eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca? › Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
  • Data: 2022-06-01 11:31:32
    Temat: Re: Szukam kosy elektr. (230V) 1000W+ tak do 800zł, ktoś coś poleca?
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.06.2022 09:13, Uzytkownik wrote:
    [...]
    > Zapewne taka wartość energii elektrycznej nie jest w stanie wywołać
    > efektu termicznego czy też elektrolizy w organizmie jak to 230V z sieci.
    > Ale z całą pewnością jest w stanie wywołać arytmię serca. Pół biedy jak
    > doprowadzi do arytmii w postaci migotania przedsionków serca, ale może
    > też doprowadzić do migotania komór serca. Migotanie komór serca jest
    > śmiertelne w przeciągu kilku minut o ile nie ma obok Ciebie osoby, która
    > do przyjazdu karetki reanimacyjnej będzie prowadzić resuscytację.
    > Podczas takiego migotania serce przestaje pompować krew i tylko się
> [...]
    Przesadzasz. Istnieje coś takiego jak ,,pastuch elektryczny". Daje to do
    10 kV przez ułamek sekundy, energię do 5 J. Wali to nieźle, ale ludzie i
    zwierzęta cały czas tego dotykają i żyją. Może jakiś sercowiec by
    zszedł, ale nie słyszałem o takim przypadku. Są też przecież
    paralizatory elektryczne, które dostarczają napięcia rzędu kilowoltów i
    energii do 10 J. I zdecydowana większość ludzi przeżywa ,,strzał" z
    takiego urządzenia.

    BTW. W Polsce bez pozwolenia można sobie kupić wiatrówkę o energii
    wylotowej śrutu do 17 J. Pocisk naboju 22 LR (taki do kbks-u) ma energię
    ponad 150 J, a podobno nie łatwo zabić nim człowieka, zwłaszcza ubranego
    - trzeba dobrze trafić w ,,czuły punkt".