eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca? › Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Date: Wed, 1 Jun 2022 09:13:25 +0200
    Subject: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 01.06.2022 o 01:13, Marek pisze:

    > Już za sam tekst o układzie zapłonowym kosiarki vs 230V z sieci
    > powinieneś mieć zabrane papiery (jeśli faktycznie je masz, co powyższe
    > stawia w wątpliwość).

    Może rozwiń temat i uzasadnij, bo póki co to tylko bredzisz.

    Dlaczego niby 230V z sieci, na której jest zamontowane zabezpieczenie
    przeciwporażeniowe różnicowo-prądowe ma być bardziej niebezpieczne od
    prądu elektrycznego wytworzonego przez prądnicę lub alternator (w
    samochodzie) układu zapłonowego?

    Różnica jest taka:

    W domowej sieci mamy RCD

    W kosiarce nie ma RCD, ani żadnych innych zabezpieczeń.

    Mamy szczególne warunki w jednym jak i w drugim przypadku: mokro, ręce,
    nogi i odzież mokre. Czyli bardzo mocno obniżoną oporność skóry.

    Jakie napięcie uważa się za bezpieczne? W normalnych, suchych warunkach,
    kiedy oporność skóry i ciała podczas przepływu prądu jest większa niż
    1kOhm to przyjmuje się na poziomie 50V.

    Ale w takich warunkach, kiedy osoba jest mokra to za bezpieczne napięcie
    przyjmuje się 12V.

    Ale tu nie chodzi o samo napięcie, lecz o wartość przepływającego prądu
    i ten przyjmuje się za bezpieczny o wartości 25-30mA. Stąd też RCD
    przeciwporażeniowe dobierane są na taką wartość.

    Aby osiągnąć przepływ prądu 30mA przy 12V wystarczy źródło prądu o mocy
    0,36W. Uważasz, że prądnice stosowane w układach zapłonowych mają
    mniejsze moce?

    Aby układ zapłonowy działał poprawnie to potrzebuje energii iskry na
    poziomie kilkudziesięciu mJ przy czasie kilku milisekund. Daje nam to
    prąd ok. 100mA przy napięciu 20-30 tysięcy woltów.

    Zapewne taka wartość energii elektrycznej nie jest w stanie wywołać
    efektu termicznego czy też elektrolizy w organizmie jak to 230V z sieci.
    Ale z całą pewnością jest w stanie wywołać arytmię serca. Pół biedy jak
    doprowadzi do arytmii w postaci migotania przedsionków serca, ale może
    też doprowadzić do migotania komór serca. Migotanie komór serca jest
    śmiertelne w przeciągu kilku minut o ile nie ma obok Ciebie osoby, która
    do przyjazdu karetki reanimacyjnej będzie prowadzić resuscytację.
    Podczas takiego migotania serce przestaje pompować krew i tylko się telepie.

    Wybacz, ale wkurwiają mnie takie "mundroski" jak ty, które gówno wiedzą,
    ale zawsze się wpierdolą ze swoimi 3 groszami i uważają, że wiedzą
    lepiej kto ma prawo mieć takie czy inne papiery.

    Masz jakiekolwiek uprawnienia elektryczne? Jeżeli nie to idź może się
    pobaw w piaskownicy.

    Przeprosin nawet nie oczekuję, bo tacy jak ty nigdy nie przepraszają za
    swój błąd. Wielokrotnie już to udowadniałeś.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com