eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca? › Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
  • Data: 2022-06-02 10:29:03
    Temat: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan JDX napisał:

    > Mniejsza z tym czy jest to "impuls napięcia stałego" czy "impuls
    > gasnących oscylacji'. Napięcie szczytowe może osiągnąć 15 kV, przy czym
    > zaleca się, aby było ono pomiędzy 2 a 10 kV - na ile pamiętam jeszcze
    > niemiecki: https://de.wikipedia.org/wiki/Elektrozaun. BTW, z tego
    > artykuł wynika, że jest to nawet normą EN unormowane.

    Moje wcześniejsze wyjaśnienia miały na celu uzmysłowienie, że NIE jest
    to wszystko jedno. Transformator Tesli może mieć na wyjścu megawolty,
    i to nie w krótkich impulsach, a ciągle. Mimo tego jedynym zagrożeniem
    jest oddziaływanie termiczne iskry działającej w sposób długotrwały.
    No to może inaczej. Wilgoć na ogół jest uważana (słusznie) za czynnik,
    który sprzyja porażeniom elektrycznym. Majstrowanie przy urządzeniach
    pod napięciem w czasie deszczu nie jest dobrym pomysłem. Ale człowiek
    w mokrym ubraniu, który otrze się o drut pastucha, może w ogóle nie
    poczuć jego pasterskiego oddziaływania.

    --
    Jarek