na
    > wierzchu (jakieś stawianie gorących garnków) jak i pod spodem szafki (ruchome
    > kosze itp.).

    Ja mam bliżerj frontu bo zlew i tak mam poszatkowany dziurami (bateria,
    zasobnik na płyn do naczyń. Podobno te pneumatyczne przyciski lubią sie zepsuć
    więc alternatywnie możesz kupić gniazdo sterowane na pilota (koszt 30-40 zł )
    i pilota mieć gdziekolwiek. Ja póki co dałem pneumatyczny w otworze w zlewie
    bliżej frontów jak kiedyś padnie to coś pokombinuje i podepnę pod niego tego
    pilota.

    Pzdr,
    g-jaro