  • 11. Data: 2013-05-22 09:31:08
    Temat: Re: Szacunek dla cementu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zasada "lepiej łopatę za mało jak szczyptę za dużo" nie bierze się ze
    > skąpstwa - to podstawowa zasada komponowania betonów. Nadmiar cementu
    > uniemożliwia zapieranie się o siebie ziaren kruszywa i w rezultacie
    > powoduje skurcz przy wiązaniu - prosta droga do katastrofalnego osłabienia
    > konstrukcji...

    Gdy ktoś daje dwie łopaty cementu na betoniarkę to danie łopaty za mało na
    pewno bardziej osłabi beton niż danie szczypty za dużo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-05-22 20:58:03
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > Gdy ktoś daje dwie łopaty cementu na betoniarkę to danie łopaty za mało
    > na pewno bardziej osłabi beton niż danie szczypty za dużo.

    Ale wiesz jak potem się fajnie otwory pod kołki wierci? W betonowe
    elementy konstrukcyjne wiertło wchodzi jak w tynk! No chociaż nie zawsze
    jest tak fajnie - kołki kamery przykręconej do nadproża drzwi klatki
    schodowej powyłaziły - beton nadproża okazał się za słaby...

    --
    Darek

  • 13. Data: 2013-05-22 23:42:33
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-21 22:18, Maniek4 pisze:
    > Przewaga oddzielnych kabli jest to, ze do np. wybrane gniazdo mozna zasilic
    > z UPS, bez koniecznosci ogladania tego czegos np. w salonie. U mnie akurat
    > idealnie zgraloby sie to z zasilaniem awaryjnym. A tak zyc bez tego sie da,
    > ale pare spraw ulatwic w przyszlosci moze.
    A ja mam w każdym gniazdku 2 przewody zasilające, 3x2.5 "właściwy" oraz
    3x1.5 w którym jest prąd "z UPSa" (stary APC smart 2200 w kanciapie
    stoi, zewnętrzne akumulatory, ma chłodno i spokój). Jak potrzeba, do w
    danej puszcze pod gniazdem - dane gniazdka (lub jedno z gniazdek) jest
    zapięte na "fazę podtrzymywaną".

    Z upsem trzeba też uważać w drugą stronę - po to jest ups, by pad
    zasilania nie wyłączył ważnych urządzeń. A co jeśli pad ważnego
    urządzenia wywala zasilanie? Czasem lepsze 2 małe upsy, niż jeden
    centralny, który się wyłączy ubijając całą infrastrukturę, bo w którymś
    z komputerów zasilacz pierdyknął.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2013-05-23 07:52:03
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:kndd0g$fp8$...@n...news.atman.pl... Taka ciekawostka:

    Kolejna radosna twórczość Ergiego.........

    Byłeś "kilka dni na budowach w małopolskich i podkarpackich
    wioskach", rozmawiałeś z inwestorami.... - bądź tak dobry
    i oświeć nas - w jakim charakterze odwiedzałeś te budowy?
    Jako inspektor jakiś, dobry wujek czy może pastor?

  • 15. Data: 2013-05-23 10:00:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "gzk" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Kolejna radosna twórczość Ergiego.........

    > Byłeś "kilka dni na budowach w małopolskich i podkarpackich
    > wioskach", rozmawiałeś z inwestorami.... - bądź tak dobry
    > i oświeć nas - w jakim charakterze odwiedzałeś te budowy?

    Rodzinno - towarzyskim.

    > Jako inspektor jakiś, dobry wujek czy może pastor?

    Rozumiem że Ty nie masz rodziny i przyjaciół i spędzasz cały wolny czas
    przed telewizorem. Wyobraź sobie że są ludzie którzy raz na kilka dni /
    tygodni / miesięcy (w zależności od odległości) odwiedzają swoją rodzinę i
    przyjaciół.

    Rozumiem też że jak Ty do kogoś przyjeżdżasz to siadasz na kanapie i
    oglądasz tv. Wyobraź sobie że ja jak przyjeżdżam to pomagam mu w tym co
    akurat robi. Czasem są to sianokosy, czasem zwózka drewna, a czasem jakaś
    budowlana robota, a że pogoda ładna była i sezon budowlany w pełni (dla
    Twojej informacji ktoś kto ma pole ma krótszy sezon budowlany bo w lecie
    zaczynają się żniwa) to tak się złożyło że praktycznie cały czas spędziłem
    na mniejszych lub większych budowach i remontach.

    Rozumiem też że obca jest Ci sytuacja gdy do kogoś przyjeżdżasz i on od
    progu woła "dobrze że jesteś, ty się na tym znasz, choć to pomożesz".
    Najwyraźniej nikt Cię nigdy o radę nie prosi bo nikt nie wierzy w Twoją
    wiedzę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-05-23 17:50:59
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Jak dla mnie ściemniasz aż miło....
    ciekawe że będąc kilka dni u rodziny odwiedziłeś kilka budów
    w dwóch województwach - ale nie będę tego komentował szerzej.
    Akurat tak się składa ze mieszkam na granicy tych dwóch województw,
    i mogę stwierdzić że jest zupełni odwrotnie, z tym cementem niż ty
    "zaobserwowałeś".

  • 17. Data: 2013-05-24 08:24:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.05.2013 17:50, gzk pisze:
> [...]
    > Akurat tak się składa ze mieszkam na granicy tych dwóch województw,
    > i mogę stwierdzić że jest zupełni odwrotnie, z tym cementem niż ty

    Może po prostu problem obejmuje jego krewnych-i-znajomych ;->

  • 18. Data: 2013-05-24 09:39:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "gzk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jak dla mnie ściemniasz aż miło....
    > ciekawe że będąc kilka dni u rodziny odwiedziłeś kilka budów
    > w dwóch województwach - ale nie będę tego komentował szerzej.

    Zahibernowali Cię 200 lat temu? Wiesz co to jest samochód? Te dwa
    województwa mogę odwiedzić jednego dnia nawet rowerem i wrócić tego samego
    dnia na Śląsk, a co dopiero samochodem przez kilka dni.

    Oczywiście że wolałbym mieć możliwość by u każdego spędzić kilka dni, ale
    miałem akurat 4 dni wolnego a osób do odwiedzenia sporo więc wyszła
    objazdówka - każda noc u kogoś innego, a po drodze zahaczaliśmy o innych.

    > Akurat tak się składa ze mieszkam na granicy tych dwóch województw,
    > i mogę stwierdzić że jest zupełni odwrotnie, z tym cementem niż ty
    > "zaobserwowałeś".

    No i? Uważasz że Twoje miejsce zamieszkania jest jedynym w tych dwóch
    województwach?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2013-05-24 10:38:12
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    >Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Nie brnij...
    Jak to mówią "kończ waść...."

  • 20. Data: 2013-05-24 10:53:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "gzk" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie brnij...
    > Jak to mówią "kończ waść...."

    Wygłupiłeś się rzucając jakieś bzdurne oskarżenie (nie pierwszy już raz)
    liczyłem że jak Ci wyjaśnię to się zreflektujesz zrozumiesz i przeprosisz,
    ale skoro nie to żegnam nie musze się przed Tobą tłumaczyć z tego jak
    spędzam swój wolny czas.

    Pozdrawiam
    Ergie