  • 31. Data: 2022-06-09 08:55:23
    Temat: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.06.2022 12:43, marios wrote:
    > Najwyraźniej "kosy" elektryczne nie zdobędą rynku - póki będą miały taką
    > konstrukcję jak ta AL-KO i podobne inne.

    Bo to podkaszarki a nie kosy, należy nazwać po imieniu.

    > Co wybrać?:
    >  W moim przypadku chyba dobrze że wybrałem tańsze AL-KO, będę jej
    > używał tylko czasem.

    Zainspirowałeś mnie tym wątkiem i w zeszłym tygodniu kupiłem spalinowy
    Oleo-Mac BCH250T 1,2KM (6,4kg). Po pierwszych dwóch zbiorniczkach
    docierania, napiszę z pełną odpowiedzialnością że do prac ogrodowych nie
    ma się do czego przyczepić. Koszenie 20cm trawy, podcinanie podmurówki
    czy na około innych drewnianych konstrukcji to idzie na 1/2 gwizdka bez
    problemu - żyłka "skręcony kwadrat" 2,4mm. Samo wykonanie urządzenia,
    plastiki - też wydaje się przyzwoite.

    > Jak szukamy ciszej - to chyba jaki spalinowy Stihl za 2000-2500+ z
    > dobrym tłumikiem, ale to już WY wiecie lepiej ?

    Żaden spalinowy nie będzie "cichy" tak że w niedzielę o 8 rano weźmiesz
    się za koszenie i nikt nie usłyszy. Bardziej bym zwracał uwagę na
    wibracje i wagę urządzenia - bo skosić i tak musisz, a kwestia czy
    będzie to katorga czy nie.

    Przez ostatnie dwa lata pożyczałem (dlatego w końcu kupiłem własną)
    Stihl FS120 1,8KM (5,6kg) i w porównaniu do chińczyków za 400-500zł co
    "mają" 2-3KM (i ważą po 7-8kg) to Stihl:
    - idzie po prostu lepiej
    - waży mniej
    - pali połowę tego co tamte kosy
    - ręce nie bolą po 30 min pracy jak z tymi chińczykami

    Mając takie porównanie wydaje mi się że ten Oleo, to rozsądna propozycja
    jak ktoś nie ma potrzeby kosić hektara łąki, a jednocześnie chce wykonać
    pracę szybko i w miarę przyjemnie.

    Mam też doświadczenie ze Stihl FS550 3,8KM (10kg) z czteropunktową
    głowicą. I to faktycznie jest potwór do koszenia łąki. Przez metrową
    świńską trawę idzie bez zająknięcia. Ale waga (mimo szelek) i spalanie
    (3x takie co FS 120) sprawia że nie ma sensu taki sprzęt dla
    przeciętnego użytkownika.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2022-06-09 09:24:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Żaden spalinowy nie będzie "cichy" tak że w niedzielę o 8 rano weźmiesz
    > się za koszenie i nikt nie usłyszy.

    W mojej okolicy, w niedzielę o 8:15 już byś był martwy :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 33. Data: 2022-06-09 12:37:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 9 June 2022 at 09:25:28 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W mojej okolicy, w niedzielę o 8:15 już byś był martwy :]
    >

    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina>>>
    Koszenie trawy, krzewów wzdłuz ulic to zbrodnia przeciwko ludzkości - kary unijne do
    100.000 euro
    Subscribe
    01:04 (12 hours ago)
    Trawa, krzewy rosnące wzdłuż dróg/ ulic to jedyna ochrona pieszych przed smogiem,
    spalinami, pyłem, hałasem.

    Zamiast budować coraz wyższe zielone mury ochronne wzdłuz dród to co roku Zenki
    wykaszają trawy, krzewy i smród z dróg dmucha na pieszych na chodnikach, wyziewy
    spalin, pył wnika do płuc

    I ten syf powtarza się co roku.

    Dlatego Brókselka proponuje wprowadzenie kar za koszenie trawników do 100.000 euro
    dla zlecającej gminy, zarządu dróg, do 10.000 euro dla przyjmującego zlecenie
    koszenia i do 1000 euro dla każdego Zenka, który kosi krzewy, trawniki

    Wysokie trawy, zakrzewione łąki, trawniki w parkach to jedyna gwarancja retencji
    deszczówki w miastach i powstrzymanie efekt miejskiej wyspy ciepła według ONZ.

    W przypadku opadu deszczu, 10 mm,
    na 1 m2 powierzchni gromadzi się
    100 cm x 100 cm x 1 cm wody
    czyli 10 dcm x 10 dcm x 0,1 dcm
    czyli 10 litrów wody

    Gdy trawnik wykaszony, ziemia twarda, sucha, ubita
    to 90% tej wody spływa do kanalizacji
    a jedynie 10% nawilża grunt i wsiąka w grunt

    Natomiast gdy trawnik zarosnięty wysoka trawą, krzewami,
    to 90% wody z 10 litrow ulega miejscowej retencji
    a jedynie 10% spływa do kanalizacji.

    Ziemia pozostaje wilgotna, spulchniona, nawet przez tydzień
    a codzienne parowanie wody zmniejsza ilośc wody w trawniku dziennie zaledwie o 10%,
    gdyż wysoki trawnik pochlania wieczorem i w nocy pare wodną z powietrza, która się
    skrapla na liściach trawy, krzewów i opada na dół kroplami

    Różnica między wilgotnym, wysokim trawnikiem jest taka, że on filtruje powietrze,
    wyłapuje pyły, zanieczyszczenia, spaliny z samochodów, gdyż stanowi doskonały,
    natural;ny filtr biologiczny.

    Dodatkowo wysoki trawnik osłania ziemie przed parowaniem, wynikającym z
    promieniowania słonecznego.

    Zatem kary proponowane przez Brókselkę są w pelni uzasadnione
    i zamienimy miasta w ogrody, parki w łąki, pelne kwiatów.

    Wzdłuz dróg będą rosły wysokie trawy, krzewy, izolujące pieszych od spalin, pyłu i
    hałasu samochodowego.

    https://groups.google.com/g/soc.culture.polish/c/TH3
    Z9JiXLGU

  • 34. Data: 2022-06-09 17:15:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.06.2022 09:24, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W mojej okolicy, w niedzielę o 8:15 już byś był martwy :]

    Mając to na uwadze czekam zawsze do 10.00, kiedy to sąsiedzi na galowo
    co tydzień gdzieś wychodzą ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2022-06-09 18:14:49
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 17:15 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Mając to na uwadze czekam zawsze do 10.00, kiedy to sąsiedzi na galowo
    > co tydzień gdzieś wychodzą ;-)

    Mam nadzieje, że jaja sobie robisz. Ja nigdzie nie wychodzę w niedzielę,
    ale jakby mi sąsiad kosiarką za płotem napie...alał to bym poszedł na
    rozmowę.
    Niedziela to w przypadku 99 procent normalnie pracujących ludzi jedyny
    dzień gdy można odpocząć.

    TG

  • 36. Data: 2022-06-10 19:29:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.06.2022 18:14, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Mam nadzieje, że jaja sobie robisz. Ja nigdzie nie wychodzę w niedzielę,
    > ale jakby mi sąsiad kosiarką za płotem napie...alał to bym poszedł na
    > rozmowę.

    Uuu. A z kawą na taras sąsiad może wyjść? A puścić sobie do tej kawy
    muzykę z radia? A jak lubi disco-polo, to mu wolno czy nie?

    I ja piszę pół-żartem i mam nadzieję że Ty też ;-) Wszystko z umiarem.
    Gdy sąsiad robi komunię lub grilla na 10 osób w ogrodzie, to ja się do
    niego nie pcham. A gdy ja potrzebuje przez 1h w niedzielę pohałasować,
    to sąsiad nie pcha się do mnie. I u sąsiada na wieczór przeniosą się do
    domu, i ja zrobię co mam zrobić po śniadaniu żeby skończyć przed południem.

    > Niedziela to w przypadku 99 procent normalnie pracujących ludzi jedyny
    > dzień gdy można odpocząć.

    Normalnie pracujący to jaki? Od poniedziałku do piątku między 8-16? Do
    tego dojazd i powrót, zjedzenie obiadu, dzieci i kiedy można coś zrobić
    na ogrodzie? No właśnie, pozostaje tylko weekend.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 37. Data: 2022-06-10 19:53:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 19:29 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Uuu. A z kawą na taras sąsiad może wyjść? A puścić sobie do tej kawy
    > muzykę z radia? A jak lubi disco-polo, to mu wolno czy nie?
    Może, wolno, co kto lubi - aby u mnie szyby przy tej okazji nie drżały.

> [...]
    > to sąsiad nie pcha się do mnie. I u sąsiada na wieczór przeniosą się do
    > domu, i ja zrobię co mam zrobić po śniadaniu żeby skończyć przed

    To zrozumiałe, ale jak Ty co niedzielę, przez cały sezon potrzebujesz do
    obiadu napi..dalać kosiarką to przyjdę porozmawiać :-)

    > Normalnie pracujący to jaki? Od poniedziałku do piątku między 8-16? Do
    > tego dojazd i powrót, zjedzenie obiadu, dzieci i kiedy można coś zrobić
    > na ogrodzie? No właśnie, pozostaje tylko weekend.

    Sobota to za mało czasu?
    Czemu ja też ma z Tobą "robić coś w weekend"?
    Zaplanuj sobie pracę tak abym ja w niedzielę miał spokój (nie przeszkadza
    mi czyjaś praca w niedzielę pod warunkiem, że nie jest uciążliwa dla
    otoczenia). W niedzielę piel sobie grządki, ale nie napierda..laj kosiarką.

    TG

    TG

    TG

  • 38. Data: 2022-06-10 20:08:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Normalnie pracujący to jaki? Od poniedziałku do piątku między 8-16?

    Tutaj jeden pan bardzo przystępnie i uprzejmie to wyjaśnia:

    https://youtu.be/_XcB3wSeAnY

    Jarek

    --
    Do pracy są zwykłe dzionki,
    A Niedziela dla małżonki.

  • 39. Data: 2022-06-11 23:14:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > poszedł na rozmowę.
    > Niedziela to w przypadku 99 procent normalnie pracujących ludzi jedyny

    A w piątek i w sobotę napierdalanka na całego? ;)

    Widzisz, rzecz w tym, że są wyznania, dla których niedziela jest dniem
    powszednim.

    Dla wyznawców Islamu dniem świątecznym jest piątek, a dla wyznawców
    Judaizmu dniem świątecznym jest sobota.

    Polska to nie tylko wyznawczy Chrześcijaństwa, ale także wielu innych
    wyznań. Ty potrzebujesz odpocząć w niedzielę, a ktoś inny w piątek czy w
    sobotę. Poza tym są też ludzie pracujący na zmiany, którzy odpoczywają w
    ciągu tygodnia.

    Trzeba być nieco bardziej tolerancyjnym i nie patrzeć tylko na "czubek
    własnego nosa".

  • 40. Data: 2022-06-12 08:38:43
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 03.06.2022 o 12:43, marios pisze:

    > Jestem po pierwszych testach AL-KO BC 1200 E (na razie tylko z żyłką).
    >
    > Zrobię normalnie recenzję - jakby ktoś się zastanawiał nad "kosą"
    > elektryczną.

    To dopiszę jeszcze o pracy z tarczą.

    Poszło z grubej rury, od razu nieużytkowana działka sąsiada porośnięta
    zdziczałymi malinami.

    Zaraz (5 min) zdjąłem pomarańczową osłonę, został czarny "kikut" osłony
    - do którego dokręca się pomarańczową część.

    Tarcza jest przyzwoita, chodzi mi o grubość blachy, taka akurat jak
    walniemy w kamień to się powygina, a jednocześnie dobra do pracy.

    a) Pierwsze co mnie zaskoczyło - jakoś ciszej ?(*o tym jeszcze na
    końcu). Chyba świst żyłki mocno się dokładał do dźwięku "kosy".

    b)
    Idzie nie najgorzej - biorąc pod uwagę że walczyłem z malinami po brodę.

    Potem kosiłem jeszcze pokręconą trawę na mocno porośniętych brzegach
    działki, całkiem dobrze szło.

    Na drobniejszą trawę - raczej (ta) tarcza nie nadaje się, ma zbyt małą
    średnicę + mniejsze obroty "kosy" == zbyt niska prędkość uderzenia
    tarczy w źdźbło - czyli ślizga się, no chyba że to miękkie chwasty, to
    też można ale bez sensu.
    Tutaj należy zmienić na żyłkę - będzie szło dwa,trzy razy szybciej.

    Trochę przyzwyczaiłem się już do niej i trochę mniej łapa boli od tego
    włącznika
    - za ten włącznik to chętnie coś bym przyciął projektantowi lub
    wykonawcy.

    Często brakuje mi średnich obrotów, nie za każdym razem potrzebuję
    "świstać " na maksa.
    Czyli taki zwykły przełącznik na obudowie załatwiłby sprawę:
    jałowe, średnie, maksymalne ( płynnej regulacji (Stihl?) nie trzeba )

    I jeszcze napiszę o tej ciszy. Zacząłem jednak wybierać elektryka,
    bo sąsiad ma roczne dziecko i jakoś nie mam sumienia mu ryczeć, a nie
    będę za każdym razem dzwonił czy mała śpi.

    Ostatnio pogadałem chwilę przez płot i stwierdził, że nie jest głośna
    dla niego; "jakby odkurzacz pracował" - tak to odbiera (nie wiedział
    początkowo co to było).