  • 11. Data: 2022-05-31 16:00:09
    Temat: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 31 May 2022 at 15:37:28 UTC+2, marios wrote:

> [...]
    >
    > Wezmę jednak to AL-KO 1200W ( 1.2kW, to pewnie coś z 1.5KM ), na
    > necie piszą, że idzie tym nie gorzej jak spalinówką - kwestia; kto do
    > czego przyrównywał. Najwyżej tylko z żyłką będę pracował jak będzie
    > straszno z tymi obrotami.
    >
    > he he, weszliśmy na środek działki zjeść kanapkę, po 5 minutach
    > naliczyłem na żonie 6 kleszczy, chyba atrakcyjniejsza ode mnie - bo na
    > mnie ze 3 łaziły.
    > Ja tam nie wchodzę po niemłóconej trawie, albo bez jakichś spodni
    > rybackich po pachy - jeszcze drzewa zwisające gałęziami nad głową..
    skończ ten fake reklamowy
    Kleszcze nie mają nic wspólnego z wysokością trawy
    Poza tym kleszcze żyją z l;udźmi od tysięcy lat i nigdy nie stanowiły zagrożenia.

    Zagrożeniem jest twoja kosiarka elektryczna bo kabel leży w wilgotnej trawie i działa
    jak pastuch elektryczny

    Nikt nigdy nie badał napięcia przebicia używanego kabla elektrycznego kosiarki, bo
    jest to trudne,
    a porażenie prądem podczas koszenia może być groźne dla zdrowia i życia
    i dlatego nie używa się kosiarek elektrycznych, bo sa niebezpieczne.

    Elektrycznej kosiarki można uzywac na wykoszonym trawniku, ale nigdy w wysokiej
    trawie, ktora jest wilgotna
    bo ryzyko porażenia prądem jest bardzo duże.

  • 12. Data: 2022-05-31 22:33:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 31.05.2022 o 11:05, Collie pisze:

    > Tak, z papierami. Żółtymi.

    Już się nie przechwalaj.

  • 13. Data: 2022-05-31 22:39:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 31.05.2022 o 10:40, Marek pisze:

    > A podobno jesteś elektryk z papierami, szok....

    Mam Twoją wypowiedź traktować jak ironię czy może jako wyrazy uznania
    lub komplement?

    Może rozwiń temat, bo nie rozumiem Twoich intencji.

  • 14. Data: 2022-06-01 01:13:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 31 May 2022 22:39:04 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Mam Twoją wypowiedź traktować jak ironię czy może jako wyrazy
    > uznania
    > lub komplement?

    > Może rozwiń temat, bo nie rozumiem Twoich intencji.

    Już za sam tekst o układzie zapłonowym kosiarki vs 230V z sieci
    powinieneś mieć zabrane papiery (jeśli faktycznie je masz, co
    powyższe stawia w wątpliwość).

    --
    Marek

  • 15. Data: 2022-06-01 09:13:25
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.06.2022 o 01:13, Marek pisze:

    > Już za sam tekst o układzie zapłonowym kosiarki vs 230V z sieci
    > powinieneś mieć zabrane papiery (jeśli faktycznie je masz, co powyższe
    > stawia w wątpliwość).

    Może rozwiń temat i uzasadnij, bo póki co to tylko bredzisz.

    Dlaczego niby 230V z sieci, na której jest zamontowane zabezpieczenie
    przeciwporażeniowe różnicowo-prądowe ma być bardziej niebezpieczne od
    prądu elektrycznego wytworzonego przez prądnicę lub alternator (w
    samochodzie) układu zapłonowego?

    Różnica jest taka:

    W domowej sieci mamy RCD

    W kosiarce nie ma RCD, ani żadnych innych zabezpieczeń.

    Mamy szczególne warunki w jednym jak i w drugim przypadku: mokro, ręce,
    nogi i odzież mokre. Czyli bardzo mocno obniżoną oporność skóry.

    Jakie napięcie uważa się za bezpieczne? W normalnych, suchych warunkach,
    kiedy oporność skóry i ciała podczas przepływu prądu jest większa niż
    1kOhm to przyjmuje się na poziomie 50V.

    Ale w takich warunkach, kiedy osoba jest mokra to za bezpieczne napięcie
    przyjmuje się 12V.

    Ale tu nie chodzi o samo napięcie, lecz o wartość przepływającego prądu
    i ten przyjmuje się za bezpieczny o wartości 25-30mA. Stąd też RCD
    przeciwporażeniowe dobierane są na taką wartość.

    Aby osiągnąć przepływ prądu 30mA przy 12V wystarczy źródło prądu o mocy
    0,36W. Uważasz, że prądnice stosowane w układach zapłonowych mają
    mniejsze moce?

    Aby układ zapłonowy działał poprawnie to potrzebuje energii iskry na
    poziomie kilkudziesięciu mJ przy czasie kilku milisekund. Daje nam to
    prąd ok. 100mA przy napięciu 20-30 tysięcy woltów.

    Zapewne taka wartość energii elektrycznej nie jest w stanie wywołać
    efektu termicznego czy też elektrolizy w organizmie jak to 230V z sieci.
    Ale z całą pewnością jest w stanie wywołać arytmię serca. Pół biedy jak
    doprowadzi do arytmii w postaci migotania przedsionków serca, ale może
    też doprowadzić do migotania komór serca. Migotanie komór serca jest
    śmiertelne w przeciągu kilku minut o ile nie ma obok Ciebie osoby, która
    do przyjazdu karetki reanimacyjnej będzie prowadzić resuscytację.
    Podczas takiego migotania serce przestaje pompować krew i tylko się telepie.

    Wybacz, ale wkurwiają mnie takie "mundroski" jak ty, które gówno wiedzą,
    ale zawsze się wpierdolą ze swoimi 3 groszami i uważają, że wiedzą
    lepiej kto ma prawo mieć takie czy inne papiery.

    Masz jakiekolwiek uprawnienia elektryczne? Jeżeli nie to idź może się
    pobaw w piaskownicy.

    Przeprosin nawet nie oczekuję, bo tacy jak ty nigdy nie przepraszają za
    swój błąd. Wielokrotnie już to udowadniałeś.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 16. Data: 2022-06-01 10:19:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 1 Jun 2022 09:13:25 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
> [...]
    > od
    > prądu elektrycznego wytworzonego przez prądnicę lub alternator (w

    Tak, i z twojego semi naukowego wywodu (czemu semi tłumaczę w
    przedostatnim zdaniu) wynika, że cmentarze są pełne ofiar
    śmiertelnego porażenia od układów zapłonowych silników spalinowych w
    porównaniu do znikomej garstki ofiar porażenia napiecia sieciowego.
    Co zdecydowanie, że kosiarka spalinowa to śmiertelne zagrożenie w
    porównaniu z niegroźną kosiarką 230V.
    Przepraszam, że to powiem ale jesteś przykładem tego, że
    zdanie/zaliczenie kursów na cokolwiek absolutnie nie oznacza, że z
    głąb coś zrozumie. Głąb niestety pozostanie głąbem, nawet po kursach.
    Chryste kto mu dał uprawnienia sepowskie...

    --
    Marek

  • 17. Data: 2022-06-01 11:31:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 01.06.2022 09:13, Uzytkownik wrote:
    [...]
> [...]
    > do przyjazdu karetki reanimacyjnej będzie prowadzić resuscytację.
    > Podczas takiego migotania serce przestaje pompować krew i tylko się
    Przesadzasz. Istnieje coś takiego jak ,,pastuch elektryczny". Daje to do
    10 kV przez ułamek sekundy, energię do 5 J. Wali to nieźle, ale ludzie i
    zwierzęta cały czas tego dotykają i żyją. Może jakiś sercowiec by
    zszedł, ale nie słyszałem o takim przypadku. Są też przecież
    paralizatory elektryczne, które dostarczają napięcia rzędu kilowoltów i
    energii do 10 J. I zdecydowana większość ludzi przeżywa ,,strzał" z
    takiego urządzenia.

    BTW. W Polsce bez pozwolenia można sobie kupić wiatrówkę o energii
    wylotowej śrutu do 17 J. Pocisk naboju 22 LR (taki do kbks-u) ma energię
    ponad 150 J, a podobno nie łatwo zabić nim człowieka, zwłaszcza ubranego
    - trzeba dobrze trafić w ,,czuły punkt".

  • 18. Data: 2022-06-01 11:55:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JDX napisał:

    > Przesadzasz. Istnieje coś takiego jak "pastuch elektryczny". Daje to
    > do 10 kV przez ułamek sekundy, energię do 5 J.

    Nie "10 kV przez ułamek sekundy", tylko krótkotrwałe gasnące oscylacje.
    O takiej częstotliwości, by głębokość wnikania nie była zbyt duża.
    Częstotliwość niższa niż w typowym transformatorze Tesli, który tylko
    smyra i łaskocze długimi iskrami, więc jest działanie na zakończenia
    nerwów czuciowych. Do tego efekt termiczny samej iskry. W każdym razie
    nie jest to "rażenie prądem", jak niektórym się wydaje (są i tacy, co
    jeszcze o jakichś auszwicach potrafią coś dodać).

    > Wali to nieźle, ale ludzie i zwierzęta cały czas tego dotykają i żyją.

    Ludzie może tak, ale zwierzęta już mieniej. Bo taki pastuch pasie
    (głównie) na zasadzie odruchu warunkwego -- raz bydlątko się sparzy,
    więcej stara się w szkodę nie leźć.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2022-06-01 11:56:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 1 June 2022 at 11:31:35 UTC+2, JDX wrote:
> [...]
    > ponad 150 J, a podobno nie łatwo zabić nim człowieka, zwłaszcza ubranego
    > - trzeba dobrze trafić w ,,czuły punkt".
    Zamiast teoretyzować, należy się naumieć

    Kontakt z pastuchem elektrycznym może wywołać zgon
    i literatura opisuje i analizuje patofizjologię takich zgonów

    np.

    Electric fences and accidental death
    Michael Burke 1 2 , Morris Odell 3 4 , Heinrich Bouwer 3 4 , Adam Murdoch 5
    Affiliations

    PMID: 28352989 DOI: 10.1007/s12024-017-9851-z

    Abstract

    Deaths which occur in association with agricultural electric fences are very rare. In
    fact, electric fences have undoubtedly saved numerous human and animal lives by
    safely and reliably keeping livestock confined to their fields and enclosures and
    thus preventing motor vehicle incidents when livestock get onto roads and highways.
    Accidental and intentional human contact with electric fences occurs regularly and
    causes little more than transient discomfort, however, on exceptional occasions,
    contact with electric fences appears to be directly related to the death of the
    individual. The precise pathophysiological cause of these deaths is unclear. We
    present two cases of deaths associated with electric fences, discuss the possible
    pathophysiological mechanisms in these cases, and suggest a universal approach to the
    medico-legal investigation and documentation of these deaths.

    https://link.springer.com/article/10.1007/s12024-017
    -9851-z

    czyli lepiej syfa nie instalować, aby dzieci nie narażać, bo stary już swoje życie
    przeżył.

    Tam jest więcej artykułów do przeczytania

  • 20. Data: 2022-06-01 11:56:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.06.2022 o 10:19, Marek pisze:

> [...]
    > głąb coś zrozumie. Głąb niestety pozostanie głąbem, nawet po kursach.
    > Chryste kto mu dał uprawnienia sepowskie...

    To, że jesteś głąbem to już wiadomo od dawna. Co do statystyk wypadków:

    Ile osób używa codziennie kosiarki spalinowej?

    Ile osób w ogóle używa kosiarki spalinowej?

    Ile osób w ogóle używa kosiarki?

    Ile osób codziennie używa instalacji elektrycznej?

    Rozumiesz głąbie, że ilość wypadków z kosiarkami spalinowymi czy też z
    układami zapłonowymi tych kosiarek jest znikomy wśród społeczeństwa, bo
    po prostu ilość takich kosiarek w stosunku do ilości instalacji
    elektrycznych w domach jest marginalna.

    Poza tym są też ludzie tacy jak ja, którzy używają kosiarek
    elektrycznych, akumulatorowych. Albo tacy jak ty, którzy całe swoje
    życie przeżyli w blokowisku i o kosiarkach mają tyle pojęcia co wiedzą,
    że takowe istnieją.

    Trzeba byś skończonym kretynem jak ty, aby porównywać statystyki porażeń
    prądem elektrycznym z porażeniami od układu zapłonowego w prost licząc
    ilość przypadków.

    A tutaj kretynie poczytaj sobie na ten temat:
    https://www.elektro.info.pl/artykul/ochrona-przeciwp
    orazeniowa/58355,wybrane-zagadnienia-ochrony-przeciw
    porazeniowej-w-badaniach-i-diagnostyce-samochodowych
    -ukladow-zaplonowych-czesc-3

    Gdyby porażenia prądem z układu zapłonowego nie stanowiło zagrożenia to
    nie byłoby opracowań i książek dotyczących tego zagadnienia np.
    autorstwa Doroty i Bernarda Fryśkowskich.

    A w tym przypadku problem jest i to bardzo duży, bo elementy układu
    zapłonowego (cewki, fajki, przewody WN się starzeją i powstają w nich
    mikropęknięcia w których zbliżając dłoń, tworzą się łuki elektryczne o
    długości nawet do kilkunastu milimetrów. Nawet nie trzeba się dotykać
    wprost do części przewodzących. Wystarczy się tylko dotknąć do izolacji
    czy nawet tylko zbliżyć rękę aby zostać porażony.