eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca? › Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 1 Jun 2022 02:56:02 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 1 June 2022 at 11:31:35 UTC+2, JDX wrote:
    > On 01.06.2022 09:13, Uzytkownik wrote:
    > [...]
    > Przesadzasz. Istnieje coś takiego jak ,,pastuch elektryczny". Daje to do
    > 10 kV przez ułamek sekundy, energię do 5 J. Wali to nieźle, ale ludzie i
    > zwierzęta cały czas tego dotykają i żyją. Może jakiś sercowiec by
    > zszedł, ale nie słyszałem o takim przypadku. Są też przecież
    > paralizatory elektryczne, które dostarczają napięcia rzędu kilowoltów i
    > energii do 10 J. I zdecydowana większość ludzi przeżywa ,,strzał" z
    > takiego urządzenia.

> [...]
    Zamiast teoretyzować, należy się naumieć

    Kontakt z pastuchem elektrycznym może wywołać zgon
    i literatura opisuje i analizuje patofizjologię takich zgonów

    np.

    Electric fences and accidental death
    Michael Burke 1 2 , Morris Odell 3 4 , Heinrich Bouwer 3 4 , Adam Murdoch 5
    Affiliations

    PMID: 28352989 DOI: 10.1007/s12024-017-9851-z

    Abstract

    Deaths which occur in association with agricultural electric fences are very rare. In
    fact, electric fences have undoubtedly saved numerous human and animal lives by
    safely and reliably keeping livestock confined to their fields and enclosures and
    thus preventing motor vehicle incidents when livestock get onto roads and highways.
    Accidental and intentional human contact with electric fences occurs regularly and
    causes little more than transient discomfort, however, on exceptional occasions,
    contact with electric fences appears to be directly related to the death of the
    individual. The precise pathophysiological cause of these deaths is unclear. We
    present two cases of deaths associated with electric fences, discuss the possible
    pathophysiological mechanisms in these cases, and suggest a universal approach to the
    medico-legal investigation and documentation of these deaths.

    https://link.springer.com/article/10.1007/s12024-017
    -9851-z

    czyli lepiej syfa nie instalować, aby dzieci nie narażać, bo stary już swoje życie
    przeżył.

    Tam jest więcej artykułów do przeczytania