    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Szklarnia z poliwęglanu
    <5pvNL.107906$3eZ4.29127@fx03.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@g...com>
    Date: Thu, 9 Mar 2023 18:34:05 +0100

    ptoki (ptoki) piszą (piszą):

    > W hiszpanii tak jak napisal ktos dba sie o to aby wilgoc nie uziekala.

    Nie "ktoś", tylko ja. Podając zresztą materiał ilustracyjny, z którego
    widać, że nie szklarnia to, lecz namiot raczej.

    > Jak chesz doradzac mieszkancowi polski w temacie szklarni dajac za
    > przyklad hiszpanie to zaliczam ci kolejnego faila.

    Nie doradzam, bo wątkotwórca takich rad nie potrzebuje. Inny jest od
    tutejszych teoretyków, którym się wydaje, że "szklarnia" to inaczej
    "cieplarnia". Wie dobrze, po co mu to -- jako główny argument od razu
    podał ochronę przed choróbskami. Ja też to stawiam wysoko w hierarchii.
    Inne benefity też są, w tym podobne do hiszpańskich, bo w szklarni
    mniej trzeba podlewać. No i ptoki nie wydziobią tego, co tam rośnie.
    Sprawy termicznie, to raczej w przemysłowych *ogrzewanych* szklarniach.
    Jeśli chodzi o przydomowe uprawy, to dla ocieplenia atmosfery roślinkom
    stosuje się raczej inspekty, które z wczesnej wiosny robią wiosnę późną.

    --
    Jarek