  • 21. Data: 2022-06-01 12:26:35
    Temat: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.06.2022 o 11:31, JDX pisze:
> [...]
    > ludzie i zwierzęta cały czas tego dotykają i żyją. Może jakiś
    > sercowiec by zszedł, ale nie słyszałem o takim przypadku. Są też
    > przecież paralizatory elektryczne, które dostarczają napięcia rzędu
    > kilowoltów i energii do 10 J. I zdecydowana większość ludzi przeżywa
    > ,,strzał" z takiego urządzenia.
    >
    > BTW. W Polsce bez pozwolenia można sobie kupić wiatrówkę o energii
    > wylotowej śrutu do 17 J. Pocisk naboju 22 LR (taki do kbks-u) ma
    > energię ponad 150 J, a podobno nie łatwo zabić nim człowieka,
    > zwłaszcza ubranego - trzeba dobrze trafić w ,,czuły punkt".

    Nie "przesadzasz".

    Działanie pastucha i układu zapłonowego jest całkiem odmienne, bo w
    pastuchu występuje krótki impuls prądu przemiennego o takiej
    częstotliwości, która sprawia tylko, że zostają porażone tylko
    zakończenia nerwowe skóry o czym już wcześniej napisał kolega Jarek.
    Impulsy te są generowane co najwyżej 2-3 w ciągu sekundy, ale zazwyczaj
    jest to 1 impuls co 1-3 sekundy. W tym przypadku powstaje tzw. zjawisko
    naskórkowości. Nie będę tego tłumaczył, bo sam możesz sobie wygooglać i
    poczytać.

    W przypadku układu zapłonowego, zwłaszcza tak prymitywnego jak w
    kosiarce są to impulsy prądu jednokierunkowego, które się powtarzają
    wiele razy na sekundę. Kosiarki silniki dwusuwowe, jednocylindrowe ok.
    3000obr/min, lub czterosuwowe, jednocylindrowe ok. 4000obr/min. Daje nam
    to odpowiednio częstotliwość impulsów zapłonowych 25Hz oraz 15-20 Hz.

    Cały problem polega w tym, że właśnie prądy o takich częstotliwościach
    najlepiej przenikają ciało i najłatwiej doprowadzają do arytmii.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 22. Data: 2022-06-01 21:09:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 1 Jun 2022 11:56:17 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Ile osób używa codziennie kosiarki spalinowej?
    > Ile osób w ogóle używa kosiarki spalinowej?
    > Ile osób w ogóle używa kosiarki?

    Chłopie posiadasz wiedzę ale kompletnie nie umiesz z niej
    *racjonalnie* korzystać, to jest twój problem (te 3 pytania już
    świadczą o tym, że nawet nie rozumiesz zakresu zagadnienia poddanego
    krytyce). Już kilka osób w różny sposób próbowało ci na to zwrócić
    uwagę a ty ciągle brniesz w te swoje wywody, tworząc z naukowych
    podstaw (na jakie się powołujesz) irracjonalne tezy.
    Przeczytałeś ze zrozumieniem publikacje Fryśkowskich, na ktorą się
    powołujesz? Jej wstęp chociaż czego, *jakich* przypadków *obsługi"* i
    kogo głównie dotyczy? I znowu bezmyślnie używasz "argumentu z nauki",
    sądząc że nikt tego nie zweryfikuje tylko zachłyśnie się w zachwycie
    krynicą *mądrości* jakie głosisz?

    Kosmiczna brednią jest bowiem twierdzenie (nie obniża krytyki
    powoływanie się przy tym na publikacje, które akcentują zupełnie na
    innym problemie, w innych warunkach i w innych okolicznościach), że
    kosiarka spalinowa jest o wiele bardziej niebezpieczna *w normalnym
    użytkowaniu* od takiej 230V. Gdy układ zapłonowy jest układem
    zamkniętym, odizolowanym i w większości (słowo-klucz) mało
    niedostępnym dla użytkownika. Nawet jeśli dojdzie do porażenia bo
    user grzebie przy odpalonym silniku (co jest dość osobliwe bo nie
    wiadomo czy zaraz zginie od porażenia czy obrażeń od noża) to w
    ogromnej większości (znowu słowo-klucz) jest ono niegroźne (poza na
    prawdę marginalnymi przypadkami) w porównaniu z plątającym się,
    najczęściej przetartym wielokrotnie przewodem, używanym nierzadko
    tuż po deszczu, podłączonym do starej instalacji domku letniskowego,
    która nigdy RCD nie widziała a jedynym "zabezpieczeniem" obwodów są
    dwa gwoździe (jeden z nich obowiązkowo na przewodzie neutralnym).

    --
    Marek

  • 23. Data: 2022-06-02 07:55:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 01.06.2022 11:55, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie "10 kV przez ułamek sekundy", tylko krótkotrwałe gasnące oscylacje.
    Mniejsza z tym czy jest to ,,impuls napięcia stałego" czy ,,impuls
    gasnących oscylacji". Napięcie szczytowe może osiągnąć 15 kV, przy czym
    zaleca się, aby było ono pomiędzy 2 a 10 kV - na ile pamiętam jeszcze
    niemiecki: https://de.wikipedia.org/wiki/Elektrozaun. BTW, z tego
    artykuł wynika, że jest to nawet normą EN unormowane.

    > Ludzie może tak, ale zwierzęta już mieniej. Bo taki pastuch pasie
    > (głównie) na zasadzie odruchu warunkwego -- raz bydlątko się sparzy,
    > więcej stara się w szkodę nie leźć.
    IMO oprócz nielicznych wyjątków (w celach ,,badawczyo-naukowych") u ludzi
    działa to tak samo (w końcu ludzie to też zwierzęta :-) ) - jak
    przypieprzy, to więcej nie dotykam. Chodziło mi o to, że zarówno ludzie
    jak i zwierzęta ciągle *przypadkowo* dotykają pastuchów i żyją.

  • 24. Data: 2022-06-02 10:29:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JDX napisał:

> [...]
    > niemiecki: https://de.wikipedia.org/wiki/Elektrozaun. BTW, z tego
    > artykuł wynika, że jest to nawet normą EN unormowane.

    Moje wcześniejsze wyjaśnienia miały na celu uzmysłowienie, że NIE jest
    to wszystko jedno. Transformator Tesli może mieć na wyjścu megawolty,
    i to nie w krótkich impulsach, a ciągle. Mimo tego jedynym zagrożeniem
    jest oddziaływanie termiczne iskry działającej w sposób długotrwały.
    No to może inaczej. Wilgoć na ogół jest uważana (słusznie) za czynnik,
    który sprzyja porażeniom elektrycznym. Majstrowanie przy urządzeniach
    pod napięciem w czasie deszczu nie jest dobrym pomysłem. Ale człowiek
    w mokrym ubraniu, który otrze się o drut pastucha, może w ogóle nie
    poczuć jego pasterskiego oddziaływania.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2022-06-02 13:44:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.06.2022 o 21:09, Marek pisze:

> [...]
    > nie widziała a jedynym "zabezpieczeniem" obwodów są dwa gwoździe
    > (jeden z nich obowiązkowo na przewodzie neutralnym).

    Jak długo jeszcze zamierzasz się onanizować wypisując te idiotyczne
    frazesy? W tym co piszesz, kompletnie nie ma żadnej merytoryki, a są
    tylko i wyłącznie ataki osobiste.

    Jednakowo bezpieczne jak i niebezpieczne mogą być kosiarki elektryczne
    jak i kosiarki spalinowe. Przy elektrycznej może być kwestia
    uszkodzonego przewodu, braku ciągłości ochrony, a w kosiarkach
    spalinowych może być po prostu urwana/uszkodzona lub też zdjęta osłona o
    ile była ona tam fabrycznie. Dla przykładu stara kosiarka, którą
    używałem wcześniej zanim kupiłem akumulatorową, po prostu fabrycznie nie
    miała osłony.

    Co prawda obecnie chyba wszystkie posiadają osłony, ale osłonę można
    odkręcić czy urwać, a ludzie w większości nie zdają sobie sprawy, że tam
    jest prąd i do tego aż tak wysokie napięcie.

    Używanie uszkodzonego przewodu jak i uszkodzonej osłony tak samo niesie
    ryzyko porażenia prądem i stanowi odstępstwo od normalności i
    nienormalność wśród społeczeństwa.

    W przypadku kosiarki spalinowej nie masz żadnych zabezpieczeń
    przeciwporażeniowych. W przypadku domów montuje się zabezpieczenia
    przeciwporażeniowe, a ich brak to proszenie się o kłopoty.

    Nie rozumiem dlaczego uważasz za normalne użytkowanie uszkodzonych
    przewodów czy uszkodzonych lub brak RCD.

  • 26. Data: 2022-06-02 13:47:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 02.06.2022 o 07:55, JDX pisze:

> [...]
    > przypieprzy, to więcej nie dotykam. Chodziło mi o to, że zarówno
    > ludzie jak i zwierzęta ciągle *przypadkowo* dotykają pastuchów i żyją.

    Widzisz w takich porażeniach kluczowym jest rodzaj prądu stały/zmienny
    oraz częstotliwość prądu przemiennego.

    Napięcie stałe jest bezpieczniejsze od napięcia przemiennego niskiej
    częstotliwości. W przypadku prądu przemiennego najbardziej niebezpieczne
    są przebiegi o częstotliwościach kilkudziesięciu Hz. Prąd o takiej
    częstotliwości przenika całe ciało i doprowadza serce do tzw.
    czętoskurczu komorowego, któe jest w większości przypadków śmiertelne.

    Im częstotliwość jest większa tym prąd przemienny rozpływa się bliżej
    powierzchni przewodnika, jakim też jest bez wątpienia ludzkie ciało.
    Nazywa się to "zjawiskiem naskurkowości". Dlatego też działanie pastucha
    choć bywa bolesne, nie stanowi więszego zagrożenia. W przypadku ukłądu
    zapłonowego silnika spalinowego mamy do czynienia z całkiem odmienną
    charakterystyką.

  • 27. Data: 2022-06-03 00:12:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://images.app.goo.gl/8qxtEumkHtunFQzf7

  • 28. Data: 2022-06-03 01:48:42
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 June 2022 at 00:12:32 UTC+2, Kris wrote:
> [...]

    Na targach znów nawieźli tony zlomu z Mimiec
    i kupi się spalinówkę używaną za 100zł do sprawdzenia
    i nie warto przeplacać, gdy mozna 700zl zaoszczędzić

  • 29. Data: 2022-06-03 12:43:39
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 29.05.2022 o 22:31, marios pisze:

    > Temat okazał się wcale nieprosty.

    Jestem po pierwszych testach AL-KO BC 1200 E (na razie tylko z żyłką).

    Zrobię normalnie recenzję - jakby ktoś się zastanawiał nad "kosą"
    elektryczną.

    Wykonanie jest niezłe jak na 500zł, przynajmniej nie widać jakichś
    niespasowanych elementów, śruby trafiają dokładnie w otwory, rurki
    ładne, raczej nic nie lata luźne, itd.
    W komplecie jest też pasek, bez rewelacji, prosty, przyzwoity.

    i teraz się poznęcam:

    a) Bęben żyłki Tap-on czy jakoś tak to się nazywa,
    zadziałał pierwsze kilka razy, póki nie zaszedł syfem i się nie
    porysował. Potem przystawałem i wyłączałem i łapami wyciągałem żyłkę

    b) fabryczna okrągła żyłka 2.4 to jakiś badziew, który zaraz się
    zacisnął i urwał przy głowicy - miałem jakąś zieloną, kwadratową 2.0 -
    zmieniłem - o niebo lepiej szła

    c) na + że w środku bębna siedzi sprężyna o "akuratniej sile" i nie
    trzeba się mocować przy składaniu - nic nie wystrzeliwuje, fruwa (jak w
    NACu)

    d) przy żyłce cieńszej czasem/gorzej "kosa" nie wyczuwa obciążenia i
    dopiero po dłuższej chwili podskakują obroty

    e) zaniedbanie odpowiedniej długości żyłki, dajmy 8-10cm zostało, to
    potem problem z rozpędzeniem obrotów - nie ma jak/czym spowodować aby
    silnik poczuł obciążenie i dał max (- a bęben nie chce wysunąć żyłki)

    f) Instrukcja zaleca przy koszeniu przechylanie "kosy" w lewo i prawo -
    bzdura - o ile na prawo można przechylić, to w lewo osłona jest tak
    przeszkadzająca (mocno wysunięta), że jest to bezsensowne

    g) Teraz: a) + d) + e) + f)
    => wychodzi na to że nóż na osłonie jest mało przydatny, a sama
    osłona wprowadza więcej problemów niż pożytku.

    O co chodzi - rozwinę całościowo: Żyłki wystaje z bębna nie za dużo,
    podczas pracy niezbyt można wyczuć moment kiedy zrobi się krótka, a jak
    się zrobi krótka (zobaczymy po zatrzymaniu "kosy"), to włączymy i kosa
    wchodzi na jałowe obroty - tylko automat zwiększa obroty pod obciążeniem
    - a żeby było obciążenie - potrzebujemy dłuższej żyłki i w tym momencie
    brakuje siły odśrodkowej przy stuknięciu bębnem i wysunięcie żyłki ->
    i patrz a), czyli i tak trzeba łapami wyciągnąć żyłkę

    Myślę o zdjęciu pomarańczowej osłony - jest mocowana do mniejszego
    elementu - który można uznać za "małą osłonę". Będzie bryzgało po
    spodniach, ale jakość pracy będzie lepsza.

    h) plastikowy "haczyk" blokujący przewód elektryczny na obudowie jest
    wątły i prawdopodobnie szybko się złamie - spasowany ładnie, ale
    badziewiasty - nie jest to duży problem, no ale ..

    j) kosa jest krótsza o jakieś 10cm od NAC-a "2.7KM", potem rozwinę.

    k) SIŁA KOSZENIA.
    Mam porównanie do Colibri PaRTNER 25cc (silnik Husq.), oraz dwóch
    identycznych NAC chyba 50cc, "2.7 KM" za ok. 360-400zł/szt.
    I jest pośrodku.
    Koliberek z dużą trawą to katowanie a NAC to można machać dosyć żwawo
    (nóż czy żyłka też nie gorzej), ryczący NAC na wysokich obrotach radzi
    sobie nawet z poskręcaną trawą.
    AL-KO tak nie pomachamy jak NAC, ale daje radę - tylko 1/2 do 2 razy
    dłużej. Podejrzewam że na "trawsko" to z nożem trzeba jednak.

    l) Obroty - powiedzmy śrenio-wyższe, ale raczej niższe niż w
    spalinówkach na mocniejszym gazie.

    m) CISZA.
    Jaka cisza? :), silnik wyje jak duża wiertara + świst żyłki.
    Po 10 minutach zacząłem myśleć o słuchawkach.
    Dźwięk jest inny, wysoki i na pewno wyraźnie słyszalny na 50-70m.
    Mimo wszystko, ryczące NAC słyszę chyba ze 150m o irytującym poziomie.
    Raczej jest ciszej, ale dla dalszych sąsiadów, operator obrywa po
    uszach, bezpośredni sąsiad może narzekać.

    n) Włącznik. Fatalny. Trzeba odsunąć górny blokujący i wtedy wciskać ten
    pod palcami. Problem w tym że ma bardzo krótki skok i silną sprężynę -
    trzeba go trzymać kurczowo, bo jak wyskoczy, to od nowa trzeba rozpędzać
    kosę. Silne ściskanie i czujemy zaraz jak nas od tego ściskania boli
    nadgarstek.

    o) WYGODA PRACY. Bardzo słaba.
    Prawdopodobnie odnosi się to do większości tańszych "kos"
    elektrycznych na rynku.
    Dam obrazem od Stihl
    https://www.stihl.pl/Produkty-STIHL/kosy-mechaniczne
    /podkaszarki-i-kosy-elektryczne/21328-1496/Kosa-elek
    tryczna-FSE-81.aspx
    Trzecie zdjęcie - z facetem z bliska. Popatrzcie w jakiej wygodnej
    pozycji trzyma prawą rękę i tak pracuje ze 40+ minut.
    Trzymasz 5kg + ściskasz włącznik + wspomagasz lewą rękę.
    To przykład, rozważmy że używasz paska,

    AL-KO jest "prosta" jak kosa - tylko - otrzymała mały uchwyt od
    podkaszarki. Są dwa możliwe mocowania paska - na obudowie i (dodali?)
    uchwyt "na rurce" - można kombinować.
    Ja jestem raczej wysoki (184) i wpinam się w ten na obudowie - wyżej.

    Uchwyt od podkaszarki to zły pomysł.
    Jak zawiesisz na pasku, to silnik i WŁĄCZNIK masz właściwie gdzieś nad
    pośladkiem i teraz masz tym machać z wykręconą ręką do tyłu kurczowo
    ściskając niewygodny włącznik.

    Kombinowałem i nie znalazłem w miarę wygodnej pozycji.
    Od razu przychodzi na myśl użyć jakiej taśmy izolacyjnej i zawinąć
    włącznik (na ON) na stałe. Tylko wtedy nie ma jak wyłączyć bez szarpania
    za wtyczkę.
    Lepszy byłby już zwykły włącznik on/off na obudowie.

    Brak uchwytu typu "rogi" jak w kosach spalinowych, z włącznikiem tam
    umiejscowionym na pewno jest podstawową wadą większości tych "kos"
    elektrycznych.

    NAC jest ciężki, mam badziewiastą uprzęż do niego, ale i tak macha się
    nim wygodniej. Ciężar silnika NAC i punkt zaczepienia powoduje że jest
    tendencja podnoszenia do góry głowicy - mnie pasuje.
    W AL-KO niestety leci w dół i trzeba przytrzymywać aby nie zaryła.

    Reasumując: Pracuje się niewygodnie (przynajmniej mnie),
    idzie tym coś zrobić (lub gdy chcemy jednak ciszej), ale jeżeli w
    sobotę wszyscy na około będą ryczeć spalinówkami, to i ja raczej wybiorę.

    Mam podejrzenia, że osoby niższe, które wepną się paskiem w dalsze
    mocowanie, mogą uzyskać lepsze wyważenie .. tylko wtedy włącznik
    powędruje jeszcze dalej za plecy i wykręcona ręka zaboli.

    Stihl niby ma regulację obrotów - może to rozwiązuje część problemów.

    Najwyraźniej "kosy" elektryczne nie zdobędą rynku - póki będą miały taką
    konstrukcję jak ta AL-KO i podobne inne.

    Co wybrać?:
    W moim przypadku chyba dobrze że wybrałem tańsze AL-KO, będę jej
    używał tylko czasem.

    Jak ktoś chce kosę elektryczną, to mocny silnik + uchwyt od kosy (rogi)
    a nie od podkaszarki - to chyba 2 główne kryteria

    Jak szukamy ciszej - to chyba jaki spalinowy Stihl za 2000-2500+ z
    dobrym tłumikiem, ale to już WY wiecie lepiej ;)

  • 30. Data: 2022-06-03 12:52:41
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 June 2022 at 12:43:42 UTC+2, marios wrote:

> [...]
    >
    > Jak szukamy ciszej - to chyba jaki spalinowy Stihl za 2000-2500+ z
    > dobrym tłumikiem, ale to już WY wiecie lepiej ;)
    po co przepłacać gdy przywożą używane Stihle z Mimiec i sprzedają za grosze na
    targowiskach.

    W Mimcach to idzie na zlom i wystawki i Zenki zbierają za frico i sprzedaja na
    polskich targowiskach po 100-200-300zł

    Nie są zepsute, wystarczy przeczyścić świece i umyć z brudu
    i masz 10 razy taniej