    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Te wszystkie labdy i U...
    Date: Mon, 25 Jan 2010 21:36:15 +0100

    Adam Szendzielorz pisze:
    [..]
    > Cos pomyliles z tymi 0,22 :-) Porotherm 25 ma powyzej 1, porotherm 30
    > ma cos kolo 0,7, porotherm 44 ma niecale 0,3.
    > Tu masz prosty kalkulator dla roznych przegrod:

    Nie przeczę... :-)

    > http://www.styropiany.pl/index.cgi?oper=1&kod=kalkul
    ator

    ale to tylko do styropianu kalkulator jest...?
    Wprowadzam tam wartość dla materiału innego niż styropian, ale coś nie
    łapie jak bym tego oczekiwał :-/. Do obliczania ścian wystarczy ;-).
    Teraz tylko obliczyć ile mam mkw tych ścian zewnętrznych :-).

    [..]

    > Bez styro to bedzie tragedia ;)

    Nie... no nie wydoliłbym na węgiel :-).

    Z 14cm styro - strzelam - jakies 0,20
    > - 0,22 :)

    > Ale co tak naprawde chcesz obliczyc? Do czego dazysz? Tu nie ma co
    > liczyc - trzeba dac jak najwiecej wejdzie, jak najlepszej jakosci,
    > przy zachowaniu pewnego rozsadku i kieszeni :)

    Chcę wiedzieć jaka jest optymalna grubość warstwy wełny na skosach
    poddasza :-). Tak wstępnie myślę o tych 15 miedzy krokwie i jeszcze z
    dziesięć pod nie jako drugą warstwę. Chodzi o to, żeby nie kombinować
    już z żadnymi 'wieszakami domowej roboty' :-), bo to się nie zachowuje
    później tak, jak powinno :-)

    > Sam wspolczynnik lambda okresla izolacyjnosc danego materialu i to
    > jest wartosc w Watach na metr przy roznicy temperatur 1 st C.
    > Wspolczynnik U to praktycznie to samo tylko dotyczy juz danej
    > przegrody. Przegroda to juz poprostu dany material o konkretnej
    > grubosci. U = lambda / grubosc. Czyli majac np. styropian grubosci
    > 20cm o lambdzie 0,044 to jego U = 0,044 / 0,2 = 0,22 W / m2K.

    Czyli na mój chłopski rozum :-)... Ta lambda jest dla materiału o
    grubości 1m...? skoro trzeba toto podzielić przez grubość wyrażoną w
    metrach. :-) Tak?

    A to z
> [...]
    > grzewczego w ktorym panuje srednio temp. 0 st C, to odpowiednio (10 i
    > 20cm styro) do swiata wyemitujesz:
    >
    > - 10cm styro -> ~7603kWh
    > - 20cm styro -> ~3801kWh
    >
    > Z grubsza wiec biorac pod uwage cene np. gazu rzedu 0,18 pln / kWh,
    > placilbys:
    >
    > - 10cm styro -> 1368 pln
    > - 20cm styro -> 684,18 pln
    >
    > Roznica: 683,82 pln. Za 10cm grubiej styro na 200m2 scian zaplacisz
    > 200*0,1 = 20m3 * 80 = 1600 pln. Zwrot juz w trzecim roku :)
    > Ja polecam jak najgrubiej. W zime cieplo, w lato zimno. Tak ma byc ;D

    Chyba zabrakło tu uwzględnienia strat przez okna, drzwi, posadzkę na
    gruncie i skosy na poddaszu oraz wentylację no nie ? :-D.
    Ale dzięki - rozjaśniłeś mi znacznie temat :-)

    pozdrawiam
    robercik-us