  • Data: 2021-04-26 21:14:51
    Temat: Re: Szczepiliście się już?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.04.2021 o 20:54, KIKI pisze:
    > On 25.04.2021 21:44, Zenek Kapelinder wrote:
    >
    > To jest całkowita prawda. Przestrzeganie zasad może nie każdego ochroni
    > ale na pewno znakomitą większość.
    > Takimi działaniami jak spotkania w dużym gronie sami przyczyniamy się do
    > zachorowania.

    to ja i moje otoczenie. Ale nie obawiajmy się - rząd skutecznie
    odizolował mnie od osób starszych - poprzez podatek testowy i
    kwarantannowy. Z resztą u nas wybory, więc wirus jest w odwrocie i nie
    mamy się czego obawiać.

    Czasem się trafi ktoś ciekawy w sklepie, kto nie chce
    > założyć maseczki ani opuścić sklepu i jest awantura.

    to ja - cały lockdown pracowałem i maski nie noszę, na szczęście w Uk
    nie ma z tym problemu- jak nie możesz nosić maski (np. dlatego że boli
    cię głowa lub źle sięw niej czujesz), to jej nosić nie musisz i żyjesz
    normalnie. Może ze 2 tygodnie były takie, że w sklepach próbowali
    wymuszać noszenie, ale to nie zgodne z prawem. Fakt, że pierwsze
    miesiące nawet w szpitalach masek nie nosili (ale w sumie po co jak
    klientów praktycznie nie mieli mimo pięknych zdjęć z trupami w
    telewizji), teraz współczuję tym co siedzą 8h w masce, a jeszcze
    bardziej tym, którzy stojąc zarażają więc zakładają, ale na siedząco
    zdejmują maskę i za chwilę ponownie ją zakładają (tą samą szmacianą
    maskę cały tydzień).
    Z drugiej strony ja na tą chorobę nie choruję, bo odmawiam testowania (w
    zasadzie na mnie tylko raz klient chciał wymusić szybki test -
    zaproponowałem pracodawcy płatność 100% chorobowego w przypadku
    pozytywnego testu lub złego samopoczucia i od tego czasu tematu nie ma).
    W tym roku miałem tylko standardowo grypę - z resztą tak samo jak co roku.

    > a 30% nie zamierza się w ogóle szczepić.

    to znowu ja, przynajmniej na razie. Na szczęście narracja się zmieniła i
    już ta szczepionka nie chroni innych tylko mnie, więc się możecie odwalić :)

    Lukasz