    Subject: Re: Szczepiliście się już?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <t...@4...com> <sad1bf$kgs$1@dont-email.me>
    <a...@4...com> <saf1ef$rn8$1@dont-email.me>
    <60cb3a35$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <sahdiq$rmo$1@dont-email.me>
    <60ccf9c3$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <sak243$9ij$1@dont-email.me> <60d05e92$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <sarr6m$ol3$1@dont-email.me>
    From: FEniks <x...@p...fm>
    Date: Tue, 22 Jun 2021 21:07:08 +0200

    W dniu 22.06.2021 o 07:07, ddddddddddddd pisze:

    > i bardzo prawdopodobne, że jakby zbagatelizowali do końca, przebieg
    > byłby dokładnie taki sam, a uratowalibyśmy setki tysięcy osób, które
    > do tej pory skazane są na brak opieki

    Na jakiej podstawie oceniasz to prawdopodobieństwo?

    > Nie. Wystarczy mi publiczna debata specjalistów na ten temat. W tej
    > chwili mamy specjalistów z obydwu stron - tej rządowej, ustalającej
    > obostrzenia mailowo na podstawie reakcji tłumu i tego, na co można
    > sobie pozwolić, oraz ich przeciwników, którzy nie są w ogóle
    > dopuszczani do debaty

    Nie ma większego problemu ze znalezieniem w sieci naukowych tekstów,
    raportów z badań oraz różnych innych materiałów dotyczących covid i
    szczepień. Ale dziwnym trafem nie czytasz akurat tych materiałów,
    wybierasz te najprostsze populistyczne i manipulatorskie przekazy mające
    na celu sianie zamętu i zwątpienia. Więc za przeproszeniem - Co dałaby
    Ci  publiczna debata naukowców, lekarzy? Co byś z niej zrozumiał, skoro
    masz problem z oceną prawdopodobieństwa, czy rozumieniem dość prostego
    tekstu w języku polskim, nie wspominając już o angielskim?

    > jako lek przy występujących objawach,

    Pan doktor z linkowanej konferencji ZLN zalecał jako profilaktykę,
    dlatego pytam.

    > Skoro ryzyko skutków ubocznych jest minimalne, to warto dać chętnym
    > (!) taki lek - dość szybko zweryfikowalibyśmy jego skuteczność.

    Ja pisałam, że ryzyko ciężkich skutków ubocznych *po szczepieniu* jest
    minimalne. I dlatego właśnie się te szczepienia *chętnym* proponuje.
    Dokładnie tak.

    > Wiem, wy musicie mieć bata nad głową, samodzielne myślenie to zło

    Bardzo fajnie jest powoływać się na samodzielne myślenie. Elementem
    samodzielnego myślenia jest także umiejętność oceny, w którym momencie i
    w jakiej sprawie należy zaufać innym oraz komu warto.

    > nie znamy skuteczności tych szczepionek ani ich skutków ubocznych.
    > Zgodnie z waszą logiką duża część skutków ubocznych zamiatana jest pod
    > dywan, aby nie straszyć owieczek (co według was jest ok), reszta
    > cenzurowana.

    Jaka logika pozwala na równoczesne stwierdzenie, że nie znamy skutków
    ubocznych oraz że skutki uboczne zamiatane są pod dywan?

    NB Wątpię, żeby obecnie był jakikolwiek lek czy szczepionka pod takim
    obstrzałem jak szczepienia p/covid.

    --
    Ewa