    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 3 Sep 2014 00:51:26 -0700 (PDT)
    <2kxi4oyv9xmc$.dlg@myjk.org>
    <4...@g...com>
    <4...@m...org>
    <7...@g...com>
    <l...@m...org>
    <f...@g...com>
    <lu25vr$kmt$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <1...@m...org>
    <6...@g...com>
    <1fku97f4rl6x4$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 września 2014 08:19:42 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Czyli ty nie masz 27 jak pisałeś, tylko 40, kłamczuszku.

    Wez nie manipuluj - ile ja mam to ja dokladnie pokazalem:

    http://szyna.civ.pl/7-8.png

    > Kupy się nie trzyma im bardziej podążasz w opary absurdu, manipulujesz
    > danymi i zarzucasz innym kłamstwo żeby wyszło na twoje. Zachowujesz się jak
    > małe dziecko.

    Raczej Ty :) Ja wszystko udowadniam liczbami i obliczeniami. Juz pare razy
    obalilem Twoja teorie. Za to Ty manipulujesz (j/w) i kompletnie nie
    potrafisz nic policzyc. Wszystko traktujesz na oko. Nie rozrozniasz
    podstawowych jednostek i zielonego pojecia nie masz o stratach / zyskach.
    Zrobiles kiedys jakies OZC chociaz? :) Watpie.

    > Oni to robili dawno temu jak się sami uczyli.

    Rotfl... Piczman zrobil kilka/nascie jak nie dziesiat takich GWC bo robil
    to zarobkowo - i dalej twierdzi ze to nie zastapi klimatyzacji :-)

    > Każdy popełnia błędy,
    > zwłaszcza jak jest pionierem i nie przewidzi wszystkiego.

    Wlasnie. Ucz sie - bo jestes napalonym na swoje rozwiazanie pionierem, w
    dodatku z mala wiedza - to sie skonczy wyrzuceniem parunastu tysiecy
    w plecy :D

    > Oni założyli, że
    > GWC będzie im dawać 10sC z nawiewu (bo tyle jest w gruncie) -- co się

    > Weź to na logikę -- to tak jakbyś chciał sobie w zimę ogrzać dom samym DZ.
    > No k.r.a niedasię, sięnieda po prostu i już -- tak samo jak nie da się
    > chłodzić SAMYM DZ i aby mieć jakiś wynik trzeba dołożyć pompę. Pracuje im
    > pompa? NIE!

    No dobrze mowisz. Bardzo dobrze! Nie da sie schlodzic domu GWC. Przeciez
    ja to ciagle powtarzam :-) Nie da sie schlodzic domu GWC - tym bardziej
    nie da sie schlodzic domu samym wentylowaniem w nocy :-) Zrozum to wreszcie.
    Tym bardziej sie dziwie czemu wierzysz w zapewnienia Ergiego :-) Nie ma w tym
    logiki. Mam pod rekuperatorem wyciagniete dwa konce rury 120m PE32 z
    przeznaczeniem wlasnie pod wymiennik GWC - rure polozylem jak zasypywalem
    teren w trakcie budowy. I tak sobie wisi - i chyba ja bede musial obciac
    bo po wyliczeniach wychodzi ze robienie tego nie ma najmniejszego sensu :)

    > Ma raptem 2sC mniej niż ty.

    Nie wiem czy ma :-) I kiedy tyle mial - w jaki dzien i o ktorej godzinie? :-)
    Bo u mnie temperatura sie wahala przez lipiec-sierpien od 21,5 do 27.
    Te "2 stC mniej" to mial kiedy? Moze zmierzyl rano przy anemostacie? :-)
    Ja mam czujke zabudowana w wylaczniku oswietlenia w scianie wiec ona ma
    tez troche bezwladnosci i bardziej mierzy temperature sciany niz powietrza ;)

    > Póki co wychodzi, że ty się chwalisz czujnikami, pomiarami, praktyką i

    Rotfl. Nie chwale sie - tylko dzieki temu ja WIEM, a on tylko mysli, ze wie :D

    > teorią, a te twoje zaawansowane odczyty dotyczące rekuperatora, nie chcą ci
    > się nawet do kupy złożyć i sam nie wiesz nawet dlaczego. Śmiechu warte.

    Skladaja sie dosc dobrze - roznice wychodza rzedu 10-15% - margines bledu
    samych czujek :) Ja przynajmniej widze dokladnie w skali czasu osiagi i
    temperatury - Ergie tego nie ma zmierzonego wiec co tu w ogole porownywac :D

    Masz cos ponoc z chemia wspolnego. Widziales kiedys chemika ktory wyciaga
    wnioski z jakiegos doswiadczenia bez uzycia narzedzi pomiarowych ? :-) O tak
    na oko :-) Tyle jest warte to co pisze Ergie dla mnie. Niech
    pokaze wykres w czasie temperatur to sobie porownamy. Inaczej nie dojdziemy
    to zadnych konkretnych wnioskow.

    > słowa, że wentylujesz więcej niż Ergie. Tymbardziej biorąc pod uwagę, że
    > jesteś AFAIR w nędznej strefie "wiatrowej", ponadto wiatr w lato maleje

    Mieszkam w strefie bramy morawskiej z ktorej dosc czesto i mocno wieje :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.