    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <4...@m...org>
    <7...@g...com>
    <l...@m...org>
    <f...@g...com>
    <lu25vr$kmt$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <1...@m...org>
    <6...@g...com>
    <1fku97f4rl6x4$.dlg@myjk.org>
    <f...@g...com>
    Date: Thu, 4 Sep 2014 12:22:13 +0200

    Wed, 3 Sep 2014 00:51:26 -0700 (PDT), Adam

    > Wez nie manipuluj
    > - ile ja mam to ja dokladnie pokazalem:

    Ergie dokładnie napisał kiedy zbierał wspomniany pomiar i że była to
    wartość MAKSYMALNA jaką osiągnął tego lata, tak samo jak Ty podawałeś wtedy
    swoją maksymalną wartość. Skup się na tym co istotne -- najbardziej
    upierdliwe wartości wyszły u Ergiego 25 vs 27 u ciebie, co oczywiście
    potwierdza twój wykres. Tylko ja nigdy nie twierdziłem, że kłamiesz (bo
    wartości masz zbliżone do mnie gdy nie używam klimatyzatora) więc nie
    domagałem się potwierdzenia. Podobnie nie mam podstaw twierdzić, że kłamie
    Ergie i też wykresu nie muszę widzieć.

    > Raczej Ty :) Ja wszystko udowadniam liczbami i obliczeniami.
    > Juz pare razy obalilem Twoja teorie.

    SAM SOBIE wyliczyłeś i siłą rzeczy udowodniłeś, że będę miał w zależności
    od potrzeb do 80kWh dziennie chłodzenia i to z permanentnie zimnymi
    ścianami co to mogą (wg CIEBIE!) trzymać chłód przez 16h ZUPEŁNIE bez
    wyciągania ciepła -- i teraz twierdzisz uparcie, że te wartości, w
    porównaniu do twoich splitów dających 80kWh (przy czym to na rozgrzane
    ściany, niezasłaniane okna i wietrzony w dzień gorącym powietrzem dom),
    nagle nie wystarczą. Adasiu, długo jeszcze będziesz błaznować czy zachowasz
    się w końcu jak prawdziwy facet?

    > Za to Ty manipulujesz (j/w) i kompletnie nie potrafisz nic policzyc.
    > Wszystko traktujesz na oko. Nie rozrozniasz podstawowych jednostek
    > z zielonego pojecia nie masz o stratach / zyskach.
    > Zrobiles kiedys jakies OZC chociaz? :) Watpie.

    W przeciwieństwie do ciebie nie muszę się na prawo i lewo chwalić, że
    potrafię parę liczb do wzorów podstawić -- bo to zwyczajnie śmierdzi
    przedszkolem, Adasiu. Policzyłeś (trochę co prawda pozaniżałeś wartości w
    stosunku od moich obliczeń -- ale pies cię drapał), porównałeś wyniki, a
    wnioski sobie i tak z tyłka wyciągnąłeś standardowo.

    > Rotfl... Piczman zrobil kilka/nascie
    > jak nie dziesiat takich GWC bo robil to zarobkowo

    Uściślić należy co wypisujesz. Piczman, owszem, zrobił kilka /naście
    /dziesiąt GWC (i tyleż samo pewnie instalacji WM), ALE pod ogrzewanie domu
    z POMPĄ CIEPŁA. Chłodzenia z GWC dużo nie zrobił, bo po swoich
    doświadczeniach zauważył, że pasywne GWC NIE MA SZANS DZIAŁAĆ, to i trudno
    żeby je ludziom instalował.

    > - i dalej twierdzi ze to nie zastapi klimatyzacji :-)

    Spierasz się notorycznie sam ze sobą. Nudzi ci się? Oczywiście że samo GWC
    nie zastąpi "klimatyzacji", ja nigdy nie twierdziłem, że zastąpi (a jeśli
    tak, to wskaż w którym miejscu, kłamczuszku) -- bo żeby zastąpiło to trzeba
    zaprzęgnąć do pracy POMPĘ CIEPŁA. Tak samo jak trzeba to zrobić w zimę. Jak
    nie rozumiesz tego prostego faktu, weź to na logkę, Adasiu.

    > Wlasnie. Ucz sie - bo jestes napalonym na swoje rozwiazanie pionierem,

    Adasiu, ignorancie. Takie instalacje już jakiś czas pracują w Polsce (a na
    świecie więcej i dłużej). Na pomysł wpadłem sam, a że poszperałem i ten już
    został zrealizowany przez kogoś i działa... cóż. Płakać z tego powodu nie
    będę, a nawet się cieszę, bo odpadnie mi sporo kombinowania i uczenia się
    na własnych błędach. :P

    > w dodatku z mala wiedza - to sie skonczy wyrzuceniem parunastu tysiecy
    > w plecy :D

    Przecież sam policzyłeś, że będę miał w zależności od potrzeb 30-80kWh
    dobowo, a nie tak jak "piczmany", którzy wyciągają z GWC maks. 12kWh
    dziennie, bo więcej DZ bez pompy im NIE wyrobi!

    Z czym się pytam, znowu dyskutujesz?
    Ze swoimi WŁASNYMI wyliczeniami, dzieciaku?

    > No dobrze mowisz. Bardzo dobrze! Nie da sie schlodzic domu GWC. Przeciez
    > ja to ciagle powtarzam :-) Nie da sie schlodzic domu GWC - tym bardziej
    > nie da sie schlodzic domu samym wentylowaniem w nocy :-) Zrozum to wreszcie.

    Wiem że dobrze mówię i w przeciwieństwie do ciebie, doskonale rozumiem
    dlaczego jest tak a nie inaczej i NIGDY nie twierdziłem inaczej. Nie da się
    samym DZ bez wspomagania go pompą schłodzić domu, tak samo jak samym DZ nie
    da się go ogrzać. Dlatego w twojej "kotłowni" stoi pompa ciepła za ponad 10
    tys. zł, a nie tylko sam wymiennik za 2 tys. zł, Adasiu. Dlatego w mojej
    "kotłowni" też będzie stać pompa ciepła na zimę, i ta sama pompa będzie
    działać w lato pompując chłód.

    > Tym bardziej sie dziwie czemu wierzysz w zapewnienia Ergiego :-)
    > Nie ma w tym logiki.

    Liczby nie kłamią, Adasiu. Ergie jest w stanie KAŻDEJ nocy wyciągnąć min.
    14kWh ciepła. Jeśli robi to od początku sezonu i utrzymuje niską
    temperaturę ścian, którymi (wg CIEBIE!) da się utrzymać niską temperaturę w
    domu przez kolejne 16h, a Ergie za kolejne 16h ponownie zaczyna wyciągać
    ew. nagromadzone ciepło i, w przeciwieństwie do ciebie, izoluje się od
    ciepła zewnętrznego -- to co ci tu nie pasuje?

    > Mam pod rekuperatorem wyciagniete dwa konce rury 120m PE32 z
    > przeznaczeniem wlasnie pod wymiennik GWC - rure polozylem jak zasypywalem
    > teren w trakcie budowy. I tak sobie wisi - i chyba ja bede musial obciac
    > bo po wyliczeniach wychodzi ze robienie tego nie ma najmniejszego sensu :)

    Jak nie podepniesz pompy ciepła i nie przepompujesz energii z domu do
    gruntu, to nie ma to najmniejszego sensu, Adasiu. Ile razy trzeba to
    powtarzać?

    Gdyby prawdą było co niedawno pisałeś tutaj na grupie, że do twojej pompy
    jest moduł "rewersu", to mógłbyś jej z powodzeniem użyć i uzyskać całkiem
    zadowalające rezultaty. Jeszcze lepsze rezultaty (inwestycyjne) uzyskałbyś
    (eliminując zupełnie bufor), gdyby twoja pompa była "inwerterem".

    Niestety, delikatnie mówiąc, minąłeś się PONOWNIE z prawdą i producent
    twojej pompy w ŻADNYM modelu nie oferuje powyższej funkcji, o "inwerterze"
    nie wspominając.

    Dlatego, skoro źle kiedyś to policzyłeś i wyciągnąłeś bezsensownie te rury
    licząc na gruszki z wierzby, to i tak mimo wszystko podpiąć możesz -- w
    końcu nic to nie kosztuje, już. Jak to mawia Piczman i jego koledzy którzy
    to przetestowali, "coś tam zawsze daje" -- ale klimatyzacji się nie
    spodziewaj, zwłaszcza że wietrzysz 5000m3h i się dziwisz skąd masz takie
    ciepłe ściany i jeszcze wciskasz, że to jakieś przenikanie i zyski bytowe
    tak dom grzeją. :}

    --
    Pozdor Myjk