eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca? › Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
  • Data: 2022-06-01 12:26:35
    Temat: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.06.2022 o 11:31, JDX pisze:
    > On 01.06.2022 09:13, Uzytkownik wrote:
    > [...]
    > Przesadzasz. Istnieje coś takiego jak ,,pastuch elektryczny". Daje to
    > do 10 kV przez ułamek sekundy, energię do 5 J. Wali to nieźle, ale
    > ludzie i zwierzęta cały czas tego dotykają i żyją. Może jakiś
    > sercowiec by zszedł, ale nie słyszałem o takim przypadku. Są też
    > przecież paralizatory elektryczne, które dostarczają napięcia rzędu
    > kilowoltów i energii do 10 J. I zdecydowana większość ludzi przeżywa
    > ,,strzał" z takiego urządzenia.
    >
    > BTW. W Polsce bez pozwolenia można sobie kupić wiatrówkę o energii
> [...]

    Nie "przesadzasz".

    Działanie pastucha i układu zapłonowego jest całkiem odmienne, bo w
    pastuchu występuje krótki impuls prądu przemiennego o takiej
    częstotliwości, która sprawia tylko, że zostają porażone tylko
    zakończenia nerwowe skóry o czym już wcześniej napisał kolega Jarek.
    Impulsy te są generowane co najwyżej 2-3 w ciągu sekundy, ale zazwyczaj
    jest to 1 impuls co 1-3 sekundy. W tym przypadku powstaje tzw. zjawisko
    naskórkowości. Nie będę tego tłumaczył, bo sam możesz sobie wygooglać i
    poczytać.

    W przypadku układu zapłonowego, zwłaszcza tak prymitywnego jak w
    kosiarce są to impulsy prądu jednokierunkowego, które się powtarzają
    wiele razy na sekundę. Kosiarki silniki dwusuwowe, jednocylindrowe ok.
    3000obr/min, lub czterosuwowe, jednocylindrowe ok. 4000obr/min. Daje nam
    to odpowiednio częstotliwość impulsów zapłonowych 25Hz oraz 15-20 Hz.

    Cały problem polega w tym, że właśnie prądy o takich częstotliwościach
    najlepiej przenikają ciało i najłatwiej doprowadzają do arytmii.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com